PDA

View Full Version : Rosenberg Trio



LaurentB
28 juni 2009, 13:25
Om 14:30 vandaag, in het Stadswandelpark te Eindhoven, zie ik net.

http://www.kamermuziekinhetgroen.nl/programma2009.php?podium=6

Het is maar dat jullie het weten...

Plant
28 juni 2009, 19:10
Correctie: 15.30 begonnen ze volgens programma.

Ik stond er. Ik moest kiezen tussen Parkpop in Den Haag of het Rosenberg Trio op slechts 10 minuten bij mijn huis vandaan ... hmmm... :dontgeti:

Het was 3 kwartier feest. Goede keus dus. Ze blijven geweldig.
Het was duidelijk dat veel mensen hier speciaal voor kwamen.

De andere kamermuziek (??) bleef allemaal onversterkt op verschillende podia op loopafstand van elkaar. Maar voor dit trio stond er dus wel versterking anders hoor je in die drukte echt niks.

Alleen jammer dat het geluid altijd zo slecht is. Je hoorde de contrabas keihard, de sologitaar kon je gelukkig toch nog redelijk horen maar van de slaggitaar hoor je heel in de verte nog net het ritme van de aanslagen, maar akkoorden hoor je niet.

LaurentB
28 juni 2009, 19:56
@Plant: ja, je hebt gelijk. Ik had me een uur vertypt.

Ik stond bij het mengpaneel in de buurt, en kon alles goed horen. Maar ik was er dan ook een half uur van te voren gaan staan.

De rest speelde onversterkt, maar dat werkt dus niet altijd. Er was een klassieke gitariste, en die kon je dus echt niet horen voorbij de eerste twee rijen.

Plant
29 juni 2009, 21:09
Je bedoelt Rina Kulikova!

Daar stond ik ook, net buiten de tent recht voor haar. Dat viel inderdaad niet mee. Gelukkig heb ik nog prima oren, maar er liepen ook veel mensen weg omdat ze het zo echt niet meer horen. Zonde!

Voordeel van akoestisch spelen is ook dat het iedereen die er direkt bij zit / staat dwingt om stil te zijn. Maar ieder geluid van het park eromheen zijn al teveel.

Het Rosenberg Trio stond trouwens 2 jaar geleden op Cult en Tumult in Veldhoven op een groot podium. Daar stond ik redelijk vooraan. Een hele lange soundcheck vooraf en dan nog tijdens het concert een vergelijkbaar geluid als gisteren. In Veldhoven liep de geluidsinstallatie zelfs tijdens ieder nummer krakend vast op de bastonen. Echt clippen! Ook via de vloermonitoren op het podium, want je zag Nonnie steeds verschrikt terugdeinzen. En geen geluidstechnicus die ingrijpt. Maar de muziek maakt veel goed.

LaurentB
29 juni 2009, 23:11
Ja, klopt, Irina Kulikova. Ja, ik kon echt maar zo weinig horen dat het niet overkwam, dus ik ben heel snel weggelopen, want ik zou me alleen maar hebben staan ergeren.

Bij andere tenten waren er ook wel mensen die nét achter het publiek luidkeels gaan staan converseren, superirritant!

Ik was bij het Rosenberg Trio strategisch achter het mengpaneel gaan staan, daar is het geluid meestal wel goed. Nu ook.


Je bedoelt Rina Kulikova!

Daar stond ik ook, net buiten de tent recht voor haar. Dat viel inderdaad niet mee. Gelukkig heb ik nog prima oren, maar er liepen ook veel mensen weg omdat ze het zo echt niet meer horen. Zonde!

Voordeel van akoestisch spelen is ook dat het iedereen die er direkt bij zit / staat dwingt om stil te zijn. Maar ieder geluid van het park eromheen zijn al teveel.

Het Rosenberg Trio stond trouwens 2 jaar geleden op Cult en Tumult in Veldhoven op een groot podium. Daar stond ik redelijk vooraan. Een hele lange soundcheck vooraf en dan nog tijdens het concert een vergelijkbaar geluid als gisteren. In Veldhoven liep de geluidsinstallatie zelfs tijdens ieder nummer krakend vast op de bastonen. Echt clippen! Ook via de vloermonitoren op het podium, want je zag Nonnie steeds verschrikt terugdeinzen. En geen geluidstechnicus die ingrijpt. Maar de muziek maakt veel goed.