PDA

View Full Version : EHX 22 Caliber Amp



reneding
30 juni 2009, 22:56
Dit ziet goed uit, een versterker in EHX's nano behuizing

http://www.ehx.com/products/22-caliber

JeroenSchaaf
1 juli 2009, 07:44
Grappig inderdaad! Ben benieuwd wat die gaat kosten.

Jimwoud
1 juli 2009, 09:57
gaaf ding inderdaad, die naam is wel een beetje gejat van Mesa Boogie.

Epic
1 juli 2009, 12:22
Is dat de R&D afdeling van EHX ? Ziet er netjes uit! :soinnocent:

rijsberman
1 juli 2009, 15:03
.22 is een gebruikelijk caliber voor niet al te grote handvuurwapens.

Ik denk dat ze daar eerder de associatie zoeken dan bij Mesa/Boogie.

Nellyrocks
1 juli 2009, 15:11
Ik vind het best te gek, zeker als het ook zou kunnen dienen als een soort preamp. Er valt niet echt te zeggen of het ook daadwerkelijk klinkt. Het enige dat ik in dat filmpje hoor is een boel fuzz en mag toch hopen dat het voor meer smaakjes bedoelt is en redelijk clean te gebruiken is. Ik heb daar met 22 watt klasse D wel mijn bedenkingen over.

Joey Handsome
1 juli 2009, 23:25
Toch vind ik het in dat filmpje wel bruut klinken met die Big Muff erover.

reneding
2 juli 2009, 07:44
klinkt zeker bruut maar ze hadden beter ook effe kunnen laten horen hoe hij clean klinkt maarja

j3r03n
2 juli 2009, 08:14
gaaf ding inderdaad, die naam is wel een beetje gejat van Mesa Boogie.

.22 is een gebruikelijk caliber voor niet al te grote handvuurwapens.
Ik denk dat ze daar eerder de associatie zoeken dan bij Mesa/Boogie.

Ik denk dat Jimwoud doelt op de Mesa/Boogie .50 Caliber. Het lijkt me inderdaad een knipoog naar Mesa/Boogie, aangezien bij beide het caliber en vermogen gelijk is.

Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is van zo'n miniamp. Maar ach, altijd leuk voor erbij denk ik.

Nellyrocks
2 juli 2009, 08:25
klinkt zeker bruut maar ze hadden beter ook effe kunnen laten horen hoe hij clean klinkt maarja

Ik wil dat ding inderdaad clean horen en weten hoe hard het kan.


Ik denk dat Jimwoud doelt op de Mesa/Boogie .50 Caliber. Het lijkt me inderdaad een knipoog naar Mesa/Boogie, aangezien bij beide het caliber en vermogen gelijk is.

Mesa studio 22 heb je ook.

JeroenSchaaf
2 juli 2009, 08:28
Ik wil dat ding inderdaad clean horen en weten hoe hard het kan.



Mesa studio 22 heb je ook.

Wil ik ook weten, misschien handig om achter in je versterker te plakken. Mocht die een keer de geest geven heb je een backup bij je! :)

Nellyrocks
2 juli 2009, 11:30
Wil ik ook weten, misschien handig om achter in je versterker te plakken. Mocht die een keer de geest geven heb je een backup bij je! :)

Of als je bij een jamsessie op een hele crappy amp moet spelen en het hiermee behoorlijk op kunt leuken of alleen de speaker kunt gebruiken.

interessander
2 juli 2009, 11:31
Maar eigenlijk een behoorlijk nutteloos filmpje voor de 22 caliber, alles wat je hoort is die big muff...

Bolder
2 juli 2009, 18:31
Jup. MAAR BIG MUFF IS GEIL!

Nils47
3 juli 2009, 08:44
Wil ik ook weten, misschien handig om achter in je versterker te plakken. Mocht die een keer de geest geven heb je een backup bij je! :)

Daar dacht ik dus ook aan. Lekker compact en ready to rock (als het beetje klinkt). Mocht je main amp nog een keer letterlijk "Vlammen" op het podium...

guitarguru
3 juli 2009, 10:42
Had Crate niet een paar jaar geleden ook zoiets, maar dan 150 watt? Leek me toen een handige backup voor allerlei situaties.
22 watt lijkt mij een geval van "leuk voor thuis".

Nellyrocks
3 juli 2009, 11:11
Jup. MAAR BIG MUFF IS GEIL!

Maar daar gaat het dus niet om en zo geil is een big muff nou ook weer niet. Of jij moet van vrouwen houden die volledig oncontroleerbaar zijn en elke keer dat je ze aanzet anders klinken.

Ik wil weten hoe dat ding clean klinkt en hoe hard het kan.

Ik ga ze nu mailen.




[edit] Ik heb ze gemaild met de vraag of ze ook een cleane demo kunnen maken.

Nellyrocks
3 juli 2009, 15:36
Ik heb antwoord van EHX over dat filmpje
Dit is alleen een sneak peak. Er komt binnenkort een volledige review.

marc_o
3 juli 2009, 15:41
Ik vind het best te gek, zeker als het ook zou kunnen dienen als een soort preamp. Er valt niet echt te zeggen of het ook daadwerkelijk klinkt. Het enige dat ik in dat filmpje hoor is een boel fuzz en mag toch hopen dat het voor meer smaakjes bedoelt is en redelijk clean te gebruiken is. Ik heb daar met 22 watt klasse D wel mijn bedenkingen over.


Nou, dat is het nu juist helemaal niet, het is een eindtrap om op een speaker aan te sluiten, je sounds en andere gear zet je ervoor.

Nellyrocks
3 juli 2009, 16:40
Nou, dat is het nu juist helemaal niet, het is een eindtrap om op een speaker aan te sluiten, je sounds en andere gear zet je ervoor.

