PDA

View Full Version : nieuwe clips HOOK



EvertC
1 juli 2009, 13:45
Ik heb gezien dat er op het youtube-kanaal van 'woodywoody987' (mr. Haaksma zelf?) een heleboel clipjes zijn bijgekomen, waarin een aantal HOOKS (ook de nieuwe Silver Star!) worden getest met strat, tele en les paul. Ik denk dat jullie dit wel zullen waarderen ;)

http://www.youtube.com/user/woodywoody987#play/uploads

nielsnielsniels
1 juli 2009, 13:55
Klinkt wel lekker, alleen voelt een beetje droog aan, en mist wat laag.

dopey
2 juli 2009, 16:38
nee! woodywoody is beslist niet leendert haaksma, ook al probeert hij er erg op te lijken. Persoonlijk vind ik het niet te harden wat hij doet. maar die kale op die andere video's; die kan spelen!

Neals
2 juli 2009, 19:03
Ik vind em ballen missen.

Imho zijn er legio's goedkopere amps die veel beter klinken. Maar dat is smaak.

Orpheo
2 juli 2009, 20:58
Ik vind em ballen missen.

Imho zijn er legio's goedkopere amps die veel beter klinken. Maar dat is smaak.

+1



*kuch* CMW AMPS!!!*kuch*

CMW's rulen gewoon. nog nooit een serie amps gehoord die zo goed klonk, stuk voor stuk. er zijn gewoon geen betere singlechannel amps. en boy, als Chris ooit een 4 kanaalsbak uitbrengt, sta ik vooraan in de rij om 'm te kopen. (en de SE gaat dan DUS in de mottenballen, zo goed vind ik CMW).


on topic: de amp klinkt lekker, maar niet bijzonder. iets te 'droog', en weinig muzikaliteit erin.

JeroenSchaaf
2 juli 2009, 21:02
Heb vandaag die silverstar nog zien staan bij Van de Haar!

Wel een sexy dingetje:D Helaas geen tijd om hem zelf uit te proberen.

Ibanez666
2 juli 2009, 21:25
Ik vind de cleanere, randje crunch demos wel aardig klinken, maar als je kijkt naar wat ze kosten...

alfred
2 juli 2009, 22:18
Denk toch dat je amps in het echt moet horen en er op moet spelen, deze en vele andere Youtube clips van diverse amps zijn hopelijk geen graadmeter voor het werkelijke geluid.


Is er al een prijs bekend van die Silverstar ?

Luke-wannabe
2 juli 2009, 22:49
Ik denk niet dat je het zo kunt horen. Iemand postte al 'te weinig laag'. Vind ik niet zo vreemd over je computer speakertjes.

heavy-metal-thunder
2 juli 2009, 22:55
+1



*kuch* CMW AMPS!!!*kuch*

CMW's rulen gewoon. nog nooit een serie amps gehoord die zo goed klonk, stuk voor stuk. er zijn gewoon geen betere singlechannel amps. en boy, als Chris ooit een 4 kanaalsbak uitbrengt, sta ik vooraan in de rij om 'm te kopen. (en de SE gaat dan DUS in de mottenballen, zo goed vind ik CMW).


on topic: de amp klinkt lekker, maar niet bijzonder. iets te 'droog', en weinig muzikaliteit erin.

kan zijn dat CMW's beter klinken, maar zijn dat niet meer 1-trick-pony's? De kracht van Hook zie ik meer in de richting van goed clean, stevige overdrive en nog een scheurend lead kanaal. Maar zoals mijn grootvader altijd zei "beter ene goeie klank dan 3 slechte".

Realeigo
2 juli 2009, 23:29
kan zijn dat CMW's beter klinken, maar zijn dat niet meer 1-trick-pony's? De kracht van Hook zie ik meer in de richting van goed clean, stevige overdrive en nog een scheurend lead kanaal. Maar zoals mijn grootvader altijd zei "beter ene goeie klank dan 3 slechte".

ik zou net zeggen 1 trick pony zijn is veel beter dan 3x niks...

Rick trodat
3 juli 2009, 09:20
Ik vind em zeer goed klinken. Heb em ook in het echt getest en ik was er zeer van onder de indruk. Echter vind ik em erg duur. Ik heb zelf een hook el34 captain en ook al mag je deze niet echt met elkaar vergelijken toch zitten ze in dezelfde prijsklasse. En die heeft veel meer ballen, maar wel dat typische hook geluidje wat je ook uit de amp op het filmpje hoort.

Over woody gesproken, ken de gast persoonlijk niet, maar hij kan wel spelen.

jacky
3 juli 2009, 16:14
+1



*kuch* CMW AMPS!!!*kuch*

CMW's rulen gewoon. nog nooit een serie amps gehoord die zo goed klonk, stuk voor stuk. er zijn gewoon geen betere singlechannel amps. en boy, als Chris ooit een 4 kanaalsbak uitbrengt, sta ik vooraan in de rij om 'm te kopen. (en de SE gaat dan DUS in de mottenballen, zo goed vind ik CMW).


on topic: de amp klinkt lekker, maar niet bijzonder. iets te 'droog', en weinig muzikaliteit erin.

Sinds wanneer maakt chris amps serie matig ?
En je zegt het al single channel er zijn ook mensen die liever wat meer mogelijkheden hebben.
Denk toch dat we hier weer appels en peren aan het vergelijken zijn

Zet ze naast elkaar en geef dan een waarde oordeel niet aan de hand van clipjes dat zijn alleen handige dingetjes om een voor selectie te maken.

