PDA

View Full Version : Boss AC3



avenue
27 juni 2009, 15:26
Even een vraagje:

ik heb vandaag een Boss AC3 pedaaltje aangeschaft.
Ik heb deze gewoon aangesloten tussen men pedalboard.
(tuner -> ac3 -> dc1 -> wah -> digitech multi -> versterkertt (vox))

deze volgorde.
Als ik mijn versterkertt op een goeie distorsion heb staan en ik heb mijn dc1 uit en mijn digtech op bypass, en ik druk de ac3 aan gebeurd er zeer weinig. Volgens mij moet hij dan overschakelen naar in ieder geval iets dat op een acoustic gitaartje lijkt?
iemand tips/ervaringen/zelfde?

Gr.

arcane
27 juni 2009, 15:34
Je moet een een acoustic simulator niet gebruiken met een distortion

avenue
27 juni 2009, 15:38
maar als ik mijn versterker op "glass" zet, geen dist. dus
dan is het verschil Minimaal! :(

arcane
27 juni 2009, 15:46
Je moet ook geen wonderen verwachten, het zal nooit als een akoestische gitaar gaan klinken. Het komt een beetje in de buurt, en daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik heb een acoustic simulator, en als ik die gebruik met een humbucker gitaar, dan geeft het ding meer het gevoel van single coil dan akoestisch.

Rhythm Machine
27 juni 2009, 15:48
Meer nog, je moet hem niet gebruiken met een gitaarversterker. Een gitaarversterker is niet geschikt om akoestische gitaarsound te reproduceren. De AC-3 heeft 2 outputs, 1 naar de gitaarversterker en 1 naar de PA (line out). Als je ze allebei aansluit schakelt de AC-3 zelf tussen gitaarversterker (effect uit) en PA (effect aan). Zo aangesloten klinkt de AC-3 best acceptabel. Niet zoals een echte akoestische gitaar, maar OK voor hier en daar een streepje tijdens een optreden.

avenue
27 juni 2009, 16:05
oke met andere woorden, zonder pa is hij useless.?
lijkt me wel sterk toch..

Gitaar4LifeDude
27 juni 2009, 16:23
niet useless, er komt dan gewoon niet het geluid uit dat jij zoekt. Heb je dit pedaal in de winkel niet uitgeprobeerd?

jim__
27 juni 2009, 18:53
Meer nog, je moet hem niet gebruiken met een gitaarversterker. Een gitaarversterker is niet geschikt om akoestische gitaarsound te reproduceren. De AC-3 heeft 2 outputs, 1 naar de gitaarversterker en 1 naar de PA (line out). Als je ze allebei aansluit schakelt de AC-3 zelf tussen gitaarversterker (effect uit) en PA (effect aan). Zo aangesloten klinkt de AC-3 best acceptabel. Niet zoals een echte akoestische gitaar, maar OK voor hier en daar een streepje tijdens een optreden.
Klopt, ik gebruik hem zelf ook, maar dan in de effectsloop van mijn modelingpedaal. Hierbij heb ik de hele amp- en cabsimulatie uitgezet, en verder de klank iets verder aangepast met een equalizer (en noisegate, aangezien hij het hoog van je gitaar nogal grof opkrikt, en daarmee ook de ruis). Dan krijg je er voor livetoepassingen zeker een aardig geluid uit. Ik zou hem alleen nooit aan een gitaarversterker hangen ivm de klankkleuring, tenzij je een goede transparante buizenbak hebt en je de topregelaar op het pedaaltje flink omhoog draait. Echter zal hij dan nog niet als een akoestische gitaar klinken...

Rhythm Machine
28 juni 2009, 10:58
oke met andere woorden, zonder pa is hij useless.?
lijkt me wel sterk toch..

Ja en nee... Voor kleinere gigs waar geen PA is plug ik hem in de zangversterker, dat geeft ook een vrij goed resultaat.

kenx
28 juni 2009, 11:03
Als ik mijn digitech crossroads (eric clapton) op 6 zet (layla) en gebruik op m'n marshall valvestate met een telecaster of Stratocaster, klinkt het bijna perfect als een akoestische... Het geluid dat 'ie dan op stand 5 of 6 ben het even kwijt... gebruikt is een acoustic simulator en mijn gevoel doet 'ie het beter dan een véél duurdere AC3

avenue
1 juli 2009, 19:48
nâh, ik heb vandaag het pedaaltje omgeruild, want voor mij had het eigenlijk erg weinig nut en kwalitatief vond ik hem HEEL erg tegen vallen, zeker voor dat geld..
Dus maargoed, ik heb nu een Sennheiser FP 72 ervoor in de plaats. mooi draadloos systeem en hij werkt superr!
dus ik ben alsnog blij =D