PDA

View Full Version : Boss mt-2



Trecion
29 juni 2009, 18:52
hey gaste,
ik heb vanmiddag bij guus aarons in heerlen een BOSS MT-2 gekocht. hij klinkt echter, grofweg gezegd, gewoon K*T. weet iemand of ik deze gewoon kan gaan ruilen? toen ik hem daar teste konk hij draaglijk maar dit...

arcane
29 juni 2009, 18:54
Mijn advies: voor je hem ding gaat inruilen moet je eest de tijd nemen om een goede instelling te vinden. Wat bij dit pedaal overigens niet makkelijk is.

Ik hoor vrij vaak dat het een onding is. Ik heb er zelf een, voor thuis een prima ding, maar voor bandgebruik moet je echt geduld hebben om een goede setting te vinden die niet klinkt als een stofzuiger.

Trecion
29 juni 2009, 19:07
tja dat had ik al begrepe voor ik hem kocht maar wat ik instel op de achtergrond is en blijft er enorm veel ruis waardoor het meer als een zerm bijen gaat klinken

Nils47
30 juni 2009, 10:02
Metal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rude Perception
30 juni 2009, 10:19
uhm, het is misschien een beetje laat en je hebt er nu niet zo veel meer aan, maar het is dus wel een lesje: eerst proberen!

Trecion
30 juni 2009, 11:06
tja het is en blijft een feit dat sommigen ook niet lezen, zoals boven staat heb ik hem getest.

maar is der iemand die weet of guus aarons in heerlen een ruil garantie ofzo heeft?

Rude Perception
30 juni 2009, 11:14
tja het is en blijft een feit dat sommigen ook niet lezen, zoals boven staat heb ik hem getest.

maar is der iemand die weet of guus aarons in heerlen een ruil garantie ofzo heeft?

hmm, teste staat niet in verleden tijd, dus ik snapte het niet helemaal.

Harry
30 juni 2009, 11:32
je Nederlands is niet al te best, dus ik kan me voorstellen dat men niet precies begrijpt wat je bedoelt.

Heb je het er al met de winkel zelf over gehad? Daar kunnen ze je het beste antwoord geven.

RoelTM
30 juni 2009, 11:37
toen ik hem daar teste konk hij draaglijk maar dit...


hmm, teste staat niet in verleden tijd, dus ik snapte het niet helemaal.

Lijkt mij aardig verleden tijd.

HaroldA
30 juni 2009, 11:47
toen ik hem daar teste konk hij draaglijk maar dit...

Heb je een soldeerbout? Er zijn verschillende mods op internet te vinden die dit oplossen en er een erg gaaf pedaaltje van maken.

Overigens is Slaughter of the Soul van At the Gates ook opgenomen met een (stock) Metalzone MT-2, dus het kan echt wel een goed pedaal zijn!

j3r03n
30 juni 2009, 12:13
Zucht, let me google that for you...

Guitarshop Guus Arons: 045-5718155

Bron: http://www.arons.com

hole
30 juni 2009, 12:27
Oftewel: Zucht, let me google that for you... (http://www.lmgtfy.com/?q=guus+arons+heerlen)

Rude Perception
30 juni 2009, 13:04
Lijkt mij aardig verleden tijd.

Teste lijkt mij behoorlijk niet verleden tijd...
Iets van stam+te kan ik me herinneren.

Neem het me niet kwalijk als ik een zin met 4 spel- en interpunctiefouten niet heel goed lees. Als iemand geen moeite doet om z'n tekst duidelijk neer te zetten, moet hij niet te veel aandacht van mij verwachten voor die zin.

rocker_71
30 juni 2009, 13:09
Gewoon even bellen. Anders kun je hem vast wel ruilen.

Maar de hamvraag: waarom klinkt ie thuis zo anders dan tijdens het testen in de winkel???? Wat is er anders??

Trecion
30 juni 2009, 15:57
bedankt voor jullie hulp (op enkele na). Ik heb hem gewoon kunne ruilen.

reden waarom hij hier verschrikkelijk klonk en daar niet? der zijn maar enkele instellingen die een fatsoenlijk geluid geven. hij klonk daar ook niet geweldig maar ik ging er gwn van uit dat met een beetje geduld hij wel fatsoenlijk geluid zou geven. nja dikke neus dus xD

@ de mensen die met hun snuggere opmerking kwamen die ze leuk vinden om te roepe omdat andere dat ook doen A.K.A de googlers, op de site zelf staat niks over ruilen en zoals je kan zien was de winkel al gesloten toen ik het hier vroeg.

nogmaals bedankt voor de mensen die wel wilde helpen.

