PDA

View Full Version : budget 1000 euro



Hallie
1 juli 2009, 00:21
hallo,

gezien de band weer "gestart" is en ik enkel een 2 x 12 v30 heb met een epi valve jr.
leek het mij een goed plan om een nieuwe te kopen!
de valve junior heb ik dan helemaal open met een blues driver, de level helemaal open. en dat haalt ie net..maar is best dun.
dus vandaar een beetje haast met een nieuwe amp. en dan kan deze de deur uit

voor thuis was het trouwens een prachtig ding!

mijn budget is 1000 euro
stijl;

van blues tot rockende licks, in band verband.. indierock tot stevige rock
eigenlijk alles behalve metal:D

1 of 2 kanaals maakt niet uit, het meest haal ik uit pedalen, maar als de amp een lekkere bak scheur heeft, is dat alleen maar mooi.
het liefst wel MET reverb

nou had ik heel erg GAS op een vox ac30.. alleen hoor en lees ik dit ze best wat mankeren, zo nu en dan.. dat houdt me een beetje tegen.
wie kan hier wat over vertellen?


verder wil ik ook nog
-Peavey deltablues en classic testen
-vox dus
-laney vc30?
-fender?
-orange?
-hiwatt?
-behringer?:ok:
alle hulp en advies is welkom.

kortom; ik wil een goede bak, voor niet ál te veel geld.
waar bijna alles uit te halen is.

groetjes

nielsnielsniels
1 juli 2009, 00:31
Gezien je weer in een band start neem ik aan dat je iets zoekt van 30 watt en harder. Ik weet wel dat Fender heel wat versterkers heeft in jouw budget, kijk maar eens op de fender site naar de Hot Rod serie lijn en de Reissue lijn, zit vast wel wat tussen. Zit vrijwel altijd reverb op, heeft een redelijke drive en ze werken over het algemeen goed met pedaaltjes.

caliban
1 juli 2009, 00:34
Niet direct iets waar ik veel van ken, maar kan me wel in het genre vinden. In jouw plaats zou ik gewoon voor een ac30 gaan. Lijkt me voor indie en dergelijke een van de coolste amps die er te krijgen zijn. Zelf maar enkele keren over gespeeld, dus ik ken de nadelen niet zoals iemand die er een heeft die kent.

macwilliams
1 juli 2009, 07:55
Ik persoonlijk vind de peavey DB erg lekker klinken. Moet er wel bij zeggen dat een speakerwissel dan het beste uit de amp kan halen. Ook mooi aan te vullen met een 212 cab er onder.

j3r03n
1 juli 2009, 08:28
Een AC30 heeft wel degelijk reverb! Eindeloos natte reverb zelfs. Niet vergelijkbaar met die van Fenders, maar wel mooi en bruikbaar.

Ik denk dat de indianenverhalen wel hun tol eisen nu, als een topversterker als de AC30 in een hoekje wordt geschoven 'omdat ie zoveel mankementen heeft.' Misschien lees je er hier zo veel over omdat zoveel mensen een AC30 hebben? Ik denk dat een (moderne) AC30 niet vaker problemen heeft dan een (moderne) Fender of Marshall. Het blijven buizenversterkers, dus je zult altijd rekening moeten houden met de levensduur en kwetsbaarheid van de buizen.

Van het lijstje met je suggesties heb ik zelf niet zo veel kennis. In je budget ligt inderdaad de Fender Hot Rod (deluxe / deville) serie, maar daar heb ik zelf geen goede ervaringen mee. De drive was voor mij ook niet echt bruikbaar, alleen op zeer lage gain settings. Voor het zelfde geld zou ik dan liever voor een AC30 gaan, maar let op: Vox heeft een heel eigen geluid, waar je wel van moet houden (al worden AC30's in veel stijlen gebruikt).

