PDA

View Full Version : Yellow ledbetter cover



michaelsteen
30 juni 2009, 20:43
Dag allemaal,

Ik ben nou eens benieuwd wat mijn medegitaristen van mijn gitaarkunsten vinden. Zie hier mijn cover van yellow ledbetter

http://www.youtube.com/watch?v=Usj2QH7Hkq8

de solo heb ik ongeveer 20 takes van opgenomen en altijd zat er minstens 1 vals nootje in dus dat heb ik maar opgegeven :)

let me know! :ok:

pasqual
30 juni 2009, 22:56
hoi Michael,

het intro is erg overtuigend: mooi geluid en goed gespeeld! maar dan komt de solo en daar is je timing niet best en ik denk dat je meer gevoel kan leggen in je vibrato en bends, gezien de kwaliteit van het intro. ook je sound is tijdens de solo niets meer van over. maar spelen kan je wel, alleen haal je niet alles uit je gevoel wat er volgens mij wel in zit.

groeten Pasqual.

michaelsteen
30 juni 2009, 23:13
Hee Pasqual,

Wat je zegt herken ik inderdaad.. ik had eigenlijk wat meer tijd voor de solo moeten nemen. Die speelde ik direct van guitar pro af zo'n beetje. De intro kon ik wel grotendeels al... het is inderdaad lastig als je iets niet 100% uit je hoofd kent om het met al je ziel en zaligheid te spelen. Er zitten een paar tricky bends in die solo! ;)

up-guitarman
1 juli 2009, 10:04
Intro is heel tof gespeeld, solo kan zoals al aangegeven met nog wat meer gevoel.
Maar ook vind ik de sound van de solo wat te proper voor Pearl Jam eerlijk gezegd...