PDA

View Full Version : hk stratocaster



walberg
26 juni 2009, 19:31
Wie speelt er op een hk stratocaster, ervaring? wat is het verschil met een echte stratocaster?

snaarplukker
26 juni 2009, 21:21
Voor zover ik weet een goedkoop stratje door een Duits muziekhandel als huismerk in Chine laten maken. Het verschil met een Fender bijvoorbeeld is de prijs en kwaliteit. Goedkopere houtsoorten en hardware van wat ze zeggen minder kwaliteit. Maar met een upgrade van merksnaren, graptech nut en GFS Pickups best een mooi en redelijk goed klinkende gitaar.

Hendriks
26 juni 2009, 23:58
Wie speelt er op een hk stratocaster, ervaring? wat is het verschil met een echte stratocaster?

Een Hk strat brand langer dan een "echte".

walberg
27 juni 2009, 11:09
Een Hk strat brand langer dan een "echte".

Dat zou betekenen dat de HK veel harder hout heeft.
Tja ik heb geen open haard dus die info heb ik niets aan.

Hendriks
27 juni 2009, 11:14
Dat zou betekenen dat de HK veel harder hout heeft.
Tja ik heb geen open haard dus die info heb ik niets aan.

Klopt aan deze info heb je niets , eigenlijk bedoel ik te zeggen dat de enigste overeenkomst met een echte Fender het uiterlijk is , ze lijken opelkaar , een HK is denk ik de goedkoopste strat die je kunt kopen, dat betekend ongeveer hetzelfde als dat het ook de slechtste is , hout, hardware , elementen, etc.
Je zou beter iets meer uitgeven aan bv een Squire, London City, deze zijn iets duurder , maar vele malen beter.

snaarplukker
27 juni 2009, 11:48
Je zou de reviews van de gebruikers op Harmony-Central moeten lezen.

I've been playing for almost 20 years, mostly blues and classic rock. My main guitars are a Fender California Stratocaster from the mid-90's and a Gibson The Hawk, through a Peavy Classic 30.
Overall, it's a very good deal! You get a guitar of the quality of the Squiers for a quarter of the price! With it, I intent to have some fun, try out different pick ups, and with time and some work, I think I'll be able to get a very decent guitar.
I rate it an 8, the main reason being the very attractive price. Think about it: what do you get today for 50 Euros? A couple of CDs, a microwave oven, a bottle of good whisky or a no-name guitar made in China! I chose the guitar!

Hendriks
27 juni 2009, 20:21
Je zou de reviews van de gebruikers op Harmony-Central moeten lezen.


Op H-C word over bijna elke gitaar positief geschreven , hier heb je weinig aan.

geert1976
27 juni 2009, 20:40
hmm wel regelmatig ads voorbij zien komen, mischien is het even afwachten of er zich een forummer meldt die op een HK speelt.

Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van de HK, maar als je naar de prijs kijkt, moet en mag je er geen wonderen van verwachten