PDA

View Full Version : Jé Hé Hé Hé het is een JTM30



koentjo
28 juni 2009, 23:42
nou, vandaag heb ik mn eerste buizen versterker aangeschaft.
Ik was al een tijdje aan het kijken voor een van de versies van de JTM 30, op marktplaats stond er af en toe wel eentje, maar ik was altijd een beetje afwachtend. Nu keek ik vandaag nog een keer bij eentje waar ik al op geboden had (wel eens waar lowball...) en zag toen dat er een nieuwe bij stond. eerste stond deze voor 350, dus ik dacht, laat ik een mailtje sturen naar de staat etc. tot ik boven in mn scherm zag, dat de eigenaar de prijs had verlaagd naar 300 euro (de versterker stond pas 15 minuten op MP). dus ik meteen een belletje gedaan, en vanavond opgehaald. Ideaal.

het gaat hier om het type JTM30, en is in bijzonder goede staat.
Er zit een goeie blues sound in, en gaat ook nog best ver in de gain zone, ver genoeg voor mijn dromen ;).
Daarnaast is het een mega upgrade vanaf mn valvestate 265r, veel dynamischer, en zeker gearticuleerd.

de foto's zullen komen als het licht is, en/of ik een goede camera kan bemachtigen van een van mn huisgenoten.

voor nu, ik ben in mn nopjes.
morgen ga ik hem lekker open draaien :zz:

Bolder
29 juni 2009, 12:09
genoeg geluld,

FOTOOOOOOOOO'S

kenx
29 juni 2009, 12:15
Ja man, foto's natuurlijk!:rockon::blast:






:soinnocent:


Alvast proficiat met je nieuwe aanwinst ;)

humbucker
29 juni 2009, 14:07
Nice!!

Welkom bij de club! :D




en ohja, voor je het vergeet,


FOTO'S!!!!!!!!

Squier4ever
29 juni 2009, 19:53
JTM's rule! Leuke bakkies voor weinig geld! Met een 2x12 kastje eronder leeft die versterker helemaal op!

Sqax
29 juni 2009, 23:58
Gefeliciteerd! Geweldige amp voor die prijs!:satisfie:

koentjo
30 juni 2009, 01:50
bedankt voor de leuke reacties!

foto's, tsja, ze komen, ze komen :P

ik heb vandaag wel 1 mankement gevonden:
1 van de preamp buizen heeft een los zittende socket, dus niet zo vast al de andere.
dit is niet de buis in de socket, maar de socket op de printplaat.
is dit eenvoudig te fixen? nu zit het nog vastgeklemd met 2 kartonnetjes, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!
volgens mij is een gevolg hiervan het wegvallen van het volume op het drive kanaal, zou dit kunne kloppen?

Squier02
30 juni 2009, 17:28
Gefeliciteerd en welkom bij de JTM club! geweldige versterkers! :hippie:

Renin
30 juni 2009, 19:58
Gôh, hoe zou zo'n ding er eigenmlijk uit zien?



FEAUTEAU"S!!

kenx
30 juni 2009, 21:49
man, waar blijven die foto's nu? :D

JohnLord
30 juni 2009, 23:27
Foto's willen we zien ja. Elke JTM30 ziet er namelijk weer anders uit!

koentjo
1 juli 2009, 13:06
Pfoeh, wat komt hier ook een lekker Joe Bonamassa drive uit, heerlijk.

deze JTM30 ziet er als volgt uit, stuk verschillend van die andere.
Ohja, het is dus de 1X12 versie.

http://i44.tinypic.com/mv5fl4.jpg

http://i39.tinypic.com/13zzckm.jpg

Op de volgende foto de buizen.
De meeste rechtse buis heeft een losse socket, klopt het dat het clean kanaal geen gebruik van deze preamp buis gebruikt? dat zou verklaren waarom het clean kanaal niet wegvalt als het drive kanaal dat wel doet.

http://i42.tinypic.com/2hxt2r5.jpg

Zien jullie nu wel, dit model is heel bijzonder tov zijn broers!

