PDA

View Full Version : Fragments of Duration live: Worm Rotterdam



Swan
3 juli 2009, 15:00
Vorige week een gig gedaan in Worm in het kader van X-Vektor, georganiseerd door het State-X festival, hier zijn wat samples:
postrock met ambient/shoegaze/noise/doom invloeden!
gear: 2 Fender Bassmans met een hoop pedalen en een drummer met een berg percussie.


Sample 1 (http://www.machinistdrone.com/audio/FragmentsOfDuration_worm_sample1.mp3)

Sample 2 (http://www.machinistdrone.com/audio/FragmentsOfDuration_worm_sample2.mp3)

(ook te streamen op de myspace)

http://www.machinistdrone.com/visual/FoD-Worm.jpeg

Swan
5 juli 2009, 10:50
ja helaas het is geen metallica cover...

pasqual
5 juli 2009, 11:03
tja Swan,

het is dan geen metallica maar daar kan ik tenminste wél naar luisteren. ik heb je stukjes proberen te luisteren ( ook al eens eerder ) maar ik begrijp er simpelweg geen hol van. ik heb heel erg de neiging om door te spoelen naar stukken die wél lekker klinken, alleen komen die niet. het is een verzameling geluiden zonder logica. dit kan natuurlijk ook aan mijn beperkte verstandelijke vermogens liggen. in ieder geval snap ik hier helemaal niets van. dus sorry, maar dit is waarschijnlijk niet het commentaar waar je op zat te wachten.

groeten Pasqual.

Swan
5 juli 2009, 11:21
hey pascal, haha nee geen probleem, grappig dat het zo klinkt voor jou, dit is wat mij betreft het meest 'rocky' en gestructureerde wat ik maak :hippie:

Tristan
5 juli 2009, 11:21
Damn, geen samples dus?
Ik zou bij sommige stukken toch echt zweren dat er soort synthstring ofzo meeloopt als onderlaag...
Vind het wel tof wat jullie doen, het is ook een stuk minder noisy/hard dan ik had verwacht eigenlijk...

Swan
5 juli 2009, 11:45
nee echt alles is analoog en ter plekke gemaakt, geen samples!
bijv. in die 2e sample die lage synth achtige tonen dat is een octave multiplexer met een pulsar en n ebow ;)
er zaten nog wel wat hardere stukken in de set (een soort blackmetalstuk) maar het is ook meer de impact door volume en feedback etc. die het toch wel indrukwekkend maakt (tenminste dat horen we vaak)

pasqual
5 juli 2009, 21:16
als ik mijn commentaar zo teruglees is het net of ik je persoonlijk aanval en dat is niet mijn bedoeling. laat ik het er op houden dat ik deze muziek voornamelijk niet begrijp en niets wil zeggen over hoe je muziek maakt. dit is uiteraard een kwestie van smaak en interpretatie.

groeten Pasqual.

Swan
6 juli 2009, 20:37
haha neehoor zo vatte ik het ook niet op, denk enkel dat je horizon nog enorm te verbreden valt ;)

FNaRK
6 juli 2009, 21:36
vind het goed aan te horen, als je eenmaal weet dat er geen echte climax aankomt en je je daarop instelt is het goed te beluisteren (bij voorkeur in een donkere kamer met een kaarsje erbij)
Sample 1 is trouwens muzikaler en idd minder "herrie" dan eerdere nummers die ik van je gehoord heb. Vind het zelfs wel wat van Anathema weg hebben trouwens

Swan
6 juli 2009, 21:51
dit zijn wel kortere samples uit een geheel optreden, er komt wel degelijk een climax alleen zit die niet in deze samples ;)
m'n solo-project Machinist is een stuk abstracter en noisier, misschien herinner je je dat?

Tristan
7 juli 2009, 11:37
Ja, deze muziek wordt over het algemeen wel lang uitgesponnen, ik dacht inderdaad ook dat het iets van Machinist was...
Trouwens ook een toffe film, The Machinist...

peter_heijnen
7 juli 2009, 12:12
Mooie muziek Swan.