PDA

View Full Version : Marshall MF400A‏ cabinet



Geoffrey
26 juni 2009, 17:05
Heeft iemand hier ervaring met deze cabinetten?

*celestion G12-k100 speakers en oversized

macwilliams
26 juni 2009, 17:40
Die K100 is toch de KK sig speaker?

AART
27 juni 2009, 00:43
Nee, een 100 W celestion die al redelijk lang bestaat, niet per se een KK sig speaker volgens mij.

Die MF kasten zijn redelijk goede kasten. De meesten zijn volledig van goed multiplex itt de normale 1960's. Daarnaast zijn die speakers ook gewoon goed (je moet er van houden zoals bij alles). Ze zijn wel oversized waardoor ze iets boomy-er zijn in het laag.

Misery Signals
27 juni 2009, 09:28
Dat boomy valt erg goed mee in vergelijking met mijn Orange kast. Ze zijn uitermate goed gebalanceerd van geluid en klinken retestrak. (Ik heb er trouwens eentje te koop) :)

MS

caliban
27 juni 2009, 15:34
Dat boomy valt erg goed mee in vergelijking met mijn Orange kast. Ze zijn uitermate goed gebalanceerd van geluid en klinken retestrak. (Ik heb er trouwens eentje te koop) :)

MS

Ik had Geoffrey al een pm gestuurd daaromtrent.

Geoffrey
28 juni 2009, 12:04
Blijkbaar geen gekend cabinet hier...

caliban
28 juni 2009, 14:23
Wat wil je nog weten dan? Op de site van celestion vind je informatie over de speakers erin. Verder moet je weten dat de cab van betere kwaliteit is dan de meeste marshall cabs. Hij is oversized waardoor hij boomy kan klinken, net zoals de rectifiercabinet

HaroldA
28 juni 2009, 14:31
Ik heb een keer een stukje gelezen over de studioman van o.a. Opeth (hoe heet ie ook al weer???) en alle recente Opeth platen zijn over dat cabinet opgenomen. Hij vond het gewoon het beste cab wat nu op de markt is...

Edit: gevonden!


Opeth used Laney heads on Deliverance, Lamentations was re-amped through a modded Marshall JCM800, Ghost Reveries was a Dual Rectifier thru a Marshall MF400 cab and a PODxt with the metal pack, Watershed was a Marshall JVM thru a Mesa cab and a Dual Rectifier thru a MF400 cab. If Mike was in charge of picking the guitar tone for Blackwater Park, I'm guessing its a Laney but I haven't read anything about it. I've never heard of a Laney-based amp model, but an Engl model or a Soldano model might be a good starting point.

e: \/ Apparently they use a Boss GT-6 and run that into the Laney live these days.