PDA

View Full Version : Snaren Richwood RD-12



Superstick
29 juni 2009, 08:58
Heb even gezocht, maar zowel thuis als op mijn werk doet die functie het gewoon niet... Vandaar dat ik het zo probeer.
Het geluid op mijn Richwood RD-12 begint erg matig te worden. Het is natuurlijk een goedkope gitaar, wat deels het 'probleem' is. Er gaat ook wel een nieuwe komen, maar dat duurt nog wel even. Daarom ga ik de snaren maar eens vervangen. Er zitten nu gewoon standaard snaren op. Kan iemand mij adviseren, wat een beetje leuke snaren zijn voor dit ding?

beruk
29 juni 2009, 09:05
Dat zal niet mee gaan vallen, zo'n triplex bovenblad. Gebruik in ieder geval 0.12 snaren qua dikte.
Warm aanbevolen:
http://www.lordofthestrings.com/image/00018/m5article/09030101.jpg
En om de zes weken nieuwe erop. Bij mij gaat in ieder geval na zes weken zo'n beetje het sprankelijke van de toon van de snaar eraf.

Superstick
30 juni 2009, 07:58
Ik heb inmiddels nieuwe snaren gekocht, inderdaad van Martin, maar van .011.
(Overigens wel duur, 11 euri! Voortaan maar bestellen, dat scheelt zo ongeveer de helft!).
Vervolgens ben ik ze zelf gaan vervangen, en dat viel me eigenlijk erg mee!
Het geluid vind ik nu niet helemaal top, maar ik moet ze ook even inspelen (was de vorige keer ook zo).
Overigens maakt dat het spelen ook veel gemakkelijker! Het zogenaamde 'glijden' van akkoord naar akkoord gaat nu weer veel beter, die snaren zijn veel 'gladder'!
Volgende keer probeer ik de .012. Dat speelt iets zwaarder, maar klinkt weer wat 'voller', zeg ik dat zo goed?