Squier02
1 juli 2009, 17:18
Heb jij dat rooster dat om je buizen heen zit voor de foto verwijderd of heb je hem zo gekocht?

kenx
1 juli 2009, 22:31
Hé,

Hoe bevalt 'ie je?

Ik zou graag ook zoeentje kopen, geeft het dé marshallsound, van oa. acdc enz...?

Grtz

koentjo
2 juli 2009, 00:34
Heb jij dat rooster dat om je buizen heen zit voor de foto verwijderd of heb je hem zo gekocht?

het rooster zit er bijgeleverd, maar met de probleempjes met een van de buizen heb ik het rooster er af. als ie op mn kamer staat is het denk ik wel veilig om het eraf te laten.

Naast dat mankement, wat volgens mij als het niet op speelt de sound niet beinvloed, is het een super ding.
Heerlijke buizen sound, gaat van geweldig clean, tot een lekkere rock sound. verwacht geen metal van deze amp, maar AC/DC red ie zonder moeite.

als je er een kan vinden voor weinig, zou ik het zeker aan raden, veel amp voor weinig geld.
ter vergelijking: ik heb mijn valvestate 265 voor 320 gekocht, dat is dus meer dan deze amp. als ik dat van te voren wist...

tillens
2 juli 2009, 00:46
Het overhitting probleem ontstaat alleen als ie niet goed gebiassed is.
Ac Dc kan wel maar dan zou ik meer voor een tradiotionele marshall gaan...
niet omdat ik ze te koop heb staan, maar gewoon om onduidelijkheid weg te halen omtrent deze amp, post ik de laatste tijd veel over deze amp, gewoon omdat men aannames zomaar neergooit hier!
het is een fijne veelzijdige amp, met typisch bang for the buck gehalte!

Squier02
2 juli 2009, 17:40
het rooster zit er bijgeleverd, maar met de probleempjes met een van de buizen heb ik het rooster er af. als ie op mn kamer staat is het denk ik wel veilig om het eraf te laten.

Naast dat mankement, wat volgens mij als het niet op speelt de sound niet beinvloed, is het een super ding.
Heerlijke buizen sound, gaat van geweldig clean, tot een lekkere rock sound. verwacht geen metal van deze amp, maar AC/DC red ie zonder moeite.

als je er een kan vinden voor weinig, zou ik het zeker aan raden, veel amp voor weinig geld.
ter vergelijking: ik heb mijn valvestate 265 voor 320 gekocht, dat is dus meer dan deze amp. als ik dat van te voren wist...

Ah oke. Ik heb het rooster er gewoon omheen zitten. Tot nu toe * klopt af* nergens last van gehad. Geen oververhitting en dergelijke.

koentjo
2 juli 2009, 18:44
Ah oke. Ik heb het rooster er gewoon omheen zitten. Tot nu toe * klopt af* nergens last van gehad. Geen oververhitting en dergelijke.

dan zal je er ook neit snel problemen mee krijgen.
volgens mij is het zelfs zo dat de jtm30 niet snel over verhit raakt, maar dat de horror verhalen van de JTM60 komen, naar het schijnt zit hier de zelfde trafo in, wat de boosdoener zou zijn.
deze info heb ik van internet, en ik kan de bron er niet bij vinden, dus betrouwbaar kan je deze informatie niet noemen :)

Squier02
2 juli 2009, 22:19
dan zal je er ook neit snel problemen mee krijgen.
volgens mij is het zelfs zo dat de jtm30 niet snel over verhit raakt, maar dat de horror verhalen van de JTM60 komen, naar het schijnt zit hier de zelfde trafo in, wat de boosdoener zou zijn.
deze info heb ik van internet, en ik kan de bron er niet bij vinden, dus betrouwbaar kan je deze informatie niet noemen :)

Precies. Het is gewoon een leuke versterker met een goed geluid. Een leuke opstap in de wereld van de Classic Rock a la AC/DC en consorten.