Als je (emotionele) voorkeur al uitgaat naar een AC30 zou ik -uiteraard- proberen een AC30 te testen in een winkel met veel vergelijkingsmateriaal. Probeer zo objectief/rationeel mogelijk de sound van de Vox te vergelijken met de andere aanwezige kanshebbers, het liefst met je eigen gitaar / pedalen. Als je dan nog steeds voor de AC30 gaat, mag je toegeven aan je GAS. Als je twijfelt zou ik nog even verder zoeken ;)

pimmetje
1 juli 2009, 08:40
van blues tot rockende licks, in band verband.. indierock tot stevige rock
eigenlijk alles behalve metal:D
.....
kortom; ik wil een goede bak, voor niet ál te veel geld.
waar bijna alles uit te halen is.
Voor zeer flexibel, maar geen metal zeg ik nog altijd Koch (twintone head hoort 2eHands ruim in je budget te vallen).

Maar dat is dus wel een geluid dat je óf mooi óf spuuglelijk vindt :D. Ook zou je (bij iedere amp overigens) ff goed moeten testen of hij wel lekker reageert met die cab van je. Niet iedere combinatie werkt nu eenmaal.

bastiaanvanbeek
1 juli 2009, 08:40
nou had ik heel erg GAS op een vox ac30.. alleen hoor en lees ik dit ze best wat mankeren, zo nu en dan.. dat houdt me een beetje tegen.
wie kan hier wat over vertellen?

nieuwere ac30 modellen zijn volledig betrouwbaar, ik heb de mijne nu ongeveer een jaar. mee opgetreden, gerepeteerd, aardig wat stootjes gekregen, tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. je moet trouwens ook niet vergeten dat veel mensen niet al te voorzichtig met hun spullen omgaan, vaak best lomp eigenlijk.

ellisvertellis
1 juli 2009, 09:35
nieuwere ac30 modellen zijn volledig betrouwbaar, ik heb de mijne nu ongeveer een jaar. mee opgetreden, gerepeteerd, aardig wat stootjes gekregen, tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. je moet trouwens ook niet vergeten dat veel mensen niet al te voorzichtig met hun spullen omgaan, vaak best lomp eigenlijk.


Inderdaad. Ik heb nu een Fender EN een Marshall staan en BEIDEN zijn op 1 jaar voorzichtig repeteren al naar een pro gemoeten voor reperatie, en dat ging verder dan enkel wat buisjes. Om dat zomaar als eigenschap aan Vox te geven lijkt mij dan toch wat voorbarig.

VanMeekeren
1 juli 2009, 09:45
Een AC30 heeft wel degelijk reverb! Eindeloos natte reverb zelfs. Niet vergelijkbaar met die van Fenders, maar wel mooi en bruikbaar.

Ik denk dat de indianenverhalen wel hun tol eisen nu, als een topversterker als de AC30 in een hoekje wordt geschoven 'omdat ie zoveel mankementen heeft.' Misschien lees je er hier zo veel over omdat zoveel mensen een AC30 hebben? Ik denk dat een (moderne) AC30 niet vaker problemen heeft dan een (moderne) Fender of Marshall. Het blijven buizenversterkers, dus je zult altijd rekening moeten houden met de levensduur en kwetsbaarheid van de buizen.

Van het lijstje met je suggesties heb ik zelf niet zo veel kennis. In je budget ligt inderdaad de Fender Hot Rod (deluxe / deville) serie, maar daar heb ik zelf geen goede ervaringen mee. De drive was voor mij ook niet echt bruikbaar, alleen op zeer lage gain settings. Voor het zelfde geld zou ik dan liever voor een AC30 gaan, maar let op: Vox heeft een heel eigen geluid, waar je wel van moet houden (al worden AC30's in veel stijlen gebruikt).

