PDA

View Full Version : Josh Homme, Dave Grohl en John Paul Jones?



rock 'n roll
2 juli 2009, 21:51
Antiquiet.com is reporting that the rumors surrounding a Josh Homme (Queens of the Stone Age), Dave Grohl (Foo Fighters, Nirvana), and John Paul Jones (Led Zeppelin) collaboration are in fact true.

The trio is said to be recording a top-secret album together in Los Angeles, CA. Some people claim to have heard some of it. That includes Chris Cornell’s guitar tech, rock photographer Ross Halfin, and even Homme’s wife, Brody Dalle of Spinnerette. She tells Antiquiet.com, "I’m not at liberty to talk about it… but I think [the project] is pretty fucking amazing. Just beats and sounds like you’ve never heard before."

Other than Josh Homme’s wife flat out saying there’s a project in the works, other hints have been dropped from the potential band members themselves. Dave Grohl told Mojo magazine in 2005 that "the next project that I’m trying to initiate involves me on drums, Josh Homme on guitar, and John Paul Jones playing bass. That’s the next album. That wouldn’t suck." More information came this past April when John Paul Jones told French journalist Cyril Deluermoz, "I’m working on some other music, which is more rock based, with a couple of other people. We hope to be everywhere this summer."

He later adds, "It’s a secret, actually. I shouldn’t have even said that, you know? There are some exciting projects coming up, let’s put it that way." If that’s true then we very well could be hearing music from this mystery project sooner than later. The timing itself would be perfect for all three men. Queens Of The Stone Age are taking a bit of a breather, the Foo Fighters are on hiatus and Led Zeppelin is… well I think you all know how that one goes.

While nothing has been officially announced at the moment, we’ll be sure to keep you updated on this potential new supergroup.

Report by David Lowe-Bianco.

Las ik net op ultimate-guitar.

Als dit waar is kan er wel eens een geweldige plaat in de maak zijn :mmmm:!

tidalwave_sideburns
2 juli 2009, 21:54
Klinkt veelbelovend. Helemaal als het geheim moet blijven, maar zelf hun klep er niet over kunnen houden.
Ik ga dit in de gaten houden.

Bedankt voor het posten!

arcane
2 juli 2009, 21:56
Dit hou ik ook zeker in de gaten :)

Luke-wannabe
2 juli 2009, 22:27
Dit bewijst maar weer eens wat voor een baas Dave Grohl is.

Bram+
2 juli 2009, 22:42
Het zou wel eens het beste en het meest memorabele werk van JPJ sinds het einde van Led Zeppelin kunnen worden :D Zolang het maar niet te veel als In Through the Out Door gaat klinken vind ik het goed :soinnocent:

vulvasonic
3 juli 2009, 21:19
Ik wilde dit 'oude nieuws', naar het schijnt (de eerste plannen voor dit project dateren namelijk al van 4 jaar terug) toevallig NET posten. Ik las het artikel via een linkje uit de Gibson nieuwsbrief (blij dat ik me daarvoor ooit heb aangemeld - aanrader voor iedereen).

Voor John Paul Jones heb ik altijd een meer dan enorme bewondering gehad, omdat hij als geen ander de kunst verstond (verstaat) om in dienst te spelen van de muziek, waarbij hij de mooiste partijen speelde, die ALTIJD een toegevoegde waarde hadden. Zonder zijn inbreng zou Led Zeppelin half zo interessant zijn geweest om naar te luisteren.

En zo denk ik ook over Dave Grohl en de grote waarde die hij was in het succes van Nirvana. Cobain schreef eenvoudige, maar meesterlijke liedjes. Dave Grohl was het genie dat i.m.o. de muzikale motor was van Nirvana en daarmee verantwoordelijk voor het verschil tussen een goede band en een absolute topband.

Ik ben zeer benieuwd wat deze helden samen weten te bewerkstelligen. Mijn verwachtingen zijn zo hoog dat het waarschijnlijk alleen maar tegen kan vallen. En dat zou dan wel weer heel erg jammer zijn. Het zou niet de eerste 'superformatie' zijn dat het in de praktijk niet waar weet te maken.

:cooler:

Luke-wannabe
3 juli 2009, 21:27
Wie zal gaan drummen? Josh of Dave? Ik denk (en hoop) dat het Dave word. Lijkt me toch een strategischere zet.

vulvasonic
3 juli 2009, 21:34
Wie zal gaan drummen? Josh of Dave? Ik denk (en hoop) dat het Dave word. Lijkt me toch een strategischere zet.

Dave: Lees maar... (http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/zeppelins-john-paul-jones-702/) :cooler:

Luke-wannabe
3 juli 2009, 21:39
Oei als die gaan toeren (en de muziek een beetje te pruimen is) ga ik kjken!
Ben alleen nooit zo'n fan van Josh Homme..

rock 'n roll
3 juli 2009, 21:56
Dave als beest op de drums, Josh als beest op gitaar en John Paul Jones die alles in goede banen stuurt :rockon:.
Vulv, bedankt voor de tip van de gibson nieuwsbrief heb me ook meteen aangemeld :ok:

Keesz
4 juli 2009, 10:47
Wie zal gaan drummen? Josh of Dave? Ik denk (en hoop) dat het Dave word. Lijkt me toch een strategischere zet.

volgens mij gaat grohl bassen

Arts
4 juli 2009, 12:25
volgens mij gaat grohl bassen

volgens mij moet jij nog een Ovation Ultra GP te maken

Bolder
4 juli 2009, 16:00
volgens mij gaat grohl bassen

volgens mij kan je niet lezen

Keesz
5 juli 2009, 12:59
volgens mij moet jij nog een Ovation Ultra GP te maken

Yup!

Heb nu weer vakantie dus ben weer eens van plan er aan te werken!

Neals
5 juli 2009, 15:00
Als Grohl achter de drumkit klimt weet je dat het qua beats goed zit.