PDA

View Full Version : De beste elementen om singlecoils op een strat te vervangen



Dirtypool
27 maart 2003, 02:55
Waar zouden jullie voor gaan jongens en waarom?
En werken passieve elementen in een actief systeem?

Grtz Richard the Nitwit

Electrical Storm
27 maart 2003, 13:54
Hotrails natuurlijk!! Dat zijn zeg maar humbuckers in single coil-vorm...

PeArLjAm
27 maart 2003, 14:50
Het hangt er natuurlijk vanaf, wil je single coils houden maar alleen andere, wil je humbuckers, of een mix?? of misschien wel p90's, er zijn zoveel keuzes, misschien moet je dat eerst eens duidelijk maken. Lindy Fralin maakt in ieder geval zeer goede 'replacements' voor fender strat pups..

Dirtypool
27 maart 2003, 18:43
Nee het moeten sc blijven maar ik bedoelde meer welke merken, zoals Lindy Fralin, jullie gebruiken en waarom.
Ik heb een Blade met actief VSC systeem en een Hotrails van SD in de brugpos en 2 originele pu's.
Ik wil er op vooruit gaan als dat kan.

Grtz Richard

belfrink
27 maart 2003, 19:40
Ja pcies, Hotrails zijn de ideale vervangers voor single coils omdat deze ook single coil zijn maar werken als een humbucker.

dml
27 maart 2003, 20:33
Djies, Hot Rails zijn single coils maar werken als humbuckers....... Je bedoelt waarschijnlijk dat het humbuckers in single-coil formaat zijn.

Maar goed, als je het SC-geluid wil behouden dan moet je vooral NIET Hot Rails op de andere posities zetten.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor geluid je precies zoekt, de Levinson's in jouw Blade zijn op zich best aardige elementen maar in combinatie met een Hot Rails heb je een enorm volumeverschil tussen de Hot Rails en de Levinson's. M.a.w. iets hottere SCīs moet je hebben. Denk daarbij bijv. aan Seymour Duncan Vintage Rails of Cool Rails, Bill Lawrence, DiMarzio Virtual Vintage, Kinmann, Lindy Fralin, Van Zandt, Joe Barden, Rio Grande, enz. Wat voor geluid zoek je??

Dirtypool
27 maart 2003, 21:03
Ik tracht blues te spelen en SRV, vroege Popa Chubby en R. Trower genieten mijn voorkeur.
Ik wil kwalitatief hoogwaardige pu's hebben die ook nog karakter hebben en of ze 1 spoel of 2 hebben, intresseert me niet, heb ecgter wel een hekel aan ruis en brom.

Zat te denken aan Kinman, Kritz,Bill Lawrence etc

PeArLjAm
28 maart 2003, 09:12
Op 2003-03-27 21:03, schreef Dirtypool:
Ik tracht blues te spelen en SRV, vroege Popa Chubby en R. Trower genieten mijn voorkeur.
Ik wil kwalitatief hoogwaardige pu's hebben die ook nog karakter hebben en of ze 1 spoel of 2 hebben, intresseert me niet, heb ecgter wel een hekel aan ruis en brom.

Zat te denken aan Kinman, Kritz,Bill Lawrence etc


Als je een hekel hebt aan ruis en brom moet je naar kinmans (wel prijzig) gaan kijken, die zijn ruisvrij en klinken supergoed. Ze hebben een setje die is wat meer overwonden, perfect voor jou stijl denk ik (srv enzo..) Maar sluit lindy fralin niet uit, hebben ook hoge kwaliteit pup's... Verder is een merk, dat heet rio grande die schijnt ook wel goede elementen te maken, maar die zijn volgens mij lastig in Nederland te krijgen. Kijk eens op http://www.haarguitars.nl daar staan een paar pickup merken, misschien zit daar wat voor je tussen..

Dirtypool
28 maart 2003, 18:49
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=25176010 98&rd=1

Ik heb vannacht deze gescoord, gunde ze een ander niet :smile:

Kent iemand van jullie deze uitvoering?
Ik in elk geval niet.

