PDA

View Full Version : Heathkit



j.augustus
30 juni 2009, 11:44
laatst op mijn toer langs kringloops iets leuks gescoord voor een tientje.

Een Audio analiser IM-48

http://www.schimmel.talktalk.net/test/index.htm

Er zit een handig watt metertje in en wat trouble shoot meet apperatuur.
Maar ik denk eraan om het zaakje uit elkaar te halen want er ziten 4 buizen in en de trafo geeft 2 sanningen van 240 volt, en dat is gelijkgericht mooi 350 volt . Dus ideaal voor mijn pre amp. Met ale onderdelen inside hoef ik aleen nog een front en een 19 inch bak te hebben.

Kent iemand die Heathkit. heeft iemand schema's. Ik heb ook nog een scope dus kan het als onderdelenbak gebruiken.

Dirk_Hendrik
30 juni 2009, 18:09
Ja. Ik ken em. Heb er hier een staan, zonder trafo en zonder wel meer. Keer meegeplukt tijdens de grote zolderopruiming bij het bedrijf waar ik in 1996-97 stage liep. Veel succes met het leuke plaatje asbest wat de meter afchermt van de buizen.

fredjuh
30 juni 2009, 18:52
Asbest is topspul hoor!! Tot je het gaat zagen.:soinnocent:

Dirk_Hendrik
30 juni 2009, 20:16
Asbest is topspul hoor!! Tot je het gaat zagen.:soinnocent:


Je kan het ook beter beitelen...

fredjuh
30 juni 2009, 21:12
Sorry man, ik ben geen asbestbewerkingsexpert.

j.augustus
30 juni 2009, 23:02
Bij mij zit er vilt in geen asbest. Ik zal er eens goed aan ruiken. HAHA:makeup:

het zit wel vol dingen die ik goed kan gebruiken voor mijn pre-amp. Toch verleidelijk. Hehheh. Veel voor t meten heb je er niet aan he. ik zag bij een ramsj voor 75 eurio echt goede osciliscopen.

Bedankt voor de warning omtrent asbets.

Frits van Mourik
1 juli 2009, 00:17
Je hebt een PM...

lcvanderhelm
1 juli 2009, 21:45
Kijk daarmee uit,asbest is er niet alleen in harde platen,er is ook nog zoiets als asbestkoord.Dit is de gevaarlijksste vorm van asbest die er is,het bestaat uit touw dat geimpreigneerd is met 100procent asbest,dat ook nog eens heel gemakkelijk loslaat en in de atmosfeer terecht komt .Het is heel licht en dwarrelt makkelijk je longen in.