PDA

View Full Version : extra gain op de ceriatone ef86 18/36watt



larsje
1 juli 2009, 11:30
hi,

ik heb net een ceriatone ef86 in elkaar gezet, dit een 18/36 watt marshall clone met een extra vox-kanaal (het EF86 kanaal). Ik vroeg me af of het mogelijk was om het EF86 kanaal 'af te koppelen' en de vrijgekomen ruimte te gebruiken om een extra gain te maken voorhet TMB kanaal. Ik krijg de versterker uit zichzelf niet goed overstuurd.

Lay-out staat hieronder:

http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/marshallLayout/36WEF86NewCeriatone.jpg

en mijn vraag is dan natuurlijk, kan iemand me helpen met uit te leggen wat ik moet doen.

grt. lars

^smurf
1 juli 2009, 15:53
Op het forum van www.18watt.com hebben ze ook veel ervaring met de 36 watter, mss de moeite om daar eens te horen ?

Negative K3 fan
1 juli 2009, 21:44
als je hem niet overstuurd krijgt moet je hem gewoon harder zetten, met pedalen aan de slag of een andere amp kopen.

Chris Winsemius
2 juli 2009, 14:12
Afhankelijk van smaak/wensen is er meer gain uit te halen of meer gain te krijgen op lagere volumes;

1) ongebruikte helft V2 gebruiken om aan het kanaal 'n extra gaintrap toe te voegen, Marshall 2203/2204 stijl

2) post pi MV monteren (extra of ipv. de standaard MV, er moet [imho] dan nog wel iets extra's getuned worden) zodat je de scheur bij hogere [standaard] MV standen al op lagere volumes kunt krijgen

Circuit heeft voldoende potentie voor meer "gain" imho...

larsje
3 juli 2009, 11:42
kijk hier heb ik wat aan, want pedalen heb ik genoeg. Ik wil juist de gain uit de versterker halen. Chris, heb je een lay-out voor me of een paar tips hoe ik dit moet doen?

grt. lars

Chris Winsemius
3 juli 2009, 13:55
Geen lay.-tekeningen (kost waarschijnlijk meer tijd dan het modden an sich hier en daar kan ik m'n huur van betalen).

Heb je ervaring met het werken aan amps? Nee: niet doen, ja:

- als je voldoende gain hebt met alle regelaars voluit: post PI MV plaatsen (heeft dan ook invloed op het EF86-kanaal)

- schema Marshall 2203/2204 (post '76) checken en je MV-kanaal modden/tweaken en gebruik maken v/d niet gebruikte ECC83-buis-helft*

*werk dan wel precies/nauwkeurig/netjes en dit vereist gewoon ervaring met meer gain en hoe dat fysiek geplaatst moet worden qua layout. Met 'n "terminal" zou je in de buurt van die ECC83 wat extra onderdelen kunnen plaatsen.

Als de trafo's te vergelijken zijn met de CT 20 en 50 Watt plexies dan kun je met betere trafo's 'n betere sound/overdrive behalen, de scheur klinkt dan voller/rijker en je krijgt meer sustain, ook op lagere volumes.