PDA

View Full Version : Eindbuizen muurvast



Murdock
28 juni 2009, 13:54
Wil de eindbuizen eruit halen zodat ik beter bij de preampbuizen kan komen, die
ik wil vervangen, maar krijg ze er met geen mogelijkheid uit, tenminste niet zonder veel kracht en dat is ook niet de bedoeling, er zit om de eindbuizen
een metalen maanvormig plaatje, moet ik die er soms eerst afschroeven ???????

Alvast bedankt

Little Jay
28 juni 2009, 14:26
Dat metalen plaatje ("tube teainer clip") moet je naar beneden drukken (of omhoog als de buis "hangt"), het houdt de buis op z'n plek. Er zitten tandjes aan die in de buisvoet drukken als je 'm eruit probeert te trekken.

yhcmarc
28 juni 2009, 14:29
je bedoelt dit?
http://www.verelec.com/catalog/images/tube%20clip.gif

Zo ja, dat is een klem om je buizen op hun plek te houden, dus gewoon even met 2 vingers die klem een beetje openmaken en je buis er uit trekken.

sjaak1990
28 juni 2009, 14:44
Voor de zekerheid, stop de buizen wel in hetzelfde slot terug, wist je vast al maar dacht dat het geen kwaad kon om te zeggen :)

Murdock
28 juni 2009, 17:42
je bedoelt dit?
http://www.verelec.com/catalog/images/tube%20clip.gif

Zo ja, dat is een klem om je buizen op hun plek te houden, dus gewoon even met 2 vingers die klem een beetje openmaken en je buis er uit trekken.

Ja , die zitten eraan, en heb ze omlaag geduwd, ik kon de buis er nu gemakkelijk
uit trekken

bedankt!!!!

DeiDRagonas
28 juni 2009, 23:49
Voor de zekerheid, stop de buizen wel in hetzelfde slot terug, wist je vast al maar dacht dat het geen kwaad kon om te zeggen :)

Waarom is dat als ik vragen mag?

Ik heb namelijk net de EL84's in mn Fender BJ omgedraait met geen verschil in geluid.

R.

DeiDRagonas
30 juni 2009, 17:44
Waarom is dat als ik vragen mag?

Ik heb namelijk net de EL84's in mn Fender BJ omgedraait met geen verschil in geluid.

R.


Niemand?


R.

arcane
30 juni 2009, 17:53
Omdat je eindbuizen moet biassen.

Bolder
30 juni 2009, 17:55
Omdat je eindbuizen moet biassen.

jup daar hebben we įįllemaal wat aan