PDA

View Full Version : Koch Supernova



bobwijtsma
30 juni 2009, 01:42
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die toevallig een Koch Supernova hebben en heel misschien ook de attenuator van Koch zoals getest in de Gitarist van Juni (met Tommy Emmanuel op de cover) ? Ik ben dan vooral heel erg benieuwd hoe de versterker in combinatie met de attenuator klinkt in de opname. Blijft de versterker nog goed overeind? Als jullie ervaring hebben met deze setup hoor ik het graag.

Ik heb op de laatste Musikmesse al enige tijd op de Supernova gespeeld en ik moet zeggen dat ie echt wel waanzinnig klinkt en de opties zijn oneindig. Ben alleen heel erg beniewd dus hoe die klinkt via de attenuator direct in PROtools :)

Grtz

vulvasonic
30 juni 2009, 02:01
Geen idee..., maar HELE VOLKSSTAMMEN (ik overdrijf een weinig) flikkeren hun signaal rechtstreeks, vanuit een Koch Pedaltone de mengtafel in en zijn uitermate tevreden over het indrukwekkende resultaat, in de vorm van een geweldig gitaargeluid.

Nu ken ik de Supernova alleen maar van plaatjes en het daarbij horende bijschrift. In de steevast benadrukte overvloed aan mogelijkheden en extra's, zit vast wel iets wat Dolfje heeft ingebouwd om ook aan de eisen van de veeleisende studio-gitarist te voldoen.

Maar goed, dat is slechts een aanname. :soinnocent:

arjanb01
30 juni 2009, 07:27
Wat ik weet is dat de koch studiotone een ingebouwde attenuator heeft in de vorm van een recording out uitgang. De Supernova zal dit ook wel hebben, check de specs op de website ff.
De Supernova heb ikzelf nooit getest maar 5 kanaals buizen waar echt elk geluid mee gemaakt kan worden is vrij uniek op de markt lijkt me. Ook zijn de eindbuizen zo te verwisselen dat je 6l6, el34 en zelfs el84 combi's kan maken.

Orpheo
30 juni 2009, 10:28
ik heb de supernova heel erg uitgebreid getest, en ik wilde deze amp zo ongelooflijk graag tof vinden, maar helaas... Hoe meer gain ik wilde, hoe minder ik kreeg. een heel nuffig, grauw, gruizig geluid kwam er uit de amp rollen, ongeacht de speakerkast. vandaar dat ik koos voor de Engl SE.

met de attenuator heb ik geen ervaring.

FrankS
23 augustus 2009, 01:42
Hm ´k heb de el34 stereo-versie (supernova 6060) al een tijdje, je moet em echt leren kennen (veel opties), en aardig hard zetten voordat ie echt gaaf gaat klinken, maar nu krijg ik er de bruutste sounds uit (icm Egnater 4x12 [2x T75, 2x V30]).
Voor de wat snellere nrs (standje trrrrrrrrrrrrrr) gebruik ik er wel een tubescreamer voor (weinig gain, volume wat over de helft, tone ook), kanaal 5, oldskool over-the-top schreeuwerig en toch megastrak (door de ts). Als je je snaren al licht raakt met je plectrum krijg je al zo'n "ZÍNNNGGGG". Heel gevoelig zeg maar.
De meer stampende/rockende nrs puur de supernova (kanaal 4 en 5). groot freq.bereik, een groot, smerig/tikkie gruizig, 'levendig' geluid dat heel diep in het laag door gaat, fel (mid)hoog heeft, alles lekker met de 3-standen speakerdamping-switch in te stellen/te temmen of los te laten gaan. Een amp die heel 'los' speelt, maar niet modderig is. Kan ook prima met kanaal 3/4, maar combi 4 en 5 vind ik net wat lekkerder (meer euh.. dichtgesmeerde.. hoewel ie niet echt dicht smeert maar duidelijk de snaren laat horen.. sound) voor de extremere metal met CHD (band).
Schreeuwen kan ie ook heerlijk in het midhoog en hoog, scheurende soli zeg maar. En het clean is super dynamisch en behoorlijk veelzijdig. De warmere cleane sounds met een randje als je harder aanslaat vind ik te gek.
Jammer genoeg heeft Koch op z'n/hun site ontzettende kl*tesamples staan. Ook nog es met dikke storing/'zzzzz' in het hoog door een adapter oid erdoor. Maargoed, komt vast wel es wat beters.
Ben iig blij met mn bak. En dat na 10 jaar Engl. (580 + 930/60 en later de SE 6L6 waar ik, nu ik mn neus uit de Engls getrokken heb en es wat verder gekeken heb, toch wel wat eerder mee had mogen kappen hehe, nu merk ik pas hoe 'plat' in sound/dynamiek deze eigenlijk was. Komt ook wel een beetje door de 6L6's btw, maar wel typisch engl-gecompreste-metalsound)

[edit]laatst trouwens in de oefenruimte (Atak) over een Koch TS412B mn top getest. Veel te wollig. 'k Had mn tubescreamer aan en amp op standje CHD. Mn eigen kast is stukken strakker en mooier/duidelijker mid.

[edit2]och jongs.. openingspost nogmaals gelezen; geen attn. ervaring hier, helaas. Een nadeel van de top vind ik dat je niet de send vd preamp in je geluidskaart kunt prikken zonder de eindversterker aan te laten staan. Waarvoor dus zo'n attenuator of loadbox oid idd ook nodig is. Standby = pre- en poweramp op standby. Toen ik vroeg om een aanpassing (dat alleen de poweramp op standby gaat, maar de preamp aan blijft staan) werd ik doorverwezen, weet de naam niet meer, maar die lui customizen amps. Bij de Engl ging alleen de poweramp op standby, en die preamp prikte ik in de pc, cab.impulse dr op, of ook via de pod, cabsim aan. Werkte mooi. Hoewel ik mn podxt liever gebruik (voor demo's).