PDA

View Full Version : Even een introductie



bobwijtsma
29 juni 2009, 02:59
Hoi, Ik ben Bob Wijtsma, inmiddels 25 lentes jong en speel al gitaar sinds mijn achtste. Ik ben begonnen met klassiek gitaar bij Dick van der Kaaden in Moordrecht. Hij heeft echt een waanzinnige basis gelegd! Na 4 jaar ben ik overgestapt op elektrische gitaar. Ik heb mij aangemeld voor een auditie op de HAVO voor muziek en dans. Ik werd gelukkig toegelaten. Hier heb ik 5 jaar met heel veel plezier les mogen krijgen van Erik Ball. In mijn ogen echt een super docent omdat hij alle vorderingen heel scherp in de gaten hield.Maar ook omdat hij altijd precies de stukken wist uit zoeken die zorgde voor een enorme muzikale groei. Na de Havo ben ik toegelaten op het conservatorium in Rotterdam waar ik les heb mogen hebben van : Menno Gootjes, Age Kat, Leendert Haaksma, Rogier Wagenaar en Martijn van Agt. Ook hier heb ik een te gekke tijd gehad waarin ik mij vooral goed op de praktijk heb kunnen voorbereiden. Inmiddels heb ik samen met Arend van der Salm mijn eigen gitaarschool :www.gitaarschool.nl en daarnaast speel ik in een band Xystus: www.xystus.nl . Momenteel zijn we druk bezig met het schrijven van materiaal voor onze 4e plaat.

Nou dat was het wel zo'n beetje : ) Ik ga nu weer even verder studeren :punk:

Grtz

JeroenSchaaf
29 juni 2009, 08:11
Heey welkom hiero!

Nou ben ik nog benieuwd wat voor gear je hebt :D

beruk
29 juni 2009, 08:51
Welkom! Altijd spannend, een pro in the house.

rocker_71
29 juni 2009, 09:54
Welkom. Gaaf zo'n eigen gitaarschool. :rockon:

bobwijtsma
29 juni 2009, 12:07
Heey welkom hiero!

Nou ben ik nog benieuwd wat voor gear je hebt :D

Ik heb de volgende gear:

Ibanez JPM 90th anniversary
Fender Higway strat wit
Fender Corona strat (standard) zwart
Stella Harmony Ak. gitaar ('ergens uit de jaren '50 / '60 )

Ik gebruik de volgende gear:

Mayones Regius custom 7 Groen
Mayones Regius custom 7 Paars
Mayones Regius Custom 7 PRO (met floyd) Wit
Babicz Spider ak. gitaar
Line 6 Vetta II HD
Line 6 Vetta 4x12 Kast
Firewire strings
Evidence audio kabels
Sennheiser Wireless system
Furmann voltage stabilizer

That's all folks :p

Grtz

grizzly
4 juli 2009, 12:40
Ik ben benieuwd naar je keuze voor de Babicz, en hoe hij je bevalt.
Komt hier nog niet veel voor.

Zelf heb ik deze week een Babicz Fingerstyle Acute met Imix LR Baggs gekocht (bij Mandolin Brothers NY.)
Was nog een hele toer om hem te pakken te krijgen, want ze zijn meestal uitverkocht)

vriendelijke groet
Grizz

bobwijtsma
5 juli 2009, 00:22
Ik ben benieuwd naar je keuze voor de Babicz, en hoe hij je bevalt.
Komt hier nog niet veel voor.

Zelf heb ik deze week een Babicz Fingerstyle Acute met Imix LR Baggs gekocht (bij Mandolin Brothers NY.)
Was nog een hele toer om hem te pakken te krijgen, want ze zijn meestal uitverkocht)

vriendelijke groet
Grizz

Mijn keuze voor Babicz is gekomen door USA Music import. Tot voor kort importeur voor Babicz gitaren in NL. Ik had een goede akoestische gitaar nodig voor ons project Equilibrio. Edwin van USA Music tiptte mij over de gitaren. Ik had bij hun al endorsements voor kabels lopen en onze toenmalige bassist voor Eden dus de link was snel gelegd :)

Ik ben er echt heel tevreden over. Ik vind de Spider echt waanizinnig goed klinken in de opname en live en het feit dat de actie met de draai van een imbussleutel te regelen valt is ook TOP! En je kunt de kam afstellen dat is ook waanzinnig!

Ik ben met die gitaar en mijn Mayones'jes erg tevreden :)

Groetjes,

flappie
5 juli 2009, 10:39
ja hoor daar istie dan.

welkom op het forum nobele snaarstreler :ok:

grizzly
5 juli 2009, 11:45
Mijn keuze voor Babicz is gekomen door USA Music import. Tot voor kort importeur voor Babicz gitaren in NL. Ik had een goede akoestische gitaar nodig voor ons project Equilibrio. Edwin van USA Music tiptte mij over de gitaren. Ik had bij hun al endorsements voor kabels lopen en onze toenmalige bassist voor Eden dus de link was snel gelegd :)

Ik ben er echt heel tevreden over. Ik vind de Spider echt waanizinnig goed klinken in de opname en live en het feit dat de actie met de draai van een imbussleutel te regelen valt is ook TOP! En je kunt de kam afstellen dat is ook waanzinnig!

Ik ben met die gitaar en mijn Mayones'jes erg tevreden :)

Groetjes,

Thanks voor de uitleg Bob,
Dat sterkt me in mijn vertrouwen in de keuze voor Babicz.
Ik heb trouwens een leuk contact gehad met Jeff babicz, hij zal persoonlijk mijn gitaar optimaal afstellen. Dat vond ik een bijzondere attentie en prima service.

speedmusic
11 oktober 2009, 13:26
Hoi Grizzly en Bob, waar haal je de gitaar vandaan? Bij USA import zie ik ze niet meer staan Fellowship heeft een tweedehands staan.

Zelf speel ik met name elektrisch, echter sinds kort pak ik vaker mijn akoustische gitaar (jonge kids) echter ik irriteer mij steeds meer aan dat ding. Goedkope ibanez V70ce tuners zijn niet je van het aktie is slecht en speelt behoorlijk zwaar. Alles is natuurlijk aan te passen maar misschien kan ik beter overstappen op een betere kwaliteit. Nu kan ik de bekende merken pakken maar dit lijkt mij een kanshebber, echter hoe kom je aan deze gitaar?

bobwijtsma
11 oktober 2009, 14:01
Hey speedmusic,

Het is heel jammer, maar USA music doet niets meer met Babicz omdat er helaas weinig animo is voor het merk. Het zijn echt waanzinnige gitaren. Ik zou als ik jou was contact opnemen met Babicz zelf. even op hun site een email adres vinden of even kiojken naar een importeur in de buurt.. www.babiczguitars.com

Succes iig!

Grtz

speedmusic
12 oktober 2009, 11:39
In de UK is er nog een dealer die een Spider te koop heeft voor 745 pond.
Als ik een Babicz spider en/of identity vergelijk met een Taylor 114 zit ik dan in dezelfde kwaliteitsgroep te denken. Want dat is wel wat ik ongeveer zoek. Liefst met een Cutaway, ziet er gewoon mooier uit.

speedmusic
24 oktober 2009, 21:12
wat een mazzel er stond er één op Marktplaats (dreadnought) deze heb ik voor een leuke prijs kunnen kopen, echt fantastisch.

grizzly
22 november 2009, 10:50
High Speedmusic,
Helemaal top, daar heb je echt mega mazzel ;)
Ook ik heb een hele tijd zitten zoeken, maar uiteindelijk ben ik naar New York gaan om mijn gitaar daar zelf op te halen.