Als je (emotionele) voorkeur al uitgaat naar een AC30 zou ik -uiteraard- proberen een AC30 te testen in een winkel met veel vergelijkingsmateriaal. Probeer zo objectief/rationeel mogelijk de sound van de Vox te vergelijken met de andere aanwezige kanshebbers, het liefst met je eigen gitaar / pedalen. Als je dan nog steeds voor de AC30 gaat, mag je toegeven aan je GAS. Als je twijfelt zou ik nog even verder zoeken ;)

Ik ben het volledig met Jeroen eens.

Tuurlijk heeft een AC30 de reputatie niet mee, maar ik kan je verzekeren dat een moderne AC30 zeer goed betrouwbaar is en niet onderdoet qua betrouwbaarheid voor een andere amp.

Een AC30 is heel geschikt waarvoor jij hem wil gebruiken, mits je het 'vox'-geluid mooi vind. Ik ben nog wat in dubio, maar een AC30 heeft zeker een hele bak mojo!!

Van Meekeren

Swampash
1 juli 2009, 09:54
Ac30 werkt op el84 buizen, en deze worden erg warm en zijn gevoeliger dan bijvoorbeeld 6l6 buizen die vaak in bv fenders zitten. Maar o.a. de el84 buizen geven de vox weer dat heerlijke karakter. Indianen verhalen wat betreft betouwbaarheid van de amp zelf. Ga ervoor zou ik zeggen, het zijn fantastische versterkers die zijn prijs dubbel en dwars waard zijn.

Jimwoud
1 juli 2009, 09:55
Zeker een AC30! Of probeer een van die tops van Vox: AC30 top, en die 50 en 100 watt top. En anders een AC30 combo.

Josha
1 juli 2009, 14:48
Ik ga hier even gevaarlijk doen, maar heb je al wel eens gekeken naar een Bugera versterker? Ze hebben veel verschillende types, zijn allemaal volledig buizen en 120watt en helemaal niet duur. Enige is dat ie niet altijd even betrouwbaar is, maar voor een beetje extra kun je dat laten verhelpen door een techneut. Ik vind ze geweldig klinken en ben dan ook van plan er zelf een aan te schaffen.

blademan
1 juli 2009, 17:52
Hallie, je hebt een private message

CatchDude
1 juli 2009, 18:04
Ik speel nu 2,5 jaar ongeveer over mijn VOX AC 30 CC2. Echt een fantastische bak, ik wil eigenlijk echt niets anders meer als hoofd-amp! Vrijwel probleemloos de 2,5 jaar doorgekomen, ware het niet dat een van mijn buizen net afgelopen week de geest heeft gegeven. Maar goed, na 2,5 jaar hadden die al vervangen mogen zijn, dus dat was geen echte ramp; de nieuwe buizen stonden al ingeplanned.

Op alle fronten durf ik je een ac30cc aan te bevelen (Ik heb de 2x12 combo). Houd echter rekening met 2 dingen:

- Dat ding is ziek zwaar; wees bereid om te sjouwen/wielen te monteren/karretjes te gebruiken.
- Niet geschikt voor thuisgebruik. Hij s loud en proud, maar op huiskamer volume heb je er niet al te veel aan.

Succes!

tillens
1 juli 2009, 21:41
hallie, je hebt pm ;)

daarnaast denk ik bij indie / rock aan gewoon of orange of marshall. vox vind ik meer voor britpop achtige dingen...

grtz

bastiaanvanbeek
2 juli 2009, 07:17
Niet geschikt voor thuisgebruik. Hij s loud en proud, maar op huiskamer volume heb je er niet al te veel aan.