Daar was ik achter inderdaad.

Jimwoud
4 juli 2009, 16:35
Nieuwe filmpjes, ook met wat cleanere sounds

http://www.youtube.com/watch?v=59f-nIupDzg

http://www.youtube.com/watch?v=C1K_j1IW-iU

Is die gast de baas van EHX??

Klinkt wel leuk, zeker als de prijs onder de 100 euro is.

Dirk_Hendrik
4 juli 2009, 18:02
Bennik nou echt de enige die het echt een volledig nutteloos ding vind? :???:

Ibanez666
4 juli 2009, 21:05
Bennik nou echt de enige die het echt een volledig nutteloos ding vind? :???:

De laatste 918 posts die ik van je gelezen heb, waren allemaal negatief. Je hebt toch nog wel een positieve kijk op het leven he? ;)

Dirk_Hendrik
5 juli 2009, 13:23
Dan had je misschien de positieve posts moeten lezen;)

Ibanez666
5 juli 2009, 14:08
Dan had je misschien de positieve posts moeten lezen;)

Ik zal er vanaf nu speciaal op letten ok?

Erikt
5 juli 2009, 15:29
Als ze nu eens wat spectaculairs spelen in dat filmpje en die viespuik-met-haar-op-zn-schouders eruit laten, dan zou het misschien wat kunnen zijn..

Joey Handsome
5 juli 2009, 15:32
Die viespeuk heet Mike Matthews en is de oprichter van EHX... :sssh:

Ik vind hem wel komisch eigenlijk. Daarnaast maakt het niet echt uit wat er gespeeld wordt, als je maar kunt horen hoe dat ding klinkt.

Erikt
5 juli 2009, 15:43
Die viespeuk heet Mike Matthews en is de oprichter van EHX... :sssh:

Ik vind hem wel komisch eigenlijk. Daarnaast maakt het niet echt uit wat er gespeeld wordt, als je maar kunt horen hoe dat ding klinkt.

Klopt, maar hij doet alleen wat funky dingetjes. Ik ben ook altijd benieuwd hoe het met een wat gedurfder akkoordenschema klinkt. En hoe hij bijvoorbeeld op de volumepot van de gitaar reageert enzo.

Nellyrocks
6 juli 2009, 10:05
Als ze nu eens wat spectaculairs spelen in dat filmpje en die viespuik-met-haar-op-zn-schouders eruit laten, dan zou het misschien wat kunnen zijn..

Die viespeuk maar het ding niet beter.
Valt me vies tegen. Misschien is het knap of geinig dat ze een versterker in zo'n behuizing kunnen bouwen maar het is geen reet meer dan zo'n sigarettenpakje. Het klinkt natuurlijk behoorlijk waardeloos. Die oversturing is echt zielig.

Die gast op die gitaar slaat trouwens ook kant noch wal.

Joey Handsome
6 juli 2009, 13:11
Ach ja het is Electro Harmonix hè, daar hebben ze wel gekkere (nuttelozere) apparaten ontworpen (http://www.youtube.com/watch?v=1nU9mFkxfUY), gewoon omdat het kan.

j3r03n
19 juli 2009, 19:48
NAMM09 demo van de Memory Toy, Memory Boy, Cathedral en 22 Caliber.

http://www.youtube.com/watch?v=bM0mwiIqTP4

Vanaf 7:43 het geluid van de 22 Caliber :crazyhappy:

Jimwoud
19 juli 2009, 23:08
98 euro bij thomann:

http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_caliber_22.htm

Jordii
24 december 2009, 15:22
http://www.youtube.com/watch?v=B5oD6GyI4ds&feature=related

Ligt het aan dat apparaat dat meerdere noten tegelijk heel slecht klinken?

_M_P
25 december 2009, 12:21
Is er toevalligerwijs al iemand die het ding getest heeft, en in staat is een leuke/fatsoenlijke/ zoveel mogelijk objectieve review te schrijven?

Ik ben benieuwd!

Jordii
25 december 2009, 12:43
Ik ga na de Kerst eens naar de muziekwinkel hier. Als ze dat ding hebben ga ik het zeker eens uitgebreid testen.

Joey Handsome
25 december 2009, 13:43
Zal me dat even uitgebreid worden, er zitten welgeteld twee knoppen op dat ding.

Jordii
27 december 2009, 10:44
Zal me dat even uitgebreid worden, er zitten welgeteld twee knoppen op dat ding.

Maar niet op mijn multi-effectpedaal :seriousf:

the sure thing
27 december 2009, 11:05
Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is van zo'n miniamp. Maar ach, altijd leuk voor erbij denk ik. als back-up voor je eigen amp. Deze back-up neemt bijna geen ruimte in!

EuroCinema
7 juli 2011, 16:03
Bump!

Inmiddels iemand ervaring met dit ding of z'n 44 watt broer? Op de Amerikaanse fora wordt-ie geroemd als zakformaat backup, met groot voordeel boven modeling spulletjes dat-ie niet de PA in hoeft, maar gewoon op je eigen speaker kan als je buizen ermee ophouden. Lijkt me een handig dingetje als het inderdaad zo werkt.

interessander
7 juli 2011, 17:21
Die grote kan inderdaad vrij hard zo te horen (al zijn dit er twee):

http://www.youtube.com/watch?v=x6IEaSGLZKw&feature=related

StevenStrat
7 juli 2011, 17:29
heb een tijdje geleden de 44 watt versie thuis kunnen testen, klonk verbazend goed en zeker voor de prijs, oversturing klonk ook goed. Luid, vrij dynamisch. voor de prijs zeker een aanrader, klinkt zelfs beter dan menig oefenversterker van 300 eur.

Geen gek idee om deze niet als backup te gebruiken, maar gewoon als je versterker.