PDA

View Full Version : schema voor 2emg81 aan te sluiten



YannickH
25 juni 2009, 20:45
ik zou willen vragen waar ik het schema vind om men emg's van men jackson te kunnen aansluiten.
het zijn 2 emg's 81.
op de gitaar staat1volume 1 tone en 1 switch
het gaat om een jackson js30rr

alvast bedankt

pannekoek
25 juni 2009, 20:46
op de site van seymour duncan staan allerlei schema's ;)

Gothra
25 juni 2009, 20:48
op de website van EMG zelf ook...

YannickH
25 juni 2009, 20:51
op de website van EMG zelf ook...

ik had gekeken op de site van emg maar ik vond het niet:s

pimmedoris
25 juni 2009, 21:05
Dan vraag ik me echt af hoe je gezocht hebt...

Je kunt klikken op "support", en dan naar wiring diagram, Je kunt ook gewoon naar een willekeurige pickup gaan en dan klikken op "product data sheet"...

Ik zie dat ze tegenwoordig bij EMG ook systemen hebben waarbij je helemaal niet hoeft te solderen. Best handig voor mensen met twee linker handen...

pannekoek
25 juni 2009, 21:08
Dan vraag ik me echt af hoe je gezocht hebt...

Je kunt klikken op "support", en dan naar wiring diagram, Je kunt ook gewoon naar een willekeurige pickup gaan en dan klikken op "product data sheet"...

Ik zie dat ze tegenwoordig bij EMG ook systemen hebben waarbij je helemaal niet hoeft te solderen. Best handig voor mensen met twee linker handen...

dat kan als je de juiste potmeters al in je gitaar hebt, als je van passief naar actief gaat moet je nieuwe potmeters hebben en moet je dus alsnog solderen ;)

YannickH
25 juni 2009, 21:15
pfff ik snap er niveel van maar ik zal wel is rondvragen hier in de buurt dat iemand het kan

Gothra
26 juni 2009, 09:35
Dan vraag ik me echt af hoe je gezocht hebt...

Je kunt klikken op "support", en dan naar wiring diagram, Je kunt ook gewoon naar een willekeurige pickup gaan en dan klikken op "product data sheet"...

Ik zie dat ze tegenwoordig bij EMG ook systemen hebben waarbij je helemaal niet hoeft te solderen. Best handig voor mensen met twee linker handen...

als je een gitaar hebt met passieve elementen en daar doe je actieve in, moet je sowieso de draadjes van de connectors solderen... t enige is dat je dan de elementen niet hoeft vast te solderen, maar derest wel.

almarvk
26 juni 2009, 09:43
En anders breng je 'm naar een gitaarzaak in de buurt.

pimmedoris
26 juni 2009, 14:39
Tja met dat nieuwe systeem (met dus ook die inklik-pinnetjes op de pots) moet je inderdaad de oude connectoren nog los solderen. Maar los solderen is altijd nog een stuk makkelijker dan (goed) vastsolderen.

En trouwens, desnoods knip je ze los, hoef je helemaal niet te solderen ;) behalve de switch dan.

Maar goed da's een beetje offtopic. Als je niet kunt solderen kun je inderdaad beter naar de gitaarzaak gaan en het daar laten doen