Succes!

hij is idd loud en proud, maar je kunt hem best op zacht volume gebruiken, gewoon de master laag houden. heb je niet zon vol geluid, maar ach bij repetities en optredens kun je m toch flink open trekken.



hallie, je hebt pm ;)

daarnaast denk ik bij indie / rock aan gewoon of orange of marshall. vox vind ik meer voor britpop achtige dingen...

grtz

ik gebruik mijn vox voor ontzettend veel stijlen waaronder (hard) rock, funk, jazz, blues, etc. er zit niet echt een bepaald genre aan vind ik.

peter_heijnen
2 juli 2009, 07:43
2 kanalen met reverb en binnen je budget.

http://www.thomann.de/nl/marshall_jvm205h.htm

marter544
2 juli 2009, 10:07
Ik ga hier even gevaarlijk doen, maar heb je al wel eens gekeken naar een Bugera versterker? Ze hebben veel verschillende types, zijn allemaal volledig buizen en 120watt en helemaal niet duur. Enige is dat ie niet altijd even betrouwbaar is, maar voor een beetje extra kun je dat laten verhelpen door een techneut. Ik vind ze geweldig klinken en ben dan ook van plan er zelf een aan te schaffen.

Als je duizend euro te besteden hebt, zou ik niet voor een bugera gaan.. Ik heb eigenlijk maar 1 tip voor de TS, en dat is alles testen wat er maar valt te testen.

j3r03n
2 juli 2009, 10:13
Als je duizend euro te besteden hebt, zou ik niet voor een bugera gaan.. Ik heb eigenlijk maar 1 tip voor de TS, en dat is alles testen wat er maar valt te testen.

Klopt, het klinkt misschien suf, maar ik heb echt 2 jaar gezocht en getest voordat ik een versterker kocht.

PS. Mijn primaire GAS ging uit naar de AC30 en die werd het na 2 jaar ook :soinnocent:

Spitfire
2 juli 2009, 10:36
Hij zegt zelf dat hij 'eigenlijk alles behalve metal' wil en hem wordt steeds een AC30 aangeraden? Met alle respect hoor, maar een AC30 haalt dat echt bij lange na niet, tenzij je er een pedaal voorgooit.

Zelf heb ik een Laney VC30 en ben daar super tevreden mee, maar ook die is niet echt geschikt voor harde rock.

Misery Signals
2 juli 2009, 10:42
Check mijn signature ;)

MS

iWishmaster
2 juli 2009, 10:46
Ac30 werkt op el84 buizen, en deze worden erg warm en zijn gevoeliger dan bijvoorbeeld 6l6 buizen die vaak in bv fenders zitten. Maar o.a. de el84 buizen geven de vox weer dat heerlijke karakter. Indianen verhalen wat betreft betouwbaarheid van de amp zelf. Ga ervoor zou ik zeggen, het zijn fantastische versterkers die zijn prijs dubbel en dwars waard zijn.

EL84 buizen worden niet heter als elk ander hoor. Het verschil zit hem in de afstelling van de bias. De AC30 is extreem 'heet' gebiased, daarom wordt hij zo warm en daarom zijn in deze amp de eindbuizen wat 'kwetsbaarder' en slijten ze sneller. Maar inderdaad; oa daar komt wel dat lekkere open karakter vandaan. 6l6 buizen geven wanneer relatief koud gebiased wat meer compressie en een strakker geluid; een karakter dat bijdraagt aan de klank van oa Fenders.

En een Vox AC30 niet goed voor stevige rock? Ik vind hem daar prima voor. Nee het is geen JCM800 of dual rectifier, maar er zit behoorlijk wat gain in het top boost kanaal.

Bolder
2 juli 2009, 12:10
HIWATT! Hi-gain of custom, met een mooie speakerkast, zal 2e hands vast wel onder de 1000 zijn te vinden!

CatchDude
2 juli 2009, 14:24
hij is idd loud en proud, maar je kunt hem best op zacht volume gebruiken, gewoon de master laag houden. heb je niet zon vol geluid, maar ach bij repetities en optredens kun je m toch flink open trekken.


Helemaal mee eens! Maar mijn ervaring is echter dat ik thuis beter af ben met mijn Line6 Spider 15 van 90 euro; als m'n Vox zo zacht staat verliest hij inderdaad veel body en voel ik al snel de neiging om even wat op te draaien. ;-)


Ik heb eigenlijk maar 1 tip voor de TS, en dat is alles testen wat er maar valt te testen.

Beter advies is er niet!


Klopt, het klinkt misschien suf, maar ik heb echt 2 jaar gezocht en getest voordat ik een versterker kocht.

PS. Mijn primaire GAS ging uit naar de AC30 en die werd het na 2 jaar ook :soinnocent:

Ik ben ook via een kleine omweg uiteindelijk bij m'n AC30 terecht gekomen terwijl ik van te voren eigenlijk wel wist dat ik hem gewoon wilde hebben...


Hij zegt zelf dat hij 'eigenlijk alles behalve metal' wil en hem wordt steeds een AC30 aangeraden? Met alle respect hoor, maar een AC30 haalt dat echt bij lange na niet, tenzij je er een pedaal voorgooit.


Ik speel er regelmatig een lekker Thin Lizzy nummertje of wat knalwerk van Guns 'n Roses over en dat komt prima uit de verf. Okay, ik heb er 1 overdrive voor hangen en 1 clean boost, maar daar heb ik dan ook genoeg aan. :)

Hallie
2 juli 2009, 20:12
wauw, bedankt voor alle reacties!
toch fijn zo'n forum:D

de mensen die hebben ge pm't hebben deze avond een reactie,

en ik wil inderdaad alles testen, ik hoor nog niemand over een peavey classic 30 of 50. maar die had ik wel op mijn test lijstje staan, kan iemand daar iets nuttigs over zeggen? lijken me toch wel mooie amps.

en nu mensen (weer) zo lovend zijn over de AC30, krijg ik toch weer kriebels in de buik, dus eigenlijk, moet ik gewoon niet zo bang worden van het gene wat ik lees over "dit kapot, dat kapot"?

ik ga zaterdag de winkels in, iig testen, en wellicht iets kopen?

en opzich speel ik thuis vaak gewoon even onversterkt, maar ik wat ik wilde zeggen is; dat ik denk dat elke amp boven de 20 of 30 wat niet echt goed zijn voor de slaapkamer, maar ik kan het me financieel niet veroorloven om deze set te houden. en ik heb echt een flinke nodig voor de band.
wellicht kan ik altijd nog een kleine amp kopen ofzo.

Hallie

Hallie
2 juli 2009, 20:14
óófff... ik hou alleen de valve junior head, en die plug ik dan op/in/aan de speakers van mijn aanstaande combo.. of werkt dat niet zo?
voor de valve junior kan ik net 60 -70 euro voor krijgen denk ik

Mufftin
2 juli 2009, 23:24
vandaag nog op een vox ac30 gespeeld en echt super fijn ding, alleen idd hij moet vrij tot zeer hard om een lekkere overdrive eruit te krijgen. Maar verder HOT DAMN wat een versterker!dus deze kan ik je zeker aanbevelen!

Mufftin
2 juli 2009, 23:25
óófff... ik hou alleen de valve junior head, en die plug ik dan op/in/aan de speakers van mijn aanstaande combo.. of werkt dat niet zo?
voor de valve junior kan ik net 60 -70 euro voor krijgen denk ik

de speakers moet je wel kunnen loskoppelen van je eigen combo.

Hallie
2 juli 2009, 23:29
nouja, dat kan ik altijd nog even kijken, ik koop toch eerst een nieuwe en dan verkoop ik de set pas!

CatchDude
3 juli 2009, 07:56
de speakers moet je wel kunnen loskoppelen van je eigen combo.

Maar controleer wel even of je head de weerstand van de speakers aan kan. Niet zomaar inprikken. Vermoed overigens dat die head gewoon 4, 8 en 16 ohm aankan, maar misschien moet je nog even een switch goed zetten oid.

Overigens heb ik wel interesse als je uiteindelijk je valve junior head gaat verkopen.