PDA

View Full Version : nieuwe gitaar. (toch nog)



ni3lsj4ns3n
26 juni 2009, 16:56
ik ben van plan een gitaar te gaan kopen. en wel met de volgende eisen:
-western
-met element
-budget 1000-1500 euri
-met cutaway (vind ik mooi en lijkt me prettig spelen)
-staalsnaren (als western dat al niet altijd heeft)
dussss... welke gitaar (of gitaren) zou(den) goed voor mij zijn.

niels

LaurentB
28 juni 2009, 18:27
Met dat budget van alles en nog wat! Ga lekker gitaren proberen in allerlei winkels.

Taylor, Martin, Larrivee, Furch, Yamaha, Gibson, etc. etc.

Laser
29 juni 2009, 13:11
ik ben van plan een gitaar te gaan kopen. en wel met de volgende eisen:
-western
-met element
-budget 1000-1500 euri
-met cutaway (vind ik mooi en lijkt me prettig spelen)
-staalsnaren (als western dat al niet altijd heeft)
dussss... welke gitaar (of gitaren) zou(den) goed voor mij zijn.

niels

Te veel om op te noemen.
Voor dit bedrag kan je én een redelijk goede acoestische gitaar koen én er een element laten in bouwen.
Vraag is eerst: welke muziek wil je maken? in welke omgeving? alleen of met groep? Reis je veel of is het voor thuis bedoeld?
Dan: welke gitaar is daarvoor geschikt? Welk element past voor jouw doeleinden? Elementen zijn er in soorten - de keuze is niet zo eenduidig.

Tip: voor dit bedrag kan je al een zeer goede tweedehands kopen. Als je dat ziet zitten..

ni3lsj4ns3n
29 juni 2009, 22:34
nou ik was eigenlijk van plan morgen middag naar een muziekwinkel hier in de buurt te gaan en daar even wat gitaartjes uit te proberen.:blast:
en ik was eigenlijk van plan om een gitaar met standaard een element er in te kopen (dat komt meestal goedkoper uit en het is makkelijker.)
ik ga morgen wel kijken wat bij mij past en als ze dat niet hebben zoek ik wel verder. dus jullie horen morgen middag van me.

ni3lsj4ns3n
30 juni 2009, 18:53
ik ben vandaag naar de muziekwinkel geweest en ik zal even een beknopt verslagje uitbrengen:
oke, ik kwam dus binnen. ben eerst ongeveer 5 minuten wezen zoeken naar de gitaren (dat lijkt niet zo veel maar in een winkel van ong. 20 vierkante meter(oke met bovenverdieping)) ben ik er achter gekomen dat ze de winkel volledig opnieuw hebben ingedeeld en dat de gitaren nu boven hingen. maar dat vinden jullie natuurlijk ook niet interessant.
maar ik stond daar een beetje te kijken en ja. zoek uit die 150 gitaren die daar hangen maar de goede gitaren met een redelijke prijs (vanuit mijn budget gezien dan) uit. maar ook daar was ik al snel uit. er kwam namelijk een verkoper naar mij toe met de vraag of hij mij kon helpen. nou dat leek mij wel wat. dus ik vertelde dat ik opzoek was naar een nieuwe gitaar en welke eisen ik daarbij had. daarop ging de verkoper weer weg om een paar standaards op te halen. hij zocht een paar gitaren uit en zij dat ik maar moest gaan spelen. dat heb ik dus gedaan en al snel kwam ik er achter dat de taylor die hij mij had gegeven niks voor mij was. die viel dus al af. ook de martin dc-16gt heeft het niet lang volgehouden. toen ging de strijd nog tussen een yamaha, een takamini en een martin dc-16rgte. nou toen heb ik ze uitgeprobeert op een versterker. toen bleek al snel dat de martin veel beter klonk. die yamaha heb ik nog geeneens uitgeprobeert op de versterker want dat element scheen niet zo goed te zijn en er zaten geen batterijen in(had ik wel kunnen vragen maar ik wist toch al dat die gitaar niks zou worden).
dus toen ging het tussen de takamini en de martin. dat was moeilijk. ik vond ze persoonlijk beiden heel erg lekker spelen. toch vond ik de martin er behoorlijk wat mooier uitzien. vooral de randen en de kop. ook vond ik de martin net iets beter klinken. dus mijn keuze was gemaakt. ik ga die martin kopen.
dus naar die verkoper. toen vertelde die verkoper dat ik een koffer bij kreeg (wist ik ook al want dat krijg je altijd bij die gitaar).
maar omdat ik veel met de gitaar fiets vond ik een koffer toch niet echt handig. dus ik vroeg naar een tas. toen heeft de verkoper 2 tassen opgehaald. een gewone van normaal 35 euro en een van martin van normaal 100 euro. eerst zou ik die gewone nemen (die zou ik er gratis bij krijgen), maar omdat de rits dat direct op de gitaar zit zat ik toch nog te twijfelen. nou heb ik toch die martin gekocht (die kreeg ik voor 50 euro mee).
eenmaal beneden zij hij dat ik er ook nog een pakje snaren bij kreeg, waarop zijn vraag was welke dikte ik graag wou hebben. jah daar vroeg hij me wat. daar heb ik echt geen verstand van. dus ik zij dat ze niet te dik en ook niet te dun moeten, een beetje gemiddeld dus. toen heb ik vanwege de twijfel twee pakjes snaren mee gekregen.
toen dat was gedaan vroeg ik aan hem hoe die kabel heet waarmee je hem aan kan sluiten (ik wou hem namelijk op de pc aansluiten dat schijnt namelijk te kunnen). hij zij dat het een jack-kabel is. toen was hij weer weg en kwam hij terrug met twee pakjes met een kabel er in. de ene was een gewone en zou ik er ook nog gratis bij krijgen en die andere was een goeie en moest ik nog 20 euro bijleggen (normaal was die iets van 35 euro). maar omdat ik toch noch niet met versterker speel kon ik net zo goed die normale gratis mee nemen.
nou dat was het wel zoon beetje. ik heb dus voor 1930 euro (uit mijn hooft) een gitaar, een koffer, een tas, twee pakjes met martin snaren en een kabel mee gekregen.
dat vond ik zelf niet slecht.