PDA

View Full Version : Ja hoor, een probleem met mijn nieuwe Orange



E-J
29 juni 2009, 13:57
Vandaag heb ik mijn Orange AD30TC 2x12 combo weer eens aangeslingerd sinds een week of wat. Een twintig tal minuten gespeeld... en toen was er plotseling geen geluid meer.

De versterker stond nog gewoon aan, is niet uitgevallen, en ik hoorde geen gekke geluiden. Als ik van kanaal 2 (daar stond 'ie nog op) naar kanaal 1 ga hoor ik wel een gek geluidje, een (vrij zacht) bliepje. Normaal gesproken is dit 'silent switching'.

Goed... ik heb hem uitgezet en na tien minuten weer aan... ik had tien seconden geluid (normaal volume) en daarna was het weer weg. Vervolgens weer een kwartier lang uitgezet en toen met de andere gitaar geprobeerd, vervolgens merk ik dat na aanzetten er (afgezien van de normale achtergrond ruis) helemaal geen geluid meer is. Shit!!

Het is moeilijk te zien of alle negen buizen branden. Ik zou bijna zeggen dat het een buizenprobleem is. Wat denken jullie?

Probleem scheen dus een gitaarkabel met kuren te zijn. Niets mis met de amp dus ;)

Chris Winsemius
29 juni 2009, 14:29
Naar winkel terug, probeer ook 'n vervangende/leen amp mee te krijgen.

E-J
29 juni 2009, 15:20
Ik heb ze net even een mailtje gestuurd. Ik heb de versterker bij Thomann in Duitsland besteld (daar mijn ouders in Duitsland wonen), hopen dat dat geen extra problemen gaat geven. Waarschijnlijk moet ik wel het ding opsturen.

De zekeringen heb ik net bekeken, lijken nog prima. Buizen weet ik niet, daarvoor moet het chassis eruit halen om ze goed te kunnen bekijken...

Ik heb de versterker verdomme net 2 maanden waarin hij het super deed en klonk met de master op 7 en dan zet ik hem even aan om zachtjes wat te oefenen en doet het ding het niet.

Vandaag al mijn mobiel gejat, nu dit weer.

:(

macwilliams
29 juni 2009, 15:36
Er staat een statesman in je sig, is dat niet wat voor je?....:)

Marc Oblivian
29 juni 2009, 15:38
Ik zou hem terugsturen. Valt nog binnen de garantie.
Kan je geen versterker van iemand (wellicht van het forum?) lenen?

guitarnijboer
29 juni 2009, 17:27
Goh, wel opvallend hoeveel topics hier voorbij komen van nieuwe versterkers die na korte tijd kapot gaan. Is dat nou gewoon omdat de kwaliteit veel minder is of omdat er iets teveel aan gekloot wordt, buisjes wisselen etc.
Misschien eens iets om een topic over versterkers die kort na aankoop kapot gaan te openen. Weet je meteen welke versterker je beter maar kunt laten staan.

On topic: terugsturen natuurlijk!

E-J
29 juni 2009, 17:29
Nou, ik heb net maar eens op de Statesman gespeeld. Na een twintigtal minuten... viel het geluid weg!! Jawel!

Het was dus een gitaarkabel die rot was. Een Cordial kabel. De bastards!!!

macwilliams
29 juni 2009, 18:06
Whahahahaha.
Dumb-ass.

Gelukkig maar!!

Chris Winsemius
29 juni 2009, 18:20
Gelukkig maar!

En wel gelijk even minimaal 2 goeie gitaarkabels halen natuurlijk....

pimmetje
29 juni 2009, 18:22
Goh, wel opvallend hoeveel topics hier voorbij komen van nieuwe versterkers die na korte tijd kapot gaan. Is dat nou gewoon omdat de kwaliteit veel minder is of omdat er iets teveel aan gekloot wordt, buisjes wisselen etc.
Misschien eens iets om een topic over versterkers die kort na aankoop kapot gaan te openen. Weet je meteen welke versterker je beter maar kunt laten staan.Ieder merk lijkt idd wel van die periodes te hebben. Dat lost op en wordt weer kut en wordt weer beter enzovoort....
Dan heeft 't denk ik weinig zin om die versterkers uit te lijsten om te mijden.

Ook niet voor 2eHands, want vaak genoeg worden die kapotte beestjes gewoon netjes gerepareerd en is er de rest van hun natuurlijke leventje geen noemenswaardig probleem meer.

Wel beter dat hier 't probleem gewoon helemaal niet was :D.

crapton
29 juni 2009, 23:00
Er staat een statesman in je sig, is dat niet wat voor je?....:)

Hier liep t nog goed af, ik heb een nieuwe Statesman gehad die binnen een paar maanden 2 (ja TWEE) keer achter elkaar een verschillend defect had.

Eerst veel brom op de reverb, was zogenaamd een soldeerfout. Daarna kregen de eindbuizen rode oortjes van het gloeien, wederom wat fout op die print. Moest de hele printplaat vervangen worden. Gelukkig had ik een exact dezelfde ruilamp, dus op zich keurig nette service.

Voor de mijne geldt dus dat de kwaliteitscontrole matig tot slecht was...

macwilliams
29 juni 2009, 23:20
Dat is dan bijzonder pech hebben. Dan zijn ze tweedehands dus ook minder waard? Hoe klinkt zo een statesman? Ik vond mijn oude attax200 erg goed klinken.

