PDA

View Full Version : HNGD'tje, eindelijk!! :D



RS-Rik
3 juli 2009, 15:49
Eigenlijk is't maar een half HNGD'tje De gitaar had ik al maar stond n tijd op non-actief. Er zat een brakke zelfgesneden plastic slagplaat op. Ik weet niet wat die er op deed. M'n pa bood aan om er een nieuwe op te zetten van hout. Zelf gefreesd/ figuurzaagd/ gevijld. 7 maanden en 5 probeersels later istie klaar. Hij bestaat uit 2 delen, met een soort L verbinding vastgelijmd. Kops lijmen is vrij nutteloos. Zorg met frezen dat je het hardhout altijd inklemt tussen 2 stukken zacht hout dat je mee freest. Dit gaat splinteren en splijten tegen. Gaatjes met hoog toerental boren, zachtjes drukken, scherp boortje gebruiken.

3 mm hardhout (merbau of meranti) van de praxis (zelf op dikte gefreesd). Dunner dan 3 mm gaat niet dan splijt het te snel. Lamineren is ook geen optie. Uiteindelijk 5 keer gebeitst met kleur "Wenge"

De pups hangen in het hout, de uitsparingen zijn precies groot genoeg en ze zitten vrij hoog. de metalen plaat van de burgpup zit er als het ware zachtjes in geklemd. Zo gaan ze niet wrikken.

Na een kort bezoek aan de gitarenboer de electronica erbij gezocht.
Dimarzio DP 103 in de nek en een Gibson 498T in de brug... vooral de dimarzio is een dikke aanrader.

Ik vind m wel classy geworden... niet dan?


http://img12.imageshack.us/img12/6941/dsc06014j.jpg

Mr Xen0
3 juli 2009, 15:53
Thumbnail is niet klikbaar? Indien Imageshack, gebruik de link die bovenaan staat. (Direct link to image)

Edit; Je hebt het al gefixed zie ik, ziet er behoorlijk gaaf uit! Stuk mooier dan een plastic slagplaat!

Ukeloeder
3 juli 2009, 16:03
Raak geschoten! Erg coole combinatie met dat creamy van de body.

zeiler
3 juli 2009, 16:22
Raak geschoten! Erg coole combinatie met dat creamy van de body.

inderdaad! klopt helemaal :)! een van de mooiere V's die ik heb gezien :o!

Luke-wannabe
3 juli 2009, 16:56
Is het een zelfbouw?

mikeyaxeman
3 juli 2009, 17:04
Volgens mij alleen de slagplaat, trouwens erg mooi gedaan!
Mooie V :zz:

KarelV
3 juli 2009, 17:12
mooi.. :crazyhappy:

Henri H
3 juli 2009, 17:21
Zekers, erg mooie V, ik vind het maar ondingen, maar deze ziet er erg mooi uit zo!

Martijn-w
3 juli 2009, 20:07
Ik ben het eens met de meeste. Voor een V ziet ie er erg classy uit.

AgileGhost
3 juli 2009, 23:28
prachtig gedaan!

RobertoL
4 juli 2009, 09:22
:supercool:Veel beter dan een zwarte plastic slagplaat. Nice.

Mukkez
4 juli 2009, 11:49
Idd erg classy, supervet ! Nou gefeliciteerd ermee ;)
Hij stond een tijdje op non-actief; wat bedoel je daar mee? Je had 'm al maar bespeelde 'm niet? Iig Ziet erg goed uit. Puik idee van je vader over dat houten slagplaatje, cker origineel.

(toch blijft mijn voorkeur helemaal wit/crème, dus ook slagplaat) :sssh:

humbucker
4 juli 2009, 14:04
:ok::ok::ok: