PDA

View Full Version : Mooie gitaar of mooie versterker?



Icarvs
1 juli 2009, 22:25
Ik heb last van GAS. als ik een therapeut zou hebben zou die precies hetzelfde zeggen.

op het moment heb ik een Vintage vs6 :
http://www.dv247.com/assets/products/35387_l.jpg
en voor het geld (250 euro) is het toch een hele goede gitaar. die volgens reviews niet kapot te krijgen is.
maar toen hadden ze mij nog niet ontmoet, de jongen die tot twee keer toe op zijn gitaarsnoer ging staan. Wat tot gevolg had dat de plug eruit lag (incl. een paar mm omringend hout). Uiteindelijk niet mooi maar wel functioneel opgelost door aan de achterkant een rood stukje plexiglas met een gat erin vast te maken en daar de plug doorheen te steken. Maar goed ik dwaal af.

Na een tijdje krijg je dus last van GAS. je wil graag zo'n mooie les paul omdat je dat zo'n mooi model vindt. Je budget wordt steeds maar omhoog geschroefd.

En na een tijdje kom je uit bij de ec-1000. En laat er nou net eentje te koop staan voor 700 euro (vraagprijs, 650 kan het vast ook wel worden:p). Een ec-1000 Vintage Honeyburst welteverstaan.:
http://www.angelogalloguitars.net/prodimg/EC-1000VHB.jpg

Je verstand die geen last heeft van GAS zegt: zou je dat nou wel doen?
dus op naar de gitaarwinkel die een zwarte nieuwe ec-1000 heeft staan met EMG ipv Seymour Duncan Jb's . Conclusie, hij speelt fijn en is vergeleken bij een epi les paul verrekte licht.

Je verstand zegt weer. Zou je dat nou wel doen? Je hebt een modeling versterker van 40 watt waar geen merk op staat. Is een buizenversterker/of half buis half modeling geen betere investering? (budget ongeveer 300-400 euro)

Dus zo komen we bij de dringende vraag: Wat te doen, Versterker of toegeven aan GAS?

Mcgryphon
1 juli 2009, 22:30
Speel op een buizenversterker en krijg last van GAS.
Heb je voor allebei GAS en dan krijgt je verstand de keus.

zegt degene die nu zit te GASsen op een 100W buizenbak :soinnocent:

Icarvs
2 juli 2009, 00:30
Iemand een idee van een goede buizenversterker waar je goed op kan spelen en gassen:P?

ik speel eigenlijk zo'n beetje van alles. beetje coverband stijl. Slayer en deathmetal zal er niet van komen denk ik.

Nellyrocks
2 juli 2009, 08:23
Iemand een idee van een goede buizenversterker waar je goed op kan spelen en gassen:P?

ik speel eigenlijk zo'n beetje van alles. beetje coverband stijl. Slayer en deathmetal zal er niet van komen denk ik.

Ik snap echt geen reet van wat je bedoelt.
Loop een muziekwinkel in en probeer alles eens eerst even uit. En koop die gitaar nou gewoon als je hem mooi vindt. Je koop hem uiteindelijk toch wel en dan heb je tenminste een zinnig topic te openen. (met foto's)

Gothra
2 juli 2009, 10:43
Hij wilt nu weten of hij beter een goede versterker kan kopen of een nieuwe gitaar. Ik zal je zeggen, ik heb het zelfde probleem! Ik zit te gassen op een custom built gitaar, maar ook op een megagoede buizenbak, en heb geen idee wat ik moet doen. Maar ik koop toch liever de gitaar.....

RammerStein
2 juli 2009, 11:14
volgens mij wordt die ec1000 2e hands aangeboden ofniet? dan zal ik er sowieso voor gaan want je weet maar nooit hoe vaak je nog zo'n advertentie ziet.

pupanus1
2 juli 2009, 11:26
Leuke versterker om op te gassen (waar ik zelf ook op gas)

Blackstar HT-5
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3176

Harry
2 juli 2009, 11:31
en voordat je weer iets vernield: maak een lus in je snoer en steek die tussen je gitaarband. Dan heb je een soort buffer als je er weer op gaat staan. Doen we allemaal wel eens namelijk... :)

Icarvs
2 juli 2009, 12:04
ja die truc had ik al afgekeken bij anderen. En ik vergeet em nooit meer :p

koen1993
2 juli 2009, 18:51
Zelf heb ik de Blackstar HT-5 combo in combinatie met een Stagg (ja ik weet het, brandhout). Daarvoor speelde ik over een Leni transistor versterkertje. Niet dat deze versterker echt slecht was, maar met de Blackstar werd mijn geluid wel gelijk een stuk beter. En ik weet zeker dat als ik eerst een betere gitaar gekocht had en over de Leni was blijven spelen, ik lang niet hetzelfde geluid eruit gekregen zou hebben. Ik weet niet hoe het nu zit met je versterker, maar het zou best veel uit kunnen maken.

Geluid is persoonlijk. Ga naar een winkel en test wat verschillende versterkers met je huidige gitaar. Of neem je versterker mee en kijk hoe andere gitaren daarop klinken.

Is je gitaar ruk, dan klinkt hij over een peperdure versterker nog steeds ruk (wel enige verbetering dan over een slechte versterker natuurlijk). Hetzelfde geld voor de versterker. Heb je een enorm dure gitaar met een prachtig geluid, en je speelt over een versterkertje van €100,- dan komt het geluid ook niet tot zijn recht.

Koen ;)

Neals
2 juli 2009, 18:54
Ik zeg ga voor die gitaar. Leuke kans, leuke gitaar.