PDA

View Full Version : Fender Marble



onno-v
30 juni 2009, 08:15
Hey, wie kan mij wat info geven over Marble amps. Het schijnen fantastische amps te zijn. Zoek een deluxe/double deluxe-uitvoering (bluebird of clubreverb, denk ik). Twijfel nog over Victoria, maar deze nog minder te betalen. Voor oefenen/opnames en gigs. Speel veel tele, maar heb oude LP Custom voor zwaardere bluesy solowerk. GRR Onno

pimmetje
30 juni 2009, 08:21
Verplaatst. Marbles zijn moderne amps.
Vragen => PM.

nielsnielsniels
30 juni 2009, 12:55
Ik vind ze in ieder geval vreselijk duur voor 5E3 clones. Je kan wel goedkopere USA clones vinden, waarschijnlijk met dezelfde componenten in de versterker.

Chris Winsemius
30 juni 2009, 13:01
Ik vind ze in ieder geval vreselijk duur voor 5E3 clones. Je kan wel goedkopere USA clones vinden, waarschijnlijk met dezelfde componenten in de versterker.

FNS/Marble wikkelt z'n eigen trafo's en de 5E3 based amps van Marble zijn (naar mijn weten, check de regelaars) wat uitgebreidere amps dan de meeste 5E3s...

pimmetje
30 juni 2009, 13:02
Eens... 't zijn mooie bakken, maar flink aan de prijs.
Persoonlijk was 't ook niet helemaal mijn geluid toen ik er eentje uitprobeerde (roadking)... dan lijkt zo'n ding plots helemaal duur :D.

nielsnielsniels
30 juni 2009, 14:17
FNS/Marble wikkelt z'n eigen trafo's en de 5E3 based amps van Marble zijn (naar mijn weten, check de regelaars) wat uitgebreidere amps dan de meeste 5E3s...

Dat mag dan zijn, dan zijn ze nog steeds te duur naar mijn mening.

EuroCinema
30 juni 2009, 14:43
Ik vind ze in ieder geval vreselijk duur voor 5E3 clones. Je kan wel goedkopere USA clones vinden, waarschijnlijk met dezelfde componenten in de versterker.

Kun je een paar merken/modellen noemen? Ik vind de sound van Marble prachtig, maar heb ook het geld er niet voor...

nielsnielsniels
30 juni 2009, 14:56
Kun je een paar merken/modellen noemen? Ik vind de sound van Marble prachtig, maar heb ook het geld er niet voor...

Zijn echt tientallen merken, ik ken ze niet zo 123 uit mijn hoofd maar als je op ebay zoekt naar 5e3 vind je heel wat versterkers, ook andere bluesbreaker clones etc. rond de 700-1300 euro.

a.c.
30 juni 2009, 15:10
zelfs gewoon tad, mission, richter, victoria, clark zijn goed, echter veel minder headroom dan een marble bluebird, die klinkt ook een stuk donkerder dan een standaard 5e3.

Ik heb twee marble bluebirds gehad met verschillende soorten speakers maar heb ze weer verkocht voor een TAD 5e3 die ik gebruik met externe reverb. Deze heeft een veel organischer en losser geluid dan een marble, echter wel minder laag dan de marble.

pauld
30 juni 2009, 21:12
Hey, wie kan mij wat info geven over Marble amps. Het schijnen fantastische amps te zijn. Zoek een deluxe/double deluxe-uitvoering (bluebird of clubreverb, denk ik). Twijfel nog over Victoria, maar deze nog minder te betalen. Voor oefenen/opnames en gigs. Speel veel tele, maar heb oude LP Custom voor zwaardere bluesy solowerk. GRR Onno

Ik heb een Marble Clubreverb, maar dan niet een Fender variant (maar met 4*EL84 20/40 W schakelbare einddtrap). Na wat amps te hebben beluisterd bij oa. bij Jukebox (Guitarking) en Maxguitar vond ik deze duidelijk het beste klinken, zeker ook met mijn pedalen (OCD, RMC1 en '69). Heeft prima reverb, geen loop, maar modulatie pedalen doen het ook top. Prikt ook prima door de mix in grotere band settings met blazers. Rolf Delfos vond de boost met de Keeley Katana ook een lekkere jazz sound geven en dat met een strat...

Inderdaad een fantastische amp en made in Holland !

DeiDRagonas
30 juni 2009, 23:02
Ik geloof dat Eko endorser van Marble is ofzo.. (zoiets was t toch?) Misschien kun je hem eens PM-en.

Mijn mening over Marble: klinkt errug goed, maar daar betaal je ook voor. Ga testen en vraag jezelf af of de tone mooi genoeg is om daar die flinke bak geld voor neer te leggen.

R.

Plant
30 juni 2009, 23:56
Marble? Daar speelt toch ook Jesse van Ruller over? Heb ik tenminste ooit gezien bij een concert.

