PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Tube 100 head



DVBAS
26 juni 2009, 15:49
Kan iemand me hier misschien iets meer informatie over deze versterker geven? Ik heb hem online tweedehands gezien voor 399 euro en het enige dat ik er over kan vinden zijn een paar reviews op harmony center, maar geen exacte specificatie's of foto's.

Volgens een van de reviews is hij gemaakt in 1996 en heeft hij zo'n 3-4 tal kanalen.

Hij lijkt me wel interessant omdat het een volledige buizenversterker is, maar ongeveer even veel kost als een nieuwe valveking en ik alleen maar goeds vind over dit merk.

Alle info omtrent deze versterker, het geluid dat hij (hopelijk) produceert (anders zou hij niet veel nut hebben ;)), dit merk (en ja, ik heb de website al bekeken) of gebruikerservaringen zijn welkom.

Ik speel nu namelijk met een klein 15 watt ibanez SS-versterkertje (waar ik trouwens vanvond samen met mijn gitaar een klein reviewtje over zal schrijven in het gitaargedeelte) en ben aan het uitkijken als ik nergens geen interessante (buizen?)versterkers vindt.

Alvast bedankt over de info,
Sebastiaan

Jimwoud
26 juni 2009, 23:20
Let wel dat er nog een cabinet bij moet. Voor thuis is dat ding veel te hard(kan wel natuurlijk, maar werkt niet lekker). Als je al in een band speelt is het een leuke beginners versterker. Alleen zou proberen hem voor minder te krijgen. 250-300 euro.

DVBAS
26 juni 2009, 23:37
Ik was van plan om voor iets kleins te kijken als cabinet (een 1x12 of iets dergelijks), maar hij is eigenlijk denk ik wel iets te luid om alleen maar thuis te gebruiken. Ik ben nog niet van plan om bij een band te gaan, maar ik zou het meegenomen vinden als mijn volgende versterker daar al meteen geschikt voor zou zijn.

Ik ben eigenlijk vooral aan het uitkijken naar iets stevigs, goedklinkend en betaalbaar zonder echt in het low end budgetgedeelte van de meeste buizenversterkers te komen.

Voor mensen die hier op het eerste zicht misschien meer interessants kunnen uithalen dan ik:

http://www.thomaokaze.com/lists/index%202e%20hands.htm

Ik ben namelijk van plan om hier binnenkort wat versterkers en zo te gaan testen omdat ik van een collega van mijn vader gehoord heb dat ze hier soms interessante koopjes hebben in het tweedehandsgedeelte.

Moest iemand hier iets interessants zien tussenstaan waar ik over heb gekeken, gelieve het mij te melden.

Jimwoud
26 juni 2009, 23:41
Wat voor muziek wil je spelen, en wat voor gitaar heb je?

DVBAS
26 juni 2009, 23:50
Een Spear stratocaster kopie (ik was van plan om er vanavond een review over te maken, maar ik heb er geen tijd meer voor). Op de eerst vraag kan ik nog zo goed niet antwoorden omdat ik nog niet echt een stijl gevonden heb die ik zal blijven spelen, laar voorlopig speel ik zowat alles van blues tot hardrock/classic (80's) metal.

Ik wou eigenlijk vooral weten of er iets interessants te krijgen was in die winkel, voor ik er heen ga. Het is trouwens ook niet zo dringend, ik ben gewoon een beetje aan het rondkijken.

Toch al bedankt voor de moeite die je neemt om op mijn vragen te antwoorden ;)

signsofzodiac
27 juni 2009, 12:06
Goeie amp, veelzijdig en voor dit geld kan je er 100% geen buil mee vallen. 2 kanalen met 2 modes per kanaal. 1a clean, 1b wat overdrive, 2a rocksound, 2b hardrock tot metal. 400 euro is op zich een prima prijs, maar een beetje onderhandelen kan ook geen kwaad. Goeie clean, goeie rock-sound. Gaat zoals elke 100-watt full-tube loeihard, maar dan ben je in elk geval voorbereid voor je band-toekomst ;). Er zijn zeer zeker veel slechtere alternatieven voor je eerste buizenamp! En heb een aantal H&K apms gehad, altijd betrouwbaar, geen problemen.

DVBAS
27 juni 2009, 13:29
Wat ik me nu ook wel afvraag, is er een merkbaar verschil in volume als je nu een head op een 1x12 cabinet zou verbinden of op een 2x12/4x12?

Ik weet het, het is een domme vraag, maar ik heb nog niet zo veel ervaring met verschillende soorten versterkers ;)

signsofzodiac
27 juni 2009, 13:46
ja, zeker. Meer projectie en meer laag bij de 2x12 en 4x12. Niet zo zeer harder, maar wel "groter". Plus dat de bovenste speakers bij een 4x12 zich dichter bij je hoofd bevinden natuurlijk ;)

mattihafler
1 september 2009, 08:33
Ik heb nog een H&K Tube 100 staan.
Ding scheurt echt heerlijk, en heeft inderdaad met zijn 4 kanalen een veelzijdig geluid.
Was een perfecte versterker voor wat ik deed (lekkere harde scheurmuziek).
Maar ben sinds kort wel rond aan het kijken voor iets anders.

Je zou de top + peavey 4 x 12 speakerkast over kunnen nemen voor €550,-

Ik hoor het wel als je interesse hebt.

Ps. De eindbuizen zijn nog zo'n 2 a 3 jaar geleden vervangen.