Denk ik

gruss jacob

ben vanhoof
30 augustus 2009, 22:05
Sorry om dit topic te bumpen, maar ik heb een vraagje; zit er veel verschil in een hook captain ( 5881 eindtrap) en een captain el34? Ik vind geen winkel die deze beide naast elkaar kan laten zien... Degene met de 5881 eindtrap heb ik al getest, maar voor ik er eentje koop wil ik deze twee wel eens naast elkaar gehoord hebben.

the sure thing
30 augustus 2009, 22:27
Sorry om dit topic te bumpen, maar ik heb een vraagje; zit er veel verschil in een hook captain ( 5881 eindtrap) en een captain el34? Ik vind geen winkel die deze beide naast elkaar kan laten zien... Degene met de 5881 eindtrap heb ik al getest, maar voor ik er eentje koop wil ik deze twee wel eens naast elkaar gehoord hebben. In theorie is het verschil groter dan in de praktijk. Jukebox (tegenwoordig Guitarking) in Boekel zou ze wel eens naast elkaar hebben kunnen staan. En anders kan je Erik van der Haar (IJsselstein) benaderen.

Ik heb beiden APART gehoord (dus niet in A/B opstelling), maar ik vond de verschillen niet groot. De versie met 6L6 buizen vond ik misschien iets dynamischer/maar daardoor ook misschien iets minder strak.

Misery Signals
31 augustus 2009, 00:27
Het gaat hier over Hook, niet over die CMW ampjes die hier om de haverklap bij moeten gesleurd worden, damn zeg... Wees ook eens zo mild voor de éénkanalers van FAD, daar spelen the Simple Minds nochtans wel op tegenwoordig...
Clipje van die Hook Combo vond ik ook maar matig, zeker de overdrive. Kan er ook aan liggen dat ik een stratgeluid niet zo dig. Je kan natuurlijk niet alles even sterk maken. Die Captains blijven echt wel toppers.

MS

Rick trodat
31 augustus 2009, 09:09
Zelf vind ik dat de el34 iets meer compressie heeft. Maar als je de clean boost intrapt kom je aardig in de buurt van de 6l6. Het verschil is niet groot, maar wel aanwezig.

Jantje Poen
31 augustus 2009, 09:36
Even mijn deel er aan toevoegen.

Allereerst vind ik het een compliment waard dat woodywoody987 zoveel moeite doet om demo's van Hooks en Haars te maken en deze te delen met anderen.

Ten tweede is het allemaal heel persoonlijk, ja ik heb zelf ook veel "negatiefs" geschreven over de HookR20, het was meer de frustratie dat ik niet wist hoe ik er iets "goeds" uit kon halen. De versterkers zijn gewoon technisch goed, het moet alleen je smaak zijn, en je moet weten hoe je zo'n amp moet afstellen. Gelukkig hebben Leendert en Erik de moeite genomen de versterker meer naar mijn smaak te modificeren. Ook is de gitaar erg belangrijk, mijn Fender strat (vintage p.u's) klinkt als schijt over deze amp, mijn Haar strat (voodoo 60 p.u.'s) klinkt super te gek over deze amp. Het overstuurde geluid is nog steeds niet mijn smaak, het randje wel. In combinatie met een Fuchs cream plush pedaal is het het allerbeste wat mij muzikaal ooit is overkomen!

Chris Winsemius
31 augustus 2009, 13:24
Sinds wanneer maakt chris amps serie matig ?
En je zegt het al single channel er zijn ook mensen die liever wat meer mogelijkheden hebben.
Denk toch dat we hier weer appels en peren aan het vergelijken zijn

Zet ze naast elkaar en geef dan een waarde oordeel niet aan de hand van clipjes dat zijn alleen handige dingetjes om een voor selectie te maken.

Denk ik

gruss jacob

Seriematig: Plexi + modellen, de StudioCage komt in de toekomst ook "echt seriematig" als het nieuwe chassis en kast-ontwerp af is.
Channel-switchers komen er ook, diverse tests met klikvrij omschakelen achter de rug en dat zit goed.

"One trick pony":
misschien qua hoeveelheid knoppen maar ik begrijp van de baasjes dat ze happy zijn met de dynamiek en toonvorming zodat hun spel lekker vertaald/weergegeven wordt.

grz v/h hoodkantoor ;)

Ps Niets dan lof over HOOK amps, tof dat er op ampgebied veel in dit landje gebeurt! :ok:

skyth
31 augustus 2009, 16:16
nee! woodywoody is beslist niet leendert haaksma, ook al probeert hij er erg op te lijken. Persoonlijk vind ik het niet te harden wat hij doet. maar die kale op die andere video's; die kan spelen!

Is dat niet Jan Peter Beijersbergen?

erwin_ve
31 augustus 2009, 16:53
Is dat niet Jan Peter Beijersbergen?
Yep.. 6789.

Dutch
7 april 2010, 21:04
Yep.. 6789.

Welke bedoelen jullie? Die ene met haar is Jay-P, die andere komt niet direct bekend voor.
Aha.
Someday clipje tussen de Hooks en Brunetti's. Lijkt die andere wel. website, bio, gitaar: Woodrow.
Ergo. Woody is niet Jan Peter B, maar Woodrow van Someday. Ik vind hem trouwens niet slecht spelen. Aardige stem heeft die zanger.

Hell's Engl
8 april 2010, 07:09
Hier 'n clipje (vanaf 2:00) van Leendert op de HOOK V2

http://www.youtube.com/watch?v=3MtscTeXI2U

Joost