Goeie jazzgitarist. Had toen live een heel dik dof geluid. En daar zat toen ook nog eens Carlo de Wijs met z'n Hammond B3(?) incl. lesliekast naast - op blote voeten :supercool: . Wat nou midi?

Supermuzikanten!

pauld
1 juli 2009, 11:00
Marble? Daar speelt toch ook Jesse van Ruller over? Heb ik tenminste ooit gezien bij een concert.

Goeie jazzgitarist. Had toen live een heel dik dof geluid. En daar zat toen ook nog eens Carlo de Wijs met z'n Hammond B3(?) incl. lesliekast naast - op blote voeten :supercool: . Wat nou midi?

Supermuzikanten!

Yep en ook Angelo de Rijke (Guitarman)

http://94.100.118.93/349550001-349600000/349560101-349560200/349560116_5_B6kA.jpeg

http://94.100.113.191/176500001-176550000/176510401-176510500/176510445_5_0O6s.jpeg

Eko
1 juli 2009, 17:00
Endorsement is een overdreven stelling. Ben wel een groot fan en fanatiek gebruiker. Heb een Clubreverb met een 15 inch en een Roadking met 4 x 10. Beiden met reverb en een eigen karakter. Beiden in gebruik met een band en tot zeer grote tevredenheid.
Arie-Jan bouwt op eerste gezicht inderdaad gewoon clones van Fenders. Als je beter kijkt zijn ze goed gebouwd , met zeer goed materiaal , door een stel bouwers die weten waar ze mee bezig zijn. Deel ze in in de catagorie Victoria , Peter van Weelden enz. Als je alleen maar een clone zoekt , gewoon lekker verder zoeken. Hier eindigt een zoektocht en begint gebruik voor jaren.
De Clubreverb met de 15 inch Custom Eminence is een holy grail voor mij. Samen met de Customshop SRV strat is dit een toon om een moord voor te doen. Het gekke is dat ik deze amp altijd en overal kan laten klinken zoals ik wil, onder alle soorten van omstandigheden.
Ik heb al eerder een voorstel gedaan aan mensen. Mocht je nergens terecht kunnen en je wilt hem horen PM me maar.

pauld
2 juli 2009, 19:57
Ik geloof dat Eko endorser van Marble is ofzo.. (zoiets was t toch?) Misschien kun je hem eens PM-en.

Mijn mening over Marble: klinkt errug goed, maar daar betaal je ook voor. Ga testen en vraag jezelf af of de tone mooi genoeg is om daar die flinke bak geld voor neer te leggen.

R.


Of proberen endorser te worden...

Eko
5 juli 2009, 10:50
Voor de goede orde. Ik hoef geen endorsement van Arie-Jan. Ik ben in de omstandigheid dat ik ze gewoon kan kopen.
De reden van de aankoop van mij kan ik ook nog wel verklaren. Ook ik heb jaren lopen zoeken naar allerlei amps om mijn geluid te vinden. Allerlei Twinreverbs , Gibson amps , Marshalls , London City`s , Vox`s zijn gepasseerd. Op een of andere manier vond ik dat de andere amps iets toevoegde aan mijn geluid , iets wat ik niet wilde. Op een of andere manier vond ik bij de Clubreverb iets wat mijn geluid beter leek weer te geven. Samen met Arie-Jan heb ik daar een speaker bij gezocht die daar het best bij aansloot. Het werd de 15 inch die Arie-Jan aanbood bij de amp. Ik vind een strat altijd iets minder klinken in het laag bij een 12 inch speaker. Een 15 inch brengt iets meer bottom-end mee en is een heerlijke combi voor een goede strat.
De Roadking heeft 4 x 10 inch. Dat is een een heerlijke amp voor een tele. Het felle karakter van de tele komt beter tot z`n recht met een 10 inch speaker. Deze amp gaat mee naar gigs waar ik een tele als hoofdinstrument gebruik en een strat als alternatief. Meestal de optredens met 60`s werk.
Beide amps zijn zonder master. Reageren heel goed op de weinige pedalen die ik gebruik en ik hoef niets anders meer. Ook ik speel nog wel eens in winkels op andere amps maar op een of andere manier hoeft het niet meer. Het voordeel voor mij van Arie-Jan is dat hij in Nederland zit. Vragen kan gewoon in je eigen taal en iets laten veranderen kan je gewoon in overleg doen. Standaard kwam de amp ( clubreverb) met 5881 WXT eindbuizen. Om een iets andere breakup te krijgen hebben we toen besloten om hem om te zetten naar 6L6 GC`s en de spanning iets aan te passen zodat hij iets eerder op breekt op lagere volumes. Uiteraard had dit ook met een Kendrick bv kunnen worden gedaan ,maar ik heb liever de bouwer in mijn eigen taal aan de lijn. Hij heeft de amp letterlijk zelf gebouwd , inclusief de trafo`s en weet er dus meer van dan een reparateur in de buurt.