PDA

View Full Version : POD XT kapot??



HUESSEN
28 juni 2009, 11:55
Hallo, ik heb een pod xt ,maar nu krijg ik er geen geluid meer uit.Het beeldscherm blijft gewoon oranje/geel als je het aanzet.Er zijn dus geen letters e.d. meer zichtbaar.Toen ik de usb stekker inplugde kwam er ook een lichte stroom/vonk flits uit de aansluiting bij aanraaking met deze usb stekker.
Iemand dit ook wel eens meegemaakt.Is de POD XT overleden of is het eventuele probleem te meten en te repareren?

JER00N
28 juni 2009, 12:38
Ik ken de Pod XT niet zo, maar zit er geen resetknopje op ergens?

Die vonk bij de USB stekker klinkt ook niet erg goed, had je dat al eens eerder gezien of was dat je nog niet eerder opgevallen? Klinkt namelijk alsof je een ongeaarde PC aansluit op een geaarde Pod, of misschien zitten de PC en de Pod niet op dezelfde (elektrische) groep. Toen mijn PC nog ongeaard was en ik sloot hem aan op mn geaarde multieffectje (niet via USB, maar gewoon line-out->line-in) trok ik ook vonkjes en uiteindelijk is mijn geluidskaart daaraan overleden....

HUESSEN
30 juni 2009, 21:30
Gisteravond zat in de garage ik wat gitaar te spelen,half zittend/hangend tegen mijn motor.Kreeg ik opeens een pijnlijke (stroom)steek in mijn been toen ik in contact kwam met de motor.Het hele elektra gebeuren in mijn garage zal wel niet deugen??Heb ook de stopcontacten doorgemeten en kwam niet verder dan 199 tot 200 volt.Zal dit de schade aan de pod verklaren die overigens ook in de garage was aangesloten?:???: