PDA

View Full Version : gitaarvertserker 300-400 euro



Hogen
1 juli 2009, 14:38
Ik ben van plan binnekort een nieuwe elektrische gitaar versterker te kopen.
De reden hiervoor is dat ik nu via een home sound surround system op een paar oude piano speakertjes speel die geen geweldig geluid geven.
Een Combo is niet vereist omdat ik ook al een zoom effectpedaal heb en bereid ben nog wel is pedaaltjes te kopen.
Ik speel eigenlijk van alles maar guns and roses en aerosmith zijn wel voornamelijk de stijl die ik van plan ben te spelen.
Hoog wattage is ook neit vereist maar genoeg voor kleine concerten is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Mijn budget ligt rond de 300 tot 400 euro.
Ik hoop dat iemand wat aan kan raden hoewel er veel keuze is heb ik al gemerkt.

Bij voorbaat dank,
M.v.g. Bryan/Hogen

ellisvertellis
1 juli 2009, 14:53
Voor een mooie buizenklank met voldoende power kan je 2dehands eens kijken naar een Fender Blues Junior. Ben er onlangs zo eentje gaan halen voor iemand en daar komt een hele mooie lampenklank uit (15watt)! Anders zijn er genoeg solid state versterkers om uit te kiezen. Heel populair (en redelijk goedkoop) is de Roland Cube reeks bv.

Succes!

arcane
1 juli 2009, 14:55
Een Combo is niet vereist omdat ik ook al een zoom effectpedaal heb en bereid ben nog wel is pedaaltjes te kopen.


Volgens mij heb je niet helemaal door wat een combo is.

Een combo is een gitaar versterker met een ingebouwde speaker. Wat jij bedoelt is, vermoed ik, een amp/combo met ingebouwde effecten.

ellisvertellis
1 juli 2009, 15:15
Volgens mij heb je niet helemaal door wat een combo is.

Een combo is een gitaar versterker met een ingebouwde speaker. Wat jij bedoelt is, vermoed ik, een amp/combo met ingebouwde effecten.

Dat dacht ik ook, maar dan dacht ik: als je monitors hebt, kan je daar toch ook zo'n multiFX-ding aanhangen zonder extra versterking, als line-direct dus (afhankelijk van welk FX-toestel), niet? Misschien dat de TS dat bedoelt...

LesPas89
1 juli 2009, 16:16
Ik ga maar weer eens de Blackstar HT-5 aanraden, en dan in jouw geval de combo.

Dan pak je het gelijk goed aan, want het is een buizencombo. Kost nieuw volgens mij rond de €370, wat in jouw budget past.

En don't worry over de 5 watt, want deze combo gaat harder dan iedereen verwacht.

Luister eens wat youtube, en ga hem dan eens in een winkel testen. Werkt ook goed met pedaaltjes, dus een excellente keuze lijkt me :cheerup: Succes ermee.

JER00N
1 juli 2009, 16:26
Voor 300 euro heb je ook een Peavey Bandit. Redelijk goede sound ook voor jouw smaak. Toen ik em kocht was hij 300 euro bij de feedback (eind 2007), misschien dat ie inmiddels al goedkoper is te krijgen.

Thiez
1 juli 2009, 16:35
Misschien een 2e hands peavey valveking?

Of marshall valvestate? (zelf geen ervaring mee maar misschien dat het tip is om te kijken of dat misschien andere mensen tips hierover hebben)

anders gewoon eens op marktplaats rondzoeken. staan zeker leuke buizenbakjes voor 300/400 euro.

Laney buizentopje voor 200, London city DEA voor 300, Blackstar HT-5 topje voor 300, enz

bagheera
1 juli 2009, 16:46
+1 voor de HT 5

ik heb hem getest in een winkel en hij knalde zowat de ramen uit de winkel hij gaat echt wel hard genoeg.
En dan heb je niet alleen je buizen sound dan het je ook nog eens echt buizen.
Zeker eens testen.

Hogen
1 juli 2009, 17:02
ja sorry ik zei het een beetje verkeerd. Er hoeven geen effecten op hoeven te zitten, omdat ik bereid ben pedaaltjes aan te schaffen

Hogen
1 juli 2009, 17:13
trouwens die Blackstar HT-5 is me al eerder door winkels aangeraden, hoewel ik heb gezegd dat de power me niet zoveel uitmaakt vraag ik het toch.
Is die 5 watt dan ook genoeg voor kleine optredens?
of gewoon thuisgebruik en opnamen etc.

ellisvertellis
1 juli 2009, 17:18
Het laatste...

LesPas89
1 juli 2009, 22:36
Weet niet. Ik kan je alleen vertellen dat ik hem thuis zeker nooit helemaal open heb staan. Op het overdrive kanaal komt hij amper voorbij 12 uur. Dus hij kan wel wat...