E-J
30 juni 2009, 12:53
Dat is dan bijzonder pech hebben. Dan zijn ze tweedehands dus ook minder waard? Hoe klinkt zo een statesman? Ik vond mijn oude attax200 erg goed klinken.

De Statesman serie is nog vrij kort op de markt en weinig mensen kennen het... Ik vind ze zelfs erg goed gebouwd, het voelt allemaal een stuk steviger en beter gebouwd dan bijvoorbeeld een Fender Hotrod, Peavey Classic, Marshall DSL combo, Vox AC15 etc. Ik heb zeer weinig klachten gehoord over H&K buizenamps...

Qua klank... zie dit filmpje maar. Een beter voorbeeld kan ik niet geven.
http://www.hughes-and-kettner.com/cinema.php?id=23

Het cleane kanaal lijkt erg op een Vox AC15, het overstuurde kanaal een beetje op een hotrodded Marshall Plexi... veel mids, heerlijk dik en niet te agressief.

frander
30 juni 2009, 16:42
Sorry, maar ik vind het maar een baggergeluid! Kunstmatig, geen warmte.., maar dat heb ik altijd al gevonden van H&K.

Rutger
30 juni 2009, 16:47
Test ze eerst maar ns uit voor je er iets over zegt...

Echte fijne ampjes hoor :)

frander
30 juni 2009, 16:55
Ik schrijf alleen iets als ik weet waarover ik praat. Zeg ook niet dat het slechte versterkers zijn, alleen IK kan het niet bekoren. Ben ook meer een Fenderman. Speel zelf over een Super Reverb uit 1966. Maar daar moet je ook geen metal mee willen spelen.

macwilliams
30 juni 2009, 17:44
De Statesman serie is nog vrij kort op de markt en weinig mensen kennen het... Ik vind ze zelfs erg goed gebouwd, het voelt allemaal een stuk steviger en beter gebouwd dan bijvoorbeeld een Fender Hotrod, Peavey Classic, Marshall DSL combo, Vox AC15 etc. Ik heb zeer weinig klachten gehoord over H&K buizenamps...

Qua klank... zie dit filmpje maar. Een beter voorbeeld kan ik niet geven.
http://www.hughes-and-kettner.com/cinema.php?id=23

Het cleane kanaal lijkt erg op een Vox AC15, het overstuurde kanaal een beetje op een hotrodded Marshall Plexi... veel mids, heerlijk dik en niet te agressief.

Maar je bent toch over op orange gegaan waarom?

E-J
30 juni 2009, 17:58
Smaken verschillen. Ik heb een jaar geleden voor de Statesman gekozen, júist omdat ik hem heel warm en dik vind klinken.


Maar je bent toch over op orange gegaan waarom?

Vanwege een aantal redenen! De Hughes & Kettner was vooral bedoeld voor thuis dat eind jaren '60/begin jaren '70 rockgeluid te geven, bij bands/optredens had ik dan een Marshall JMP 2203 halfstack. Ik was daar toch niet helemaal tevreden over, dus heb ik die uiteindelijk maar verkocht. Plotseling had ik veel geld en ben ik gaan zoeken naar een versterker die me wel dát geluid kan geven. Ik vond toen de Orange, die ik echter ook prima thuis kan gebruiken. In feite is de H&K overbodig en ik ga in september studeren in Engeland. Een extra zakcentje is dan wel welkom... :)

macwilliams
30 juni 2009, 18:18
PM mij dat "zakcentje" eens. Ik ben erg benieuwd wat je ervoor vraagt.
Ik heb pas een peavey delta blues gekocht uit 1996 en die vind ik naast de engl een fijne aanvulling.

crapton
30 juni 2009, 22:26
Dat is dan bijzonder pech hebben. Dan zijn ze tweedehands dus ook minder waard? Hoe klinkt zo een statesman? Ik vond mijn oude attax200 erg goed klinken.


We dwalen beetje af van de Orange, neem aan dat dat mag ... :soinnocent:

Ik vind de Statesman Quad 84 erg goed klinken, maar wel pas als ie flink openstaat. Op HT&K volume is het niet bijzonder, op band volume flinke volle sound zeker voor een amp met maar 1 speaker. Ik heb een Strat en daar past het goed bij. Wel moet er een booster voor of een TS9 oid als je een vette solo wil doen. De reverb is niet overtuigend, veer is beetje kort. Een ander nadeel is dat de boost stand geen voume toevoegt, dat hadden ze met weinig extra kosten achterop kunnen toevoegen net als de reverb regeling.

'Geen warmte' vind ik niet, vraag me af waarmee je vergelijkt...

Amp is verder best goed gebouwd, hoewel ik heb net flink pech gehad. Ik ga dat ding dus niet aanbevelen als meest degelijke amp.

Braindead
1 juli 2009, 19:53
Nou, ik heb net maar eens op de Statesman gespeeld. Na een twintigtal minuten... viel het geluid weg!! Jawel!

Het was dus een gitaarkabel die rot was. Een Cordial kabel. De bastards!!!

Ik heb ook al een cordial kapebl van het duurste type die er na een jaar al mee ophield. Pff, een andere van het goedkopere type van cordial doet het nog wel.... Begrijp jij het?