PDA

View Full Version : Richwood



Alex25
30 juni 2009, 18:54
Hallo,

de laatste tijd ben ik mij meer aan het verdiepen in de merken van akoestische gitaren en hun prijsklasse, omdat ik van plan ben er eentje aan te kopen. Nu viel me het merk Richwood op het oog, dat op dit forum niet echt negatieve commentaar krijgt (zove rik heb gelezen) en daarbovenop spotgoedkoop is. Voor 115 euro heb je al een mooie elektrisch-akoestische met cutaway (ongeveer wat ik zoek). Ik vroeg me af of deze gitaren een beetje degelijk zijn? (bijvoorbeeld vergeleken met de cort sfx-1 die ik nu op het oog heb).

ps: als iemand me een gitaar wil aanraden (met of zonder element, onder de 250 of just boven, met cutaway, en liefst dunne hals) mag die dat altijd doen.

Les Strat
30 juni 2009, 22:05
hoi,

ik heb laatst nog op een richwood gespeeld en ik vond het een gewone vrij degelijke gitaar, het was echt niks speciaals, maar voor die prijs was het wel een leuke gitaar, ik weet niet wat je er op wil gaan spelen , en als je een beginner bent, maar de cort is beter;)
maar als je niet veel eisen stelt is het een leuke gitaar.

vr.gr

Muzieknono
1 juli 2009, 07:04
Ik zou er in ieder geval op letten of je aan te schaffen gitaar een massief bovenblad heeft, dit komt het geluid vooral op de langere termijn ten goede.
Weet je zeker dat je je gitaar wilt versterken???, dit kost ongeveer 100 euries meer als onversterkt.
Oftewel, je kunt onversterkt een kwalitatief betere gitaar kopen voor hetzelfde geld.
Ik zou persoonlijk ook de voorkeur geven aan Cort.
Mvgr. Dirk Jan :B

Superstick
1 juli 2009, 08:43
Toevallig heb ik zelf een Richwood RD-12. Dit is een gitaar zonder element, dus misschien niet helemaal te vergelijken. Maar hoe langer is speel, hoe minder tevreden ik word. Het geluid klinkt erg 'plat' en 'rauwig'. Ook na het plaatsen van nieuwe snaren is het nog verre van wat ik zoek (maar ja, triplex bovenplaat, dus wat wil je).
Ik ga dus binnenkort ook op zoek. Wat weet ik nog niet, want iedereen adviseert iets anders. Gewoon proberen dus. Maar ik zit momenteel met Yamaha in mijn hoofd.

thehulk87
1 juli 2009, 13:40
richwood is een typische beginnersgitaar.
Zelf begon ik ook met de RD-12, wat een prima gitaartje is, maar zo gauw als je een massief gitaartje gewent bent klink'tie nergens meer naar.

Nu kan ik'm mooi meenemen op vakantie!

Dus advies: als je beginner bent moet je het zeker doen. Zo niet, dan moet je snel triplex bovenbladen vergeten :)