PDA

View Full Version : PAINT and LAQUER



!!!!dennis!!!!
29 juni 2009, 09:57
Hallo mensen,

Na een tijd te hebben gezotcht op t forum en internet
ben ik mijn vraag (nog) niet tegengekomen.

Het volgende:

Ben wederom bezig met een zelfbouw gitaar (veelste verslavend nietwaar?)
en ik heb dit keer gekozen voor een blauwe transparante laklaag.

Wie o wie weet hoe je de nerf duidelijker uit kan laten komen door de lak heen.
Meer contrast zeg maar.

Alvast bedankt voor je tips en/of verwijzingen naar waar het wel staat op dit forum.

greetz dennis

Ike57
29 juni 2009, 10:35
Heb je al in het grote lak-faq (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43489) gekeken?

Ik heb het nu niet helemaal doorgespit, maar misschien dat je daar de gezochte informatie kunt vinden (?)

Jilles
29 juni 2009, 10:47
je zou hem de gewenste kleur kunnen beitsen. Ik heb hier gelezen dat de nerf daarmee goed uitkomt. Daarna blank aflakken. Kun je eventueel ook nog een burst stainen, heb gehoord dat dat best wel te doen is.

Ook heb ik ergens in mn hoofd nog een vaag iets over nat maken met water en dan de omhoog gekomen vezels weer afschuren. Daarna beitsen/lakken. Maar hier kan een ander forumlid je vast en zeker meer over vertellen.

rockwood
29 juni 2009, 10:48
Ik zou het met beits proberen, Clou is een goed merk. Los een porsie beits op in warm water, laat het afkoelen en breng het met een droge doek egaal op. Mocht het te donker opdrogen schuur dan de body licht op en werk hem af met blanke lak, simpel!

gertgert
29 juni 2009, 18:24
heb dat spul van clou ook gebruikt, toevallig ook nog blauw.
Kleurt mooi, hoewel je niet overal een egale kleur krijgt.
blijft een poedertje opgelost in water, dus bijv de kopse kant neemt meer water op.

verder blijf ik het wat vaag vinden om gedroogd hout met een klots water op kleur te brengen, maar ik heb me daar overheen kunnen zetten.

pasqual
29 juni 2009, 20:51
hey Dennis,

lees dit topic eens ff door wat ik een 2 jaar geleden heb gepost; hier staat één van vele methodes die voor mij in ieder geval goed werkte.

klik: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97715

als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

groeten Pasqual.

!!!!dennis!!!!
7 juli 2009, 15:37
erg bedankt voor de reacties!!

erg leerzaam! thanks!