PDA

View Full Version : waarde lion/egmond gitaar.



Les Strat
30 juni 2009, 09:32
hallo,

ik heb hier nog een egmond lion staan met 2 humbuckers tremelo, geschroefde hals, erg lichte bespeelbaarheid, hij komt uit 1967. er zit ook een tremelo,
het is trouwens een teardrop gitaar, hij is sonicblauw en er zit een erg mooi geluid in. nu is mijn vraag wat ongeveer de waarde hier van is. het is een hollowbody, maar er zitten geen f holes of iets dergelijks in.

vr.gr

wietse
30 juni 2009, 09:38
een egmond met humbuckers?
zullen wel van die dikke singlecoils zijn, egmond heeft nog nooit humbuckers gebruikt.
en goed bespeelbaar is zeldzaam bij een egmond, waarde is wat de gek er voor geeft maar een teardrop is wel apart, schat hem rond de 300 euro in.
en waar zijn de foto's?

geert1976
30 juni 2009, 10:12
Een Egmond met een goede rechte hals is vaak moeilijk te vinden, meestal hebben ze last van tordering, dit komt omdat zover ik weet vele Egmond gitaren geen halspen hebben.

Elementen zijn enkelspoels elementen, onder brede kapjes, wat ze een humbucker uiterlijk geeft.

Indien je de Egmond te koop zet en de gitaar is mooi en de hals is goed mag je er net wat Wietse zegt rustig E 300,00 voor vragen.

Veel te koop aangeboden Egmonds hebben slechte halzen.

Maar als die lekker speelt kun je er misschien beter zelf van genieten;)

Les Strat
30 juni 2009, 10:14
het zijn echt humbuckers, ik heb het kapje eraf gehad;)

wietse
30 juni 2009, 10:22
het zijn echt humbuckers, ik heb het kapje eraf gehad;)


dan is hij niet origineel meer en dat vermindert de waarde drastisch, dit soort elementen horen er op te zitten.


http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/paisleytelebodyflat.jpg

trouwens geert1976 egomnds hebben wel een halspen, electrische tenminste, alleen ze gebruikten zulk vewrs hout voor de halzen dat die snel kromtrokken.
men zei wel eens dat je als je een egmondhals in de grond zou steken deze blaadjes zou krijgen.

geert1976
30 juni 2009, 10:32
dan is hij niet origineel meer en dat vermindert de waarde drastisch, dit soort elementen horen er op te zitten.


http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/paisleytelebodyflat.jpg

trouwens geert1976 egomnds hebben wel een halspen, electrische tenminste, alleen ze gebruikten zulk vewrs hout voor de halzen dat die snel kromtrokken.
men zei wel eens dat je als je een egmondhals in de grond zou steken deze blaadjes zou krijgen.

@Wietse die semi accoustische jazzbakken ook?, ok weer wat bijgeleerd.
enuh geef die van jou dan geen water Wietse:crazyhappy:anders begint daar wat te groeien

@ Les Strat, indien de originele elementen wegzijn zal de prijs iets zakken.

Les Strat
30 juni 2009, 10:33
er staat egmond op de kapjes dus volgens mij zijn ze wel origineel.

wietse
30 juni 2009, 10:49
er staat egmond op de kapjes dus volgens mij zijn ze wel origineel.

foto's dus!

want humbuckers van egmond zijn voor mij onbekend, en dus zeldzaam wat weer goed is voor de waarde.

geert1976
30 juni 2009, 12:46
voor mij ook, ben ook erg benieuwd naar foto's;)

stratie
30 juni 2009, 12:53
hmmm...dit heb ik ook nog nooit gehoord!

ben benieuwd :D

rocker_71
30 juni 2009, 13:05
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.... ;)