PDA

View Full Version : Uitkijken naar een nieuwe versterker



Exile
30 juni 2009, 14:47
Helleuw!

Op aanraden van velen heb ik mij destijds een Roland Cube-20X aangeschaft (nog geen moment spijt van gehad), maar ik kijk nu toch regelmatig uit naar iets met wat extra 'power' achter de hand.

Voorwaarde was wel dat ik niet met hele combo's moest gaan beginnen werken omdat het toch maar voor thuis te spelen is of om eens samen te komen met vrienden of gitaarspelende familie. M.a.w. compact zodat vervoer geen probleem vormt.

Ben dan eens gaan kijken bij Marshall en kwam daar uit bij de 'Haze' serie. De 15W versie (head) zou voor mij niet echt winstgevend zijn, aangezien het toch een afname van 5W is. De Haze 40W daarentegen...

Heb dus heel wat rondgekeken op internet naar reviews (o.a. op dit forum ;)) Maar daar bleek hier en daar wel negatieve commentaar rond de bestaan terwijl ik zelf ervan ben overtuigd dat je met Marshall goed zit zolang je van de GM serie wegblijft (prijs/kwaliteit).

Bij deze dus de vraag of de Haze 40W zijn €645 waard is (volgens Thomann.de) of is er beter te krijgen voor dit bedrag?

alvast bedankt!

groetjes

JTB
30 juni 2009, 14:55
let op dat 15 watt buizen niet te vergelijken is met 20 watt transistor. Buizen klinken vele malen harder. Ik speelde met mijn Blackstar HT5 head (5 watt buizen) hard genoeg om met de band te repeteren. Dat lukte me met mijn 40 watt transistor hiwatt echt helemaal niet.

Bolder
30 juni 2009, 18:40
Jup en dan tussen bepaalde buizenamps is het vermogen nog steeds niet vergelijkbaar met het volume.

iWishmaster
30 juni 2009, 19:38
Wat voor een stijl muziek speel en welke stand van je cube vindt je het best / gebruik je het meeste?

DarkFire
30 juni 2009, 20:58
645 euro? ik had mijn JCM-800 combo (100 watt!) voor 600... niet slim om naar een 2e hands te kijken?

Squier02
30 juni 2009, 21:21
en als je bij marshall wilt blijven, kijk ook eens naar de JTM serie. Goede versterkers die snoeihard kunnen, en zitten 2e hands wel rond jouw budget denk ik. JTM30 is rond de 300-400 euro te krijgen.

pannekoek
30 juni 2009, 23:11
645 euro? ik had mijn JCM-800 combo (100 watt!) voor 600... niet slim om naar een 2e hands te kijken?

en waarom zou jouw jcm800 beter/meer waard zijn dan een haze? :)


100watt maakt hem nog niet meer geschikt

Exile
1 juli 2009, 00:42
Momenteel is het zeker nog niet de bedoeling om er snoeihard mee te kunnen knallen ;) Is enkel (voorlopig toch) voor persoonlijk gebruik.

De meest gebruikte stand van de Cube is Metal en Overdrive, jammer genoeg is er weinig te variëren binnen een bepaalde stand, terwijl dit mij met de Haze (volgens de demo-movie op de Marshall site) wel mogelijk leek.

Stijl die ik speel is momenteel rock en hard rock maar metertijd zou ik dit wel willen uitbreiden naar Metal ;)

pannekoek
1 juli 2009, 00:56
Momenteel is het zeker nog niet de bedoeling om er snoeihard mee te kunnen knallen ;) Is enkel (voorlopig toch) voor persoonlijk gebruik.

De meest gebruikte stand van de Cube is Metal en Overdrive, jammer genoeg is er weinig te variëren binnen een bepaalde stand, terwijl dit mij met de Haze (volgens de demo-movie op de Marshall site) wel mogelijk leek.

Stijl die ik speel is momenteel rock en hard rock maar metertijd zou ik dit wel willen uitbreiden naar Metal ;)

hmmm, hardrock en metal. welke bands speel je graag? want ik weet niet of een marshall dan wel een juiste optie is :)

Exile
1 juli 2009, 22:34
Phoe, dat is uiteenlopend hoor :D

Genre dat ik mij wat aan wil vasthouden zijn de wat stevigere nummer van Nickelback ;) Dus alles in die stijl :)

Zijn er trouwens ervaringen met de Cube 80x? Is mss voorlopig een beter oplossing totdat ik voor een Marshall rack ga?

iWishmaster
1 juli 2009, 22:49
Phoe, dat is uiteenlopend hoor :D

Genre dat ik mij wat aan wil vasthouden zijn de wat stevigere nummer van Nickelback ;) Dus alles in die stijl :)

Zijn er trouwens ervaringen met de Cube 80x? Is mss voorlopig een beter oplossing totdat ik voor een Marshall rack ga?

Ik denk dat je voorlopig prima zit met je cube eerlijk gezegd. Spaar nog even door en zoek naar bijv. een:
-Marshall JCM800 combo
-Peavey 5150 combo (hoewel die misschien 'te metal' is voor de stijl die je noemt)
-Marshall JCM900 SL-X
-Mesa Boogie .22+ (met grafisch equalizer)
-Mesa Caliber .50

Kijk vooral tweedehands, dan moet je iets kunnen vinden rond de 500-700 euro. Ga ook gewoon eens naar een goede winkel en vraag of je wat mag testen, ook ongeacht je budget. Ga zoeken naar wat je mooi vind in geluid: heel erg strak, aggressief of juist heel 'rond', heel dik en vet met veel bas of juist heel fel met meer hoog. Dan kun je ook duidelijker zijn in wat je wilt horen en kunnen wij je beter advies geven in wat je zou kunnen proberen.

robert-gitarist
1 juli 2009, 22:56
Of een Marshall JCM2000 DSL/TSL combo testen?

pannekoek
1 juli 2009, 23:00
Phoe, dat is uiteenlopend hoor :D

Genre dat ik mij wat aan wil vasthouden zijn de wat stevigere nummer van Nickelback ;) Dus alles in die stijl :)

Zijn er trouwens ervaringen met de Cube 80x? Is mss voorlopig een beter oplossing totdat ik voor een Marshall rack ga?

ik heb alleen ervaring met de cube 30x en de cube 60x en die vind ik allebei ontzettend vet! echt veel beter dan een gemiddelde versterker in die prijsklasse, helemaal voor metal. de cube 80x is net wat groter en uitgebreider