PDA

View Full Version : Versterkers voor (semi-)akoustisch gitaar



Tano
26 maart 2003, 21:56
Ik heb laatst zelf een Fishman Prefix Blend Pro in mijn akoustisch gitaar (merk: picado) gebouwd. Hij doet het nu, maar ik moet nog een goede versterker hebben. Ik speel vooral klassieke stukken, maar het lijkt me ook leuk om eens een keer wat pop-achtig te spelen (dead or alive van Bon Jovi bijvoorbeeld). Hiervoor zou ik dan effecten op mijn gitaar moeten zetten.

Ik zit te denken in een prijsklasse tot 500 euro. Tweedehands of nieuw maakt niet uit.

Heeft er iemand tips, aanbevelingen etc.?

Alvast bedankt!

Negative K3 fan
26 maart 2003, 22:07
Als je cleane jazz wil spelen:

Roland jazz chorus?

Solid state, ultra clean, veelgeroemd, goedkoop 2e hands

of misschien een silverface twin reverb, buizen, iets duurder, mega clean, maar misschien iets te fel/schel.


edit, ik had dus alleen de topic titel gelezen.

het gaat om een ELEKTRO ACOUSTISCHE GITAAR en dus _niet_ om een semi-acoustische, dat zijn twee totaal verschillende dingen, maar Nederlanders hebben de vervelende eigenschap die dingen constant door elkaar te flikkeren.

Als het over elektro-acoustische versterkers gaat weet ik eht zo niet, misschien zon marshaal geval?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-26 22:09 ]</font>

Tano
26 maart 2003, 22:10
mm..en deze: Laney LA 65 C?

nicoverduin
27 maart 2003, 07:49
Ik heb onderlaatst eens een acoustische gitaar over een buizenbak gegooid. Mij viel het erg tegen. Hij gaat gewoon electrisch klinken. Dit komt volgens mij voornamelijk doordat het frequentie bereik van een gitaarbak te laag is. De harmonischen van een acoustische liggen volgens mij ook veel hoger. Vandaar dat torrenbakken het vaak beter doen bij acoustische gitaren. Mogelijk zou je het eens voor de lol moeten proberen op een HIFI buizenbak. Die hebben wel een beter frequentie bereik.
Nico

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nicoverduin op 2003-03-27 07:50 ]</font>

Tano
27 maart 2003, 12:59
Dat ga ik eens proberen, THX!

BLOK182
27 maart 2003, 13:13
Ashdown heeft een heel clean maar volgens mij heel goed versterkertje voor elektro-akoustisch.

Tano
27 maart 2003, 13:23
En die werkt ook met effecten??

7th heaven
27 maart 2003, 13:46
een fender princiton chorus die is mooi stereo en met een chorus erin en kan je je effecten stereo aan sturen

Tano
27 maart 2003, 15:03
Dan zal ik daar ook eens naar gaan kijken, THX!