PDA

View Full Version : Harley Benton Ovation kopie



Nicks
26 juni 2009, 10:55
Hallo,
mijn excuses alvast voor weer zo'n 'is deze gitaar wat?' topic.

Ik zit wat af te zoeken voor een gitaar die ik mee op vakantie wil nemen en af en toe wat mee te jammen met mn vrienden of een leuk deerntje mee kan versieren ;)

Maar nu zag ik deze absolute beauty op thomann:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_msa_rb300_tobacco_sunburst.htm

Ik weet dat er al een (beperkte) review staat hier op gitaarnet maar ik hoopte dat er mensen zijn die me wat meer ervaring kunnen toespelen. Is dit ding wat of hang je hem liever aan de muur?

peter_heijnen
26 juni 2009, 11:45
Die is wel erg mooi, maar of ie voor dat geld ook enigszins speelbaar is, moet je maar afwachten. Bestellen is natuurlijk een gok behalve als accesoire in de woonkamer.

Nicks
26 juni 2009, 15:19
ja dat was ook mijn probleem een beetje, je kan dat ding niet uitproberen. je kan hem vast wel weer terugsturen e.d. maar ik waag me daar liever niet aan ;)

wwlos
9 juli 2009, 22:03
Ik heb een paar jaar geleden eens op de gok een Telecaster (€ 139) en een accoustische bas (€ 169) van Harley Benton (Eigen fantasie merk van Thomann, Made in China) gekocht. Afwerking, bespeelbaarheid en klank waren echt heel ver boven wat je op grond van de prijs zou verwachten. Verzendkosten voor de twee samen € 8;als het ding tegen zou vallen mag hij zó terug vervoerskosten zijn dan wel voor jou)! Op beide is al erg veel gespeeld en ze zijn nog steeds uitstekend. Thomann is wat mij betreft een uitstekend bedrijf, ondanks dat ze zo groot zijn. Ik zou de gok durven wagen...

Willem

grayfink
9 juli 2009, 22:44
De andere gitarist van mijn bandje heeft een Harley Benton Ovation kopie.
(Iets anders, rond klankgat) Bespeelbaarheid is matig, dat kan met afstellen wel een stuk beter waarschijnlijk. Geluid: akoestisch wel redelijk, versterkt erg slecht, de A is in verhouding te zacht en de lage E veel te zacht.
Kortom, het kost niet veel, maar het is ook niet veel.
Kan natuurlijk exemplarisch zijn.:chicken:

snaarplukker
9 juli 2009, 23:44
Hebt je de soundsamples niet beluisterd? Klinkt best goed voor een vakantiegitaartje.;)

Nicks
15 juli 2009, 13:47
soundfiles....nee niet gezien. ff kijken. Trouwens die zachte A enzo kan natuurlijk aan de brug of topkam liggen dus dat is zo verholpen. Dat versterkte interesseert me niet ontzettend veel, heb hier nog wat pickups liggen die ik er dan wel op monteer :)

edit
lage bassresponse komt door het materiaalgebruik van de body. hoor je ook terug in die soundfiles maar hij blijft lekker klinken, helaas ga ik vrijdag al op vakantie :p

Little Jay
15 juli 2009, 15:10
Omdat ik een nylonsnaar wilde uitversterken zonder feedback heb ik heb laatst deze Harley Benton op de gok besteld: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_cg500ceam.htm
Kostte 177,- euro en ik dacht "is 't niks dan gaat 'ie terug (Dat mag bij Thomann gratis binnen 30 dagen).

En hoewel ik nogal sceptisch was, is het een uitstekende gitaar! De afwerking is wel behoorlijk bagger: lak op veschillende plaatsen veel te dik aangebracht en de bindings op de body op een paar plekken op de één of ander manier uitgelopen (hoe krijg je dat voor elkaar?). Maar dat is allemaal cosmetisch; toets, frets en hals zijn gewoon goed. Zelfs de stemmechanieken houden 'm perfect op stemming en als klap op de vuurpijl geven voorversterker en piezo gewoon ook een echt goede sound. Hij doet qua sound niet onder voor de duurdere Epiphone Chet Atkins van m'n gitaar-duo maat (qua afwerking duidelijk wel) en de feel van de hals vind ik zelfs lekkerder! (de Epiphone is nogal vierkant en "snijdt" in m'n duim)

Dus, Harley Benton: verassend goed, kun je denk ik best een gok mee wagen. Ik snap in ieder geval niet hoe ze het kunnen maken voor het geld....

Blend
15 juli 2009, 17:40
Als het uit dezelfde fabriek komt als de Stagg ovation copy, dan heb je geen slecht gitaartje voor die prijs hoor! Akoestisch een beetje een iel geluid, maar bruikbaar voor het kampvuur en 's avonds. Actie is goed genoeg om een aardappel mee door midden te snijden, maar een kwestie van afstellen. Afwerking is daarentegen wel slecht, schroeven die het hout niet raken etc, maar dat zal ongetwijfeld exemplarisch zijn.

Uitversterkt klinken ze wel goed, ik kan samples van de Stagg laten horen, met een lichte flanger er tussen, en dat klinkt heel acceptabel.

edit; de Stagg was dan 'wel' 170 euro.

Nicks
16 juli 2009, 00:52
Hmm, ik ga denk ik na de vakantie wel even de gok nemen.. Afwerking boeit me niet zoveel, beter nog ik houd van gitaren waar je nog even mee moet worstelen voordat ze lekker spelen (maar zodra je er dan mee speelt groeien ze ook gelijk aan je vast ;))

Little Jay
16 juli 2009, 11:12
Ik zit zelfs te denken, aangezien Thomann 30-dagen-niet-goed-geld-terug garandeert, je kunt er gewoon 3 bestellen, de beste uitkiezen en de rest terugzenden. Wel jammer dat terugzenden alleen in Duitsland gratis is..........

peter_heijnen
16 juli 2009, 11:58
Je hoeft ze echt niet alle drie tegelijk te bestellen, bestel er gewoon één en stuur die dan terug als ie niet bevalt. In die prijsklasse hoef je echt niet te vertwachten dat er opeens een parel tussen zit. Hij voldoet, en anders gaat ie terug.

Little Jay
16 juli 2009, 14:25
Zo heb ik het gedaan inderdaad.... was just a thought :-)