PDA

View Full Version : Wie heeft hier een Blade ....



Dirtypool
27 maart 2003, 02:59
...en wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een witte R3 met zwarte hardware (waarvan de tremolo door de vorige eigenaar is vervangen ddor een merkloos geval)
En een R4H uit de vroege serie ( 90)in de kleur Honey, overigens alltwee SSS.

Grtz Richard

Dude
27 maart 2003, 09:45
blade zijn vete gitaren met een lelijke headstock... dat logo is echt drama !

Shay
27 maart 2003, 11:20
wat vreemd .. ik vind die logo juist cool!!

Shay
27 maart 2003, 11:20
Hey dirtypool .. jij hebt je gitaren te koop staan als het goed is .. waarom en wat wil je dan gaan halen als ze verkocht zijn!??

Dirtypool
27 maart 2003, 18:47
Nee hoor, staan niet te koop, heb jij er een paar te koop zien staan?
En ik vind het logo ook stijlvol trouwens.

Grtz Richard

Dirtypool
28 maart 2003, 18:59
Jeetje, zijn Shay en ik de enigen hier met een Blade???
Kom op jongens, ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn.

Richard

screamindemon
7 november 2005, 20:59
Dit topic maar eens naar voren halen, ik ben zelf al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe gitaar, ik had eerst een Fender stratocaster in gedachten 2e hands voor zo'n 8-900 euri maar een Blade R(H)4 lijkt me ook een aardig gitaartje de Blade's liggen alleen niet echt voor het oprapen dus vergelijken wordt moeilijk. Daarom ben ik benieuwd of er inmiddels meer forummers zijn met Blade-ervaring.

VooDoo
7 november 2005, 21:15
dit brengt gevoelens naar boven :(

maarjah:P kwilde er een maar kon em niet bemachtigen
wilde een RH4 hebben mar dat feest gaat niet door

overigens vind ik het logo op een gelakte kop mooi maar op een kale kop staat het een beetje 'nep'

bass blom
7 november 2005, 21:58
mijn enige ervaring met een blade is dat ik er 1 compleet wegspeelde met een nieuwe mexicaanse strat in 1990 of 1991 :D

screamindemon
7 november 2005, 22:17
daar heb ik er al een van... dus ik hoef er niet aan te beginnen :D scheelt wel euri

bass blom
7 november 2005, 22:19
mijn mex is wel 1 van de eersten, een extra goeie dus :D

ReinoutV
7 november 2005, 22:41
Ik heb zo'n paarse R4, ik heb er Fender CS Fat 50's in gedrukt, voor wat meer ballen. Bevalt me prima die gitaar!

Michael AE
7 november 2005, 23:28
blade zijn vete gitaren met een lelijke headstock... dat logo is echt drama !

Ja, het is dan ook heel erg belangrijk hoe een instrument er uit ziet, in tegenstelling tot hoe hij klinkt of speelt.

rhcp_schipper
7 november 2005, 23:59
ik vind die blade gitaren echt niet leijk, heb er jammer genoeg geen ervaring mee!

Tupelo
8 november 2005, 00:33
Ik ben er ook reuze enthousiast over; heb een Blade delta standard telecaster. Hardware is goed, jumbofrets, goede brug, esdoorn hals met palisander toets & elzen body. De gitaar klink voor mij zoals een goede telecaster moet klinken terwijl er met de actieve elementen in combinatie met de pots echt heel erg veel meer mogelijk is. In het begin was ik een beetje sceptisch over actieve elementen maar ze zijn echt te gek.

telecastermaster
8 november 2005, 15:04
Hoe zit dat nou met die ingebouwde actieve electronica in Blades? Is dat gewoon een parametrische EQ die is ingebouwd? Ze zijn toch ook passief te gebruiken, is het niet?

Tupelo
8 november 2005, 20:17
Klopt, eigenlijk pas sinds kort dat ik ze ook actief uitprobeer. Actief haal ik meer het geluid dat ik van mijn gibson verwachte uit mijn blade dan ik uit mijn gibson deed. Nu had ik een the paul (notenhout), dat zal vast schelen maar door met mijn actieve elementen mijn mid te boosten klinkt zeker mijn nekelement heerlijk donker & vet als een dikke humbucker op een mahonie body.

maestro_nl
9 november 2005, 22:10
Mijn Blade heeft 172 pk... :-D

Hell's Engl
24 februari 2006, 19:49
Is 'n Blade RH4 actief?

VooDoo
24 februari 2006, 21:52
Is 'n Blade RH4 actief?


