PDA

View Full Version : Nieuwe Amp - Delay



JeroenSchaaf
2 juli 2009, 20:27
He! vandaag een Egnater Tourmaster 4100 opgehaald. Dit is voor mij de eerste multi channel versterker.

Ik gebruikte altijd een Mesa Boogie met pedalen.

Nu ben ik wat dingen aan het doorspelen en een beetje pielen, en nu merk ik dat me delay een stuk directer is. Dus heb ik die wat terug geschroefd, maar dan is die bijna niet meer hoorbaar.

Dus het is of knetter hard, of ergens zacht op de achtergrond. Heeft iemand een idee hoe ik de delay weer beter hoorbaar kan krijgen op de versterker.

Het gaat om een Boss dd3.

Alvast bedankt, en als het nog niet helemaal duidelijk is vraag het even! :D

Noctiis
2 juli 2009, 20:34
Zit het pedaal in de fx loop of voorin de amp?

JeroenSchaaf
2 juli 2009, 20:35
Voorin de amp, ik heb me pedalboard gewoon aangesloten.

JER00N
2 juli 2009, 20:43
Zet hem eens in de effectloop, zoals meestal gedaan wordt met delays. Nu hij voor de distortion staat krijg je eigenlijk een soort extreme compressie over je echo's waardoor die echo's veel harder zijn dan wanneer je delay in de FX-loop staat.

Althans das mijn theorie :D

JeroenSchaaf
2 juli 2009, 20:45
Zet hem eens in de effectloop, zoals meestal gedaan wordt met delays. Nu hij voor de distortion staat krijg je eigenlijk een soort extreme compressie over je echo's waardoor die echo's veel harder zijn dan wanneer je delay in de FX-loop staat.

Althans das mijn theorie :D

Zal zo eens proberen. Is wel jammer als die daarin moet ( kan ik die niet meer gebruiken als boost ) En moet ik 2 extra kabels trekken!

dml
2 juli 2009, 21:01
Een dergelijke multichannel vraagt erom om timebased effecten in de FX-loop te zetten. Een delay voorin maakt dat effect onbruikbaar voor in ieder geval kanaal 3 en 4 en vice versa.
Ik denk trouwens dat de DD3 gaat oversturen in de FX-loop van de Tourmaster, maar da's een kwestie van proberen.

JeroenSchaaf
2 juli 2009, 21:03
Een dergelijke multichannel vraagt erom om timebased effecten in de FX-loop te zetten. Een delay voorin maakt dat effect onbruikbaar voor in ieder geval kanaal 3 en 4 en vice versa.
Ik denk trouwens dat de DD3 gaat oversturen in de FX-loop van de Tourmaster, maar da's een kwestie van proberen.

Waarom die gaat oversturen ga ik maar niet vragen, maar welke delay zou een goeie optie zijn om in de Loop te hangen?

robert-gitarist
2 juli 2009, 21:18
Delay oversturen in de FX loop? Nooit meegemaakt eigelijk. Diverse versterkers gehad en altijd 2 Boss Delay's in de FX loop van gehad, en nooit iets van oversturing meegemaakt oid.
Ik gebruik nu een Boss DD-6,DD-2 en DM-3 in de loop van mijn Marshall hangen en ook dat geeft verder geen problemen :) Waarom zou bij een Tourmaster dat niet gaan eigelijk? Zou echt zonde zijn!

Baco
2 juli 2009, 21:32
Waarom die gaat oversturen ga ik maar niet vragen, maar welke delay zou een goeie optie zijn om in de Loop te hangen?

Bij sommige stompboxes moet je idd een attenuator/booster gebruiken in de FX loop, niet alle stompboxes zijn daar even gevoelig aan en niet alle amps hebben daar "last" van, hangt af van hoeveel signaal de FX loop doorgeeft. G Lab heeft er bijvoorbeeld eentje: http://www.glab.com.pl/sa-1_en

Als ie dus overstuurt moet je dus het inputsignaal verzwakken en terug boosten na de FX om geen verlies te krijgen. Als je het FX send/return level kan aanpassen op je amp dan kan dit ook verholpen zijn, ik weet niet of je Tourmaster dat heeft?

Met een DD-6 heb ik ook nog geen problemen gehad in m'n FX loop (heb die wel niet meer, maar het werkte prima).

JeroenSchaaf
3 juli 2009, 09:55
Ok net de dd3 in de effect loop gehangen samen met de Arion Sch-1 en de Empress Tremelo.

Werkt perfect!

Thanks! moet nu wel met extra kabels gaan werken.

Nu dacht ik, misschien is dit wel een optie :

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=ML8PP03

Twee voor de effect loop, en een naar de versterker zelf.

Wel zit ik nog wel met het volgende, ik wil nu nog graag een boost hebben. Die eigenlijk alleen maar boost in volume.

Ik heb hier een MI Audio Boost en Buff liggen, maar die boost niet hard genoeg. Iemand anders een idee?

MSNL
3 juli 2009, 09:59
Sommige versterkers hebben een effectloop op lijnniveau om rackapparatuur aan te sluiten.
De meeste pedaaltjes kunnen dit hoge signaal niet aan en gaan vervormen.
Ik gebruik nu een TC Nova Repeater met mijn Bogner XTC. Deze kan het lijnsignaal aan.

Volgens mij kun je het send signaal van de Tourmaster instellen dus zou het geen probleem moeten zijn.

Succes!

JeroenSchaaf
3 juli 2009, 10:01
Is inderdaad gelukt! werkt nu perfect.

Alleen omdat er nu 3 kabels naar de versterker moeten zit ik te denken aan een multikabel.

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=ML8PP03

Is dat wat? of kan ik beter mijn eigen multi maken.

Rinze
3 juli 2009, 10:27
Hardwire! Die dingen zijn ontworpen om zowel voor de amp als in de loop te gebruiken. Je had toch ook een TC? Is die niet veel mooier in de loop?

JeroenSchaaf
3 juli 2009, 10:28
Tc heb ik een tijd geleden verkocht! ik werkte veel meer met de DD3 ( Joe Bonamassa :D )

Maar moet zeggen delay in de loop klinkt te gek. Alleen die extra kabels zijn lastig(iger)

Kan iemand mij vertellen of die Klotz multi een beetje oke is?

iWishmaster
3 juli 2009, 15:42
Tc heb ik een tijd geleden verkocht! ik werkte veel meer met de DD3 ( Joe Bonamassa :D )

Maar moet zeggen delay in de loop klinkt te gek. Alleen die extra kabels zijn lastig(iger)

Kan iemand mij vertellen of die Klotz multi een beetje oke is?

Geen idee, maar ik hoor goede verhalen over http://www.pedalsnake.com/.

Luke-wannabe
3 juli 2009, 17:00
Waarom koop je niet gewoon 2 kabels en bind je die aan elkaar?

Henri H
3 juli 2009, 17:57
Zo'n multikabel werkt prima denk ik, alleen heb je bij die kabel die jij wilt, 5 pluggen aan elke kant over.
Dan kan je beter kijken naar een 4 aderige kabel, die ene die je overhoudt zou je kunnen gebruiken voor je 9V power!?

Je zou ook kunnen kijken naar een multi-effect zoals b.v. een Rocktron Replifex.
Deze heeft een prima Delay, en de interne mixer en/of equalizer kun je prima gebruiken om te (volume-)boosten.
Het voordeel is dat je dan niet van die lange kabels over de vloer hebt lopen, omdat het multi-effect bij je amp staat.

iWishmaster
3 juli 2009, 18:05
Ik zou geen 9V DC over zo'n lange kabel langs je audiosignaal opleggen. Het kan wel, maar dan zou ik toch iets van een buffer op je bord maken (condensator parallel ofzo) en eigenlijk ook een DC-DC converter om de spanningsval te minimaliseren.

JeroenSchaaf
5 juli 2009, 08:37
He jongens bedankt voor het meedenken. Ik heb de Boss DD3 + Arion SCH-1 + Empress Tremelo + Mi Audio Boost n Buff in de loop hangen, en dat werkt perfect.

Ik had zelf nog steeds geen vertrouwen in de kwaliteit van zo'n multikabel. Dus heb ik UwKabelOpMaat (http://www.uwkabelopmaat.nl/) gemaild met de vraag of hij 3 jack/jack kabels + een footswitch kabel kan maken voor me, en wat de kosten daarvan zijn. En natuurlijk kan dat! :) Dus komende week even bestellen.

Ook ben ik gaan zoeken naar een Patchbox voor 3 in en 3 uit. Deze zijn er normaal niet, maar laat ik nu maken door een pedalen bouwert!

Luke-wannabe
5 juli 2009, 10:20
Joene, ik ben benieuwd naar die amp ;)

JeroenSchaaf
5 juli 2009, 10:51
Ik zal vandaag eens proberen een YouTube filmpje te maken voor je!

Luke-wannabe
5 juli 2009, 17:08
Held!!! (+10)