HaroldA
30 juni 2009, 16:07
En toch wil ik altijd nog een keer een MT-2 hebben. Het is toch een beetje HET metal pedaaltje uit de 90's... :rockon:

En de sound van At the Gates ten tijde van SotS vind ik nog steeds ongeėvenaard...

Trecion
30 juni 2009, 16:32
voor old skool metal is ie wel geschikt. maar tog blijft het aantal goede settings beperkt.

j3r03n
30 juni 2009, 17:05
@ de mensen die met hun snuggere opmerking kwamen die ze leuk vinden om te roepe omdat andere dat ook doen A.K.A de googlers, op de site zelf staat niks over ruilen en zoals je kan zien was de winkel al gesloten toen ik het hier vroeg.

Ho hou! Ik was de eerste die google riep maar ik gaf je ook meteen het telefoonnummer. Meer kon ik niet doen, ik werk toevallig niet in die winkel ofzo...

Trecion
30 juni 2009, 20:28
hmm sorry maar ik wordt sooms wordt ik gwn gek van al die nuttelose antwoorden

Dirk_Hendrik
30 juni 2009, 21:41
hmm sorry maar ik wordt sooms wordt ik gwn gek van al die nuttelose antwoorden

Doe dan jezelf een lol en tel tot 10. Wen er maar aan dat je op fora evenveel prutantwoorden krijgt als nuttige.

j3r03n
30 juni 2009, 21:50
hmm sorry maar ik wordt sooms wordt ik gwn gek van al die nuttelose antwoorden

Mooi gesproken D_H, maar dat is ook niet vreemd met posts als deze: meer spelfouten dan iets anders. Normaal zou ik hier niet op reageren, maar wel als de TS zelf zo'n houding aanneemt.

Dirk_Hendrik
30 juni 2009, 23:06
Easy Jeroen, :makeup:
De TS post een combi van MSN taalgebruik en dyslexie ("sooms" en "nuttelose" zijn mooie voorbeelden). Het eerste is irritant en kun je afleren. Het 2e kan hij niets aan doen.

Arvoitus
1 juli 2009, 00:25
Ik denk dat je niet teveel gain moet gebruiken.

j3r03n
1 juli 2009, 08:15
Ik denk dat hij geen MT-2 meer heeft...

Ik heb hem gewoon kunne ruilen.

Off topic:
@ D_H: Het was niet offensief bedoeld of zo. Is Trecion een bekende van je dat je zomaar weet dat hij dyslectisch is? Toch helpt het als je een keer je post naleest, dan haal je fouten als een dubbel onderwerp en persoonsvorm er meteen uit.

Joe_Cool
9 juli 2009, 17:52
Heb vandaag wat pedaaltjes getest m.n. om een metal sound te krijgen (o.a. de MXr van Zakk Wylde, Bloody Mary en nog 2 anderen) maar deze Boss produceerde het beste geluid.

Lekkere felle en harde distortion. Ik ben er tot nu toe (1 dagje in bezit) wel tevreden mee. Heb je 'm mss op een heel andere amp in de winkel getest dan je thuis hebt?

Lennert
10 juli 2009, 10:39
Mjah, als je van harde felle distortion houdt kun je met een klein beetje moeite wel een zoom tri-metal ergens vinden, dat is pas een hard pedaal. Persoonlijk vind ik de zoom driver 5000 nog beter, maar als je van fel en hard spreekt -> tri-metal.. En het mooie van dat pedaal is ook dat ie muisstil is als je niet speelt.

Heb nog geen enkel pedaal(van onder de 150 eu dan he..) gehoord dat beter klinkt dan die 2, de MT-2 dus ook niet.

Ik heb ze beide 2e hands gevonden, en een week nadat ik was begonnen te zoeken was ik er al mee aan het spelen, dus ze zwerven echt wel rond.

Izegrim
13 juli 2009, 13:45
Ik heb de Tri-Metal ingeruild voor een HardWire TL-2. Qua sound en bruikbaarheid vind ik die beter.

Lennert
14 juli 2009, 07:37
Heb je de ZOOM Driver toevallig ook ernaast gehad(of ooit geprobeerd)? Als dat zo is ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen! De Tri-metal vind ik ook een beetje een one trick pony, erg gaaf voor metal rythm partijen maar als je gaat soleren is ie te schel. De Driver is dan een stuk veelzijdiger. Ik gebruik de tri-metal nog maar af en toe, als het geluid beter bij een bepaald nummer past o.i.d.