Ik heb ondertussen een Blade(H)

Ja een Blade RH4 is actief

ReinoutV
25 februari 2006, 17:10
Niet helemaal, er zit een actieve equalizer in die uit te schakelen is. Je hebt (in de mijne iig) 3 standen: uit, hoog en bas opgepompt, mid opgepompt. Hij is dus niet actief als EMG's en zonder batterij ook prima te gebruiken, maar voor de extra equalizer heb je die batterij wel nodig.

gibls6
26 februari 2006, 14:20
Ik heb een Blade R4 uit 1991, dus met fender kop in translucent red, VSC-switch, sperzel tuners, black hardware, falcan bridge. Dit zijn zeer gewilde gitaren en de gitaar staat dus ook niet te koop, wordt alleen maar meer waard. Een dijk van een gitaar, maar heb ook een Zion en die is nét een tikkeltje beter als superstrat (wél iets minder veelzijdig dan de Blade)! Zoek nog een écht goede PRSce24 óf Gibson Standaard, dus ja als je met een ruilbod komt die ik niet kan weerstaan, wie weet !???
Er staat ergens op dit forum een foto van mijn gitaren waarop o.a. ook deze Blade staat (ff zoekfunctie gebruiken).




__________________________________________________ ______________
Oh ja, ben wat ruimte aan het maken in mijn verzameling om een mooi Taylor aan te schaffen, dus ook in de aanbieding IbanezRG620QM én over superstrats gesproken nu of nooit, waarschijnlijk redelijk uniek in Nederland, een ESP custom Jake E.Lee signature !!!!

Tupelo
28 februari 2006, 21:43
FF spammen, hij is toch niet van mij...

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=57520

Staat nu te koop... heb er zelf 1 en ik vind het een te gekke gitaar... Beats mijn Fender Strat Plus & beats mijn Gibson the Paul.. Voor de centen, echt de moeite waard, mocht iemand nog een leuke tele zoeken..

gertgert
2 maart 2006, 12:59
Blade Texas. Prima gitaar, helemaal voor de prijs. Toen ik 'm kocht wilde ik een gebruikte Fender USA maar liep met deze gitaar naar buiten. Uit de doos speelde hij matig, maar klonk ie al beter dan de Fenders die ik er naast had staan. Na een prima afstelbeurt door Aspe speelt ie nu als een raket.
Heb later wel de elementen, electronica, tuners, topkam en brugzadels vervangen. Lekker brede hals, niet te dun, niet te dik.. Precies goed voor mij.
EQ is echt een toevoeging. Staat standaard aan.

paulusdeBKB
2 maart 2006, 13:21
Mocht een keertje een Blade lenen voor een repetitie toen mijn Fendertje weg was voor een afstelbeurt. Erg fijn ding maar ik vond hem wel erg hifi klinken. Als je voor de typische strat-sound gaat dan zou ik toch een strat kopen. (Heb overigens geen ervaringen met de superstrats van Suhr, Anderson etc)

robgebbink
2 maart 2006, 22:53
ik heb er twee, een blade texas(strat) uit 1997, en een blade delta standard (tele) uit 2004. Beide zijn erg goed, de strat speelt echt als een hemeltje en de tele is oerdegelijk. Met de VSC kun je ook nog wat spelen met je geluid, maar ik ben daar eerlijk gezegd niet zo handig in. Anyway, Blade Rules!!

MonkeyFace
2 maart 2006, 23:05
Het zijn zonder enige twijfel kwalitatief heel erg hoogstaande gitaren, maar toch geef ik momenteel de voorkeur aan een Fender strat, juist vanwege zijn imperfecties. Ik vind dat persoonlijk gewoon lekkerder klinken.

Orpheo
2 maart 2006, 23:24
Het zijn zonder enige twijfel kwalitatief heel erg hoogstaande gitaren, maar toch geef ik momenteel de voorkeur aan een Fender strat, juist vanwege zijn imperfecties. Ik vind dat persoonlijk gewoon lekkerder klinken.

mee eens.

t probleem van die blades is OOK, die hals is voor mij te dun. ik vind mijn nieuwe stratje beter spelen dan menig blade.

dwergje
29 maart 2006, 11:36
t probleem van die blades is OOK, die hals is voor mij te dun.

Klinkt dan als een gitaar waar ik waarschijnlijk wel lekker op zou spelen (kleine handen, klein i.h.a.)
Ik zit heel erg te denken aan een blade RH2 classic

Nitefly7
29 maart 2006, 11:59
Ja, het is dan ook heel erg belangrijk hoe een instrument er uit ziet, in tegenstelling tot hoe hij klinkt of speelt.

