PDA

View Full Version : Cabinet V30 speakers.



tom123
25 juni 2009, 22:58
Hoe zit het nou met speakers en verschillende merken.
Zit nou er verschil in of wat?

Want Bogner heeft v30 speakers 2x 12 en die kost zown 700,-
En Orange heeft ook v30 speakers 2x 12 en die kost 444,-

En het zijn allebij dezelfde speakers, dus het verschil zal toch wel ergens inzitten.

of zou je nou alleen maar voor de naam betalen?

Braindead
25 juni 2009, 23:14
Orange is lelijk, dus dat verklaart de prijs al :D . ZIjn die Orange cabs trouwens maar 444? Anyway, Gebruik even de search functie, hier is al megaveel over geschreven. Tipje van de sluier: De constructie van de cab en gebruikte materialen schijnen erg veel uit te maken voor de sound.

Bl44t44p
25 juni 2009, 23:26
Het gaat niet zozeer om de speakers die er in zitten, maar meer het 'totale cabinet'. Als jij twee losse V30's koopt en er wat omheen bouwt zul je nog veel goedkoper uit zijn (alhoewel je in verhouding meer zult betalen voor de speakers dan cabinet-fabrikanten). Zoals Braindead zegt gaat het om het hout en de materialen, de constructie, bouwkwaliteit en dat soort dingen. Zulke dingen hebben veel meer invloed op het geluid dan je in de eerste instantie zult denken, maar dat is natuurlijk ook de reden dat verschillende cabs met dezelfde speakers totaal anders kunnen klinken.

casper innosence
25 juni 2009, 23:30
Overigens denk ik dat die Orange voor 444 (zoiezo goedkoop) een openback heeft, de closed back was ergens op de 600/700 altijd.

Maar soundwise, ja daar zal n hoop verschil in zitten.

Braindead
25 juni 2009, 23:44
Hey Casper, zit net 1000 miles ahead te luisteren en klinkt goed man! Lekkere zangstem ook. Zit tenminste pit in.

Ff on topic, ik denk dat je als je zo'n orange kunt krijgen voor 444 met v30's je dan een heel lekker cabje hebt voor het geld. Persoonlijk zou ik er dan een plaat achter pleuren om het closed te maken en for fucks sake dat lelijke Beatrix kleurtje heel snel bedelven onder een dikke laag zwart. Maar ja das mijn bescheiden mening. Een vrouw die 119 miljoen euro bij de regering declareerde over 2008 terwijl ze in 1997 een geschat vermogen had van (Forbes) maar liefst 3.7 miljard dollar...
Nee geen oranje boven voor mij dan, maar ik dwaal weer af...