PDA

View Full Version : Nieuwe Musicman BFR!



Matsvansanten
25 juni 2009, 18:42
Hallo,

Enkele dagen terug heb ik een nieuwe gitaar binnengekregen! Ik heb hiervoor 4 Musicman Petrucci's gehad (2x 6 snaar, 1x 7 snaar, 1x 6 snaar BFR) en ik ben deze keer toch weer gezwicht voor een nieuwe! Ik was er al achter dat dit helemaal mijn gitaren zijn, maar dit heeft het weer bevestigd. Ik heb een korte tijd geen Musicman John Petrucci in bezit gehad en begon hem toch eigenlijk te missen, vandaar een nieuwe gekocht. Het betreft een Musicman John Petrucci BFR 6 string in Blackburst. Vanaf het begin al mijn favoriete kleur, echter vorige keer toch een Ruby Burst versie gekocht. Nu dan toch mijn droomgitaar binnen. Ik ben er enorm blij mee moet ik zeggen, hij is super afgesteld en speelt super smooth en klinkt als vanouds lekker. Foto's zeggen uiteraard meer dan woorden dus bij deze:

http://i44.tinypic.com/akvo5f.jpg
http://i41.tinypic.com/23ie2ag.jpg
http://i44.tinypic.com/z47bl.jpg

Luke-wannabe
25 juni 2009, 18:45
Cool!
Begrijp ik nou goed dat je 4 keer een Petrucci hebt gehad, maar hem toch elke keer weer weg hebt gedaan?

Matsvansanten
25 juni 2009, 19:00
Cool!
Begrijp ik nou goed dat je 4 keer een Petrucci hebt gehad, maar hem toch elke keer weer weg hebt gedaan?

Ja het zit iets anders. Ik had er op een gegeven moment 3 (2x 6-string + 7-string). Toen vond ik dat was overdreven en deed ik 1 6-string weg. Daarna kocht ik de BFR en besloot ik (ook vanwege geld) de 7-string weg te doen omdat ik deze weinig gebruikte. Toen ik mijn eerste BFR had speelde ik alleen nog maar daar op en ging ik wat minder gitaar spelen, toen verkocht ik mijn andere 6-string. Na een tijdje de BFR gehad te hebben speelde ik even niet zoveel meer, dus ik vond het wat overdreven om zo'n dure gitaar te hebben (heb ook nog een fender). Echter toen hij eenmaal weg was begon ik hem na een paar weken te missen en heb ik deze weer gekocht. Long story... maar dit is dus Petrucci #5

Luke-wannabe
25 juni 2009, 19:08
Ach zo! Hou deze dan maar ;)

pannekoek
25 juni 2009, 19:13
wat een fucking brute gitaar! ik heb altijd al een zwak gehad voor musicman luke/petrucci maar in deze kleur is ie echt perfect!

mocht je hem weer wegdoen, pm me maar!:dontgeti:

sjaak1990
25 juni 2009, 19:36
Mooi zeg! Is die mat? ik vind dat geglans meestal niet zo geweldig vooral niet met een quilted top.

levi
25 juni 2009, 20:02
Shit hé lekker ding!!! :P

Zo jessica alba is er niks bij hoor.....

hole
25 juni 2009, 20:25
mooi..alleen jammer dat die BFR's zo fokking duur zijn (vind de normale ook al prijzig trouwens, maar bij dat bedrag kan ik mezelf nog wijsmaken dat het wel meevalt...)

Braindead
25 juni 2009, 20:46
Hey man, ontzettend mooie gitaar. ik heb ooit een Petrucci gehad van musicman maar het was niet zo mijn ding. Lag ook aan de tremolo. Verder wel een top gitaar trouwens. Is er veel verschil in geluid met de gewone Petrucci van MM? Deze heeft toch allerlei verschillende houtsoorten in de body? Alder, Maple en mahogany?

Mr. Dynamite
25 juni 2009, 20:58
Heel nice :punk:

Matsvansanten
25 juni 2009, 21:36
Bedankt voor de positieve reacties! Ik ben er ook enorm blij mee en vind hem ook echt prachtig.

@Sjaak1990: Nee hij is niet mat, hij is glanzend. Ik vind het zelf wel heel erg mooi eigenlijk, smaken verschillen uiteraard.

@hole: Ze zijn inderdaad duur maar dan heb je ook wel wat!

@Braindead: Er zit wel een duidelijk verschil tussen de gitaren qua sound. Deze BFR versie beschikt inderdaad over meerdere houtsoorten. Ik heb zelf ervaren dat de BFR voller klinkt. Ook de sustain is waanzinnig bij deze gitaar. Het verschil waar ik zelf het meest aan moest wennen is de gelakte hals tov de heerlijke normale musicman halzen. Inmiddels moet ik zeggen dat ik dit minstens zo lekker vind spelen.

Liquid_Metal
25 juni 2009, 22:47
Vet man, gefeliciteerd!! Ik heb sinds een paar weken ook een musicman aan de muur hangen (Sub 1, nog niet eens foto's gemaakt :$) en ze spelen súper (ook de Luke en Petrucci).
Ik overwoog ook om de Petrucci te kopen, maar ik heb iets tegen artist-modellen. Voor het spelen maakt het natuurlijk niet uit, maar ik vind het een beetje nep :sssh:.

sjaak1990
25 juni 2009, 23:44
Vind zo glanzend niet zo erg met die mooie sunburst. Het lijkt wel mat op een foto van jou, sowieso een erg mooie gitaar en vind het oude model erg lekker spelen.

signsofzodiac
26 juni 2009, 09:28
Mooie plank! Zou ook graag een BFR petrucci willen voor naast mijn Silhouette, maar heb het gewoon niet zo op gelakte halzen. Daarom zit ik ernstig te gassen op de rosewood-neck BFR... Heb je daar toevallig ook nog ervaring mee?

Rutger
26 juni 2009, 09:42
Fantastisch man, erg mooie burst ook!

MM bouwt toch een van de beste gitaarseries van het moment (mijns inziens)

Mooie plank! Zou ook graag een BFR petrucci willen voor naast mijn Silhouette, maar heb het gewoon niet zo op gelakte halzen. Daarom zit ik ernstig te gassen op de rosewood-neck BFR... Heb je daar toevallig ook nog ervaring mee?

k Was daar ook wat sceptisch over voor wat betreft de Sub, maar dat vooroordeel ging zo de prullenbak in toen ik er eenmaal op speelde. Speelt net zo smooth als een Silhouette

almarvk
26 juni 2009, 09:44
Gave burst! Toffe high-end gitaar, maar de vorm spreekt me toch niet echt aan, terwijl het eigenlijk gewoon een superstrat vorm is.

Matsvansanten
26 juni 2009, 10:17
@signsofzodiac: Helaas nog geen ervaring met de rosewood neck modellen. Ben zelf ook erg benieuwd! Vind ze er in ieder geval super uitzien.

hole
26 juni 2009, 10:29
Sub 1, nog niet eens foto's gemaakt :$)

:sneaky:


Ik overwoog ook om de Petrucci te kopen, maar ik heb iets tegen artist-modellen. Voor het spelen maakt het natuurlijk niet uit, maar ik vind het een beetje nep :sssh:.

Heheh. Nep? leg eens uit? Overigens: een