PDA

View Full Version : Masters of War



nielsduursma
2 juli 2009, 11:54
Nav. deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2080398&postcount=1173) post in het prestatietopic dacht ik hier ook maar even een topic te openen.

Het meest recente nummer van een zangeres en mij:

http://soundclick.com/share?songid=7705746

Alles gewoon thuis opgenomen. Ik speel ook alle instrumenten (behalve de zang dan...) Even een opsomming van wat er te horen is:

Gitaar (2 akoestische, en 1 elektrische)
Melodica
Bas
Drums
Piano
Strijkers (nepperts helaas...)

Vragen en/of feedback zijn uiteraard welkom!:D

ExplorerNut
2 juli 2009, 17:29
Het verraste me een beetje, ik dacht (als metaalliefhebber) toch een partij herrie om mijn oren te krijgen... maar helaas.

Nee hoor, ik vond het best een mooi lied, mooie stem ook van die dame.

Mischien een beetje saai voor mij oren. Ik had het idee naar een heel lang intro te luisteren wat maar niet van de grond wilde komen totdat dan toch die uitbraak komt en dan ben ik weer blij. Maar ik was al bijna afgehaakt en wat ik al eerder zei, verkeerde verwachtingen.

JimiDylan
2 juli 2009, 17:52
Dit is toch een van me favoriete nummers van Dylan, heb hem ooit live gecovered, die uithalen zijn zo lekker om te doen!!

Opmerking over de cover: De zang is natuurlijk goed, wat ik alleen heel erg storend vindt is het accent van de zangeres. Voor de rest goed gedaan!

Nemo
2 juli 2009, 18:00
Wat voor opname apparatuur gebruik je? Echt professioneel duur of niet?

ExplorerNut
2 juli 2009, 19:54
Lol! Ik kende het niet, en dacht dat het zelf bedacht was. Niet echt een Dylan fan dus :soinnocent:

YB
2 juli 2009, 23:40
ben ook benieuw wat voor opname spul je gebruikt klinkt goed

Staon
3 juli 2009, 00:05
Klinkt zeker mooi, zeker niet als de Dylan versie, maar op een eigen manier fijn om naar te luisteren. Wat voor delay heb je achter die solo zitten?

nielsduursma
3 juli 2009, 13:08
Bedankt voor de feedback allemaal!

Voor het opnemen heb ik gewoon Garageband gebruikt (standaard opnameprogramma voor de Mac) met meestal 2 microfoons. Ik kan ook max. 2 sporen tegelijk opnemen. De drums bijv. zijn met maar 2 microfoons opgenomen.

De delay achter de solo weet ik niet meer precies wat het was eigenlijk. In ieder geval 2 delays, eentje uit m'n delaypedaal en eentje uit m'n rackdelay. Ik weet zo 123 even niet of ik op de computer er nog een delay aan toe heb gevoegd. Zou zomaar kunnen:D

Moet ik ook nog specifiek op alles ingaan? Of is het duidelijk zo wat ik aan spul heb gebruikt?:D

YB
3 juli 2009, 14:04
Diep er op ingaan:hippie:

Nemo
6 juli 2009, 15:29
Dus je hebt Garageband gebruik en gewoon een paar mics? Klinkt simpel. Dus die strijkers ook met Garageband?

Wiellem
6 juli 2009, 16:58
Zo klinkt mooi en professioneel zeg wow

HvV
6 juli 2009, 19:10
Hou niet van dit genre maar dit klinkt best goed. Had alleen die gitaarsolo wat meer naar de achtergrond gemixed. Maar dat zou ook aan YT kunnen liggen, iets wat er al bovenop ligt (in de mix) springt er na de YT compressie nog eens extra bovenuit. Tenminste, dat is mijn ervaring. Maar petje af, ik vindt het knap.