+1 ! je kan nog zo'n mooie toon hebben, sustain tot ná de stomme zomertijd, maar als de gitaar niet mooi is...dan heb je er helemaal niks aan...

in m'n Satriani/Vai/Valley Arts-lukather-aanbiddingsfase wilde ik alleen maar gitaren met 'n Floyd erop...omdat dat zo cool uitzag..
.......na een JS100 te hebben gehad met de slechtste Floyd-kopie ooit, vond ik ze nog steeds mooi...maar niet handig...

nu betrap ik me nog steeds erop dat ik eerder een MIM Sunburst strat pak met een tortoise pickguard, dan een MIA met een witte pickguard...
of eerder een MIM Olympic white met mint pickguard ipv witte pickguard...

(waar ik wel bij moet zeggen dat de Metallic Gun Blue MIA '57er ook écht beter klonk dat de Amber MIA Deluxe S-1 strat... en de MIJ Antiqua beter dan een USA Deluxe/Standard)


Ja, het is dan ook heel erg belangrijk hoe een instrument er uit ziet, in tegenstelling tot hoe hij klinkt of speelt.

....het stijlfiguur 'sarcasme' is overigens niet aan mij besteed :satisfie:

dwergje
20 april 2006, 08:40
Ik heb gisteren een Blade RH2 gekocht :D

Tupelo
20 april 2006, 13:44
Dat heppie goed gedaan jochie!!! ;)
Hoe bevalt 'ie?

Ik heb gisteren mijn Delta Standard opnieuw afgesteld en schoongemaakt.
Ben weer helemaal verliefd nu. Eenmaal een jazzmaster model van Blade gezien. Zou ik er eigenlijk ook graag nog één bij hebben.

dwergje
20 april 2006, 14:07
Dat heppie goed gedaan jochie!!! ;)
Hoe bevalt 'ie?

Ik heb gisteren mijn Delta Standard opnieuw afgesteld en schoongemaakt.
Ben weer helemaal verliefd nu. Eenmaal een jazzmaster model van Blade gezien. Zou ik er eigenlijk ook graag nog één bij hebben.

Ik ben geen jochie :p

Bevalt goed, hoewel ik toen ik thuis kwam (rond half tien) niet echt meer tijd had om heel lang te spelen.
Ik zal vanavond wel even fotootjes posten.

Tupelo
20 april 2006, 14:44
Wel al een leuke VSC setting gevonden?

dwergje
20 april 2006, 15:19
Wel al een leuke VSC setting gevonden?

nog niet aan toegekomen daar uitgebreid mee te prutsen

Tupelo
20 april 2006, 15:36
O.k. ik weet niet hoe dat er bij jou aan de achterkant uitziet, maar bij mij is het bovenste potje van de 3 mijn mid. ;)

Je zou het jezelf nog weleens af kunnen gaan vragen nadat je wat VSC settings gedownload hebt.

dwergje
20 april 2006, 21:29
bedankt, de vorige eigenaar wist me wel te vertellen dat het niet de middelste was, maar niet of het de bovenste of onderste was ;)

Eko
20 april 2006, 22:44
Ik heb een tijdje ( +- 2 maand) een delta gehad. Geluid was top, alleen vond ik de hals te vlak. Te dunne D hals dus.
Voor de rest niets mis mee. Voor het geld zelfs erg goed.

Hendriks
26 februari 2007, 19:12
Even een oud topic opschudden . Ik ben sinds gisteren in bezit gekomen van een Blade Calofornia ,dus met Wilkinson trem,Sperzel tuners . Ik weet verder niets van de gitaar alleen dat hij verschrikkelijk fijn speelt en een enorm geluid heeft en door de VCS toonregeling ook nog eens zeer veelzijdig is .Ik zou graag meer over de gitaar willen weten zoals ; ervaringen , land van herkomst ,etc. Na 3 Fenders aan de Blade , ik ben om.

Bananorama
27 februari 2007, 13:19
Ik heb zelf een Blade Texas classic. Heerlijke gitaar. Idd heel veelzijdig door de VSC.

Hendriks
27 februari 2007, 15:03
Heeft er iemand nog tips over VSC , vind de 3 trimpots erg vaag

Hendriks
27 februari 2007, 15:11
Hierbij een plaatje
http://img175.imageshack.us/img175/3293/blade2zy9.jpg

Bananorama
27 februari 2007, 15:41
Heeft er iemand nog tips over VSC , vind de 3 trimpots erg vaag""


Op de site van blade staat een pdf bestandje met daarin uitleg en verschilende settings.. http://bladeguitars.com/downloads.html

groet

Hendriks
27 februari 2007, 15:57
Dank je , ben al aan het experimenteren .