PDA

View Full Version : Buizentop kopen



Mr. Dynamite
27 juni 2009, 12:29
heey mensen,

Dit is een soort vervolg op mijn vorige topic; http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123457

Ik heb mijn budget nu iets opgekrikt en gekomen tot max 1100 euries. :)
Dit houdt in dus voor een head+cab ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik 2x12 of 4x12 doe omdat 2x12 iets goedkoper is dus heb ik wat meer over voor de head. ;)

Muziek style is vooral Hard Rock/Metal. Qua sound vooral Metallica, Van Halen, Ozzy Osbourne, Rammstein maar ook Green Day, AC/DC, Airbourne.

Ik ga dus voor een Hi Gain Buizentop. Als jullie suggesties hebben, Graag! ;)


Ik had zelf al een beetje gekeken en mij leek bijvoorbeeld een 2dehands 5150 wel aardig :cooler:

Greetz,

ps; Ik speel ook in een band dus hij mag wel aardig hard gaan. geen 15 watt topje dus..

Mukkez
27 juni 2009, 12:51
Marshall Vintage Modern?

Sowieso lekker voor Aibourne, AC/DC, Ozzy/BS, Van Halen en Green Day ook wel. Metallica is weer wat een ander verhaal.

Iig succes! En laat ff weten wat je uiteindelijk hebt gekocht ;)

iWishmaster
27 juni 2009, 12:51
Wat heb je allemaal al getest? Lees dat oude topic eens door en ga testen, staan genoeg opties in rond je budget.

Jimwoud
27 juni 2009, 12:58
Probeer een tweede hands Engl Blackmore top eens. Is wat veelzijdiger dan een 5150, en klinkt ook gewoon heel bruut, maar ook erg goed voor rocksounds. clean is ook echt wel ok en heeft veel headroom.

voor 1100 is deze zeker te krijgen met een een cabinet erbij.

Mr. Dynamite
27 juni 2009, 13:17
hey mensen bedankt voor de snelle reply's :ok:

Ik ga binnenkort met een paar vrienden een paar winkels langs om verschillende amps te testen dit is meer om een idee te krijgen waar ik naar moet kijken ;)

de ENGL en 5150 ga ik zeker even checken dan :)
de vintage modern was mij ook al opgevallen maar dit lijkt mij niet echt een hi gain amp :dontgeti: