PDA

View Full Version : Gatverpillekes: lak probleempje



Danieldg
2 juli 2009, 12:49
Hallo iedereen,
Het is warm, zeer warm. En wat doe je dan als je helemaal opgaat in je gitaarspel: zweten. Wat doe je met het zweet op je gitaar: afvegen. En hier komt nu het probleem. Aangezien ik ook heb gezweet via mijn handen (logisch) veegde ik ook de hals af. Dit deed terwijl ik de doek rond de hals klemde, en met stevige grip rustig heen en weer bewoog. Toen ik daarna de doek wegnam zag ik dat er een rode schijn opzat. Nu is mijn gitaar ook rood, dus ik dacht: 'oh oh'. Het betreft hier een Gibson Flying V Faded Cherry.
Kan iemand me vertellen ofdat het normaal is dat als je wat harder wrijft op een plek, er wat verf afgegeven wordt? (geen 'plakken' verf ofzo hoor, maar je ziet wel een rode schijn op het doekje waar je gewreven hebt).

Is dit eigen aan de finish?

En is het gewoon het beste niet te ruw te wrijven?

Dit heb ik nog nooit bij een andere gitaar voorgehad. Overigens is de hals van de gitaar al wat gepolijst door te spelen, best wel cool xD

Schunhart
2 juli 2009, 13:05
Dit lijkt mij niet echt normaal. Ik heb wel altijd dat het vuil op m'n doekje zit, maar niet de verf. Misschien dat je zweet wat zuur is en dat daardoor je lak los zou laten, dat zou nog kunnen.

Maar aan de andere kant: als je op je hals niks ziet, lijkt het me niet heel erg. En als je het alleen met dit warme weer/zweethanden hebt, gewoon wat minder hard schoon maken? ;)

bert k
2 juli 2009, 13:55
Dat is dacht ik wel normaal voor een Faded model, die zijn soort van relic, slecht in de lak gezet. Dat slijt er zo weer af. Oftewel: daar heb je voor betaald, voor die rooie vlekken!

Mr Xen0
2 juli 2009, 15:29
En als je van relic houd is het alleen maar goed, dan word het tenminste een echte relic zolang je maar niet elke 10 minuten gaat poetsen!

frander
2 juli 2009, 15:30
Dat is dacht ik wel normaal voor een Faded model, die zijn soort van relic, slecht in de lak gezet. Dat slijt er zo weer af. Oftewel: daar heb je voor betaald, voor die rooie vlekken!

Haha, tsja faded...het woord zegt het al!

Braindead
2 juli 2009, 16:53
Haha, grappig. Iemand die een faded koopt en zich zorgen maakt over de lak.

kenx
2 juli 2009, 17:20
Haha, grappig. Iemand die een faded koopt en zich zorgen maakt over de lak.

Haha, misschien hebben niet alle mensen even veel geld aan een gitaar te besteden...


Ben jij me 'n grapjas...:dontgeti:

stratie
2 juli 2009, 17:28
fadeds zijn cool:cooler:

2shane
2 juli 2009, 18:08
ik heb zelf een Faded SG met precies het zelfde probleem.
nu zweet ik zelf enorm veel en dus ook mijn handen en is de lak op de hals nog meer aan het vervagen als dat hij normaal zou moeten. dit heb ik ook waar mijn onderarm de gitaar raakt aan de voorkant.
zelf zit ik er niet zo heel erg mee , het geeft de gitaar wat extra versleten feel.
het is maar net waarvan je houdt

Danieldg
2 juli 2009, 19:00
ik heb zelf een Faded SG met precies het zelfde probleem.
nu zweet ik zelf enorm veel en dus ook mijn handen en is de lak op de hals nog meer aan het vervagen als dat hij normaal zou moeten. dit heb ik ook waar mijn onderarm de gitaar raakt aan de voorkant.
zelf zit ik er niet zo heel erg mee , het geeft de gitaar wat extra versleten feel.
het is maar net waarvan je houdt

Aha, dit is wat ik wou horen ^^ Ik zit er totaal niet mee, aangezien deze gitaar echt bedoeld was om gewoon op te spelen en niet om te kijken op een kras ofzo.

aaronstonebeat
2 juli 2009, 19:30
Een maat van me heeft een fender strat uit '69; die geeft ook af als hij 'm poetst. Zou het niet gewoon die oude nitrocelluloselak zijn? Dat spul vergaat na 'n tijdje.

Jay75
2 juli 2009, 23:00
Waarom poets je een gitaar?

Swan
2 juli 2009, 23:04
Haha, misschien hebben niet alle mensen even veel geld aan een gitaar te besteden...


Ben jij me 'n grapjas...:dontgeti:

zuurpruim.

stratie
3 juli 2009, 09:12
Waarom poets je een gitaar?

+1


al doe ik het zelf ook wellens :')

bert k
3 juli 2009, 09:30
:hippie:
Haha, misschien hebben niet alle mensen even veel geld aan een gitaar te besteden...


Ben jij me 'n grapjas...:dontgeti:
Nee, je snapt het niet. Het gaat niet om geld, de faded is echt bedoeld om harder te slijten, dat hoort zo.