Als ze nergens naar klinken ga ik toch nog wel voor de Lindy Fralins denk ik.

Dirtypool
28 maart 2003, 22:43
Niemand?

hoofd
28 maart 2003, 23:42
Wacht ff op de reactie van Sash, expert op het gebied van strat pickups en het geluid van SRV :wink:.

Anders Destium
28 maart 2003, 23:52
Op 2003-03-28 22:43, schreef Dirtypool:
Niemand?


Het is niet zo gek dat niemand de pickups kent, want ze bestaan niet. Er waren geen Hotrails voordat de Hotrails(c) op de markt kwamen, deze zijn dus of fake of een ander soort SD's. Het zou ook kunnen zijn dat het standaard hotrails zijn die de verkoper voor meer geld probeert te slijten. Aangezien er geen onderkant van de elementen te zien is (heel belangrijk met het oog op authenciteit) lijkt het mij een oplichter, die zijn er genoeg op Ebay

Dirtypool
29 maart 2003, 11:55
Dan heb je niet goed gekeken, want de onderkant is wel degelijk te zien en ook het SD-vignet zit erin gestanst, anders hed ik ze niet gekocht :smile:

Kapitan Yonker
29 maart 2003, 13:12
Misschien een paar elementen van Rio Grande? gewone singlecoils maar een beetje gericht op een wat vetter geluid

http://www.riograndepickups.com

PeArLjAm
29 maart 2003, 13:44
Op 2003-03-29 13:12, schreef Kapitan Yonker:
Misschien een paar elementen van Rio Grande? gewone singlecoils maar een beetje gericht op een wat vetter geluid

http://www.riograndepickups.com


Waar kun je die dan in Nederland krijgen? of moet je ze weer bestellen in de us..

sash
29 maart 2003, 13:59
Op 2003-03-27 21:03, schreef Dirtypool:
Ik tracht blues te spelen en SRV, vroege Popa Chubby en R. Trower genieten mijn voorkeur.
Ik wil kwalitatief hoogwaardige pu's hebben die ook nog karakter hebben en of ze 1 spoel of 2 hebben, intresseert me niet, heb ecgter wel een hekel aan ruis en brom.

Zat te denken aan Kinman, Kritz,Bill Lawrence etc



Ik heb zelf Kinmans gehad en ze waren wel ok. Veel te steriel, omdat ze geruisloos zijn.

Nu heb ik Fralin Steelpole 42 (lees m'n review op Harmony Central: http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/Lindy_Fralin/Steel-Poled-42-01.html )

Fralin maakt echt super-elementen. Denk dat jij met een blues setje wel goed zal zitten.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-29 17:40 ]</font>

Dirtypool
29 maart 2003, 14:38
Patrick Koopman, is dat niet die man waar J SAS zijn houtwerk vandaan haalt?
Lindy Fralins heb ik ook al aan zitten denken maar ik wacht ff die Seymour's af

sash
29 maart 2003, 14:42
Jup een en dezelfde.

Ben zelf geen grote fan van Seymours. Denk dat je er alleen maar mee achteruit zult gaan.

Kapitan Yonker
29 maart 2003, 16:00
Op 2003-03-29 13:44, schreef PeArLjAm:
Waar kun je die dan in Nederland krijgen? of moet je ze weer bestellen in de us..


hmm jah :/ ik denk het wel... zijn niet zo gangbaar hierro

vinni
30 maart 2003, 21:32
Die Rio Grandes kan je ook kopen/bestellen bij het Klankgat in Vries.
Vraag naar Jack.
Zie ook http://www.klankgat.nl

Groet,
Vinni

Dirtypool
31 maart 2003, 00:02
Net de Lindy Fralin's blues set gehoord, in een strat gehanteerd door Aynsley Lister.
Goed geluid, ofschoon ik geen vergelijk had met een stock strat.
Die gozer kan best leuk pingelen :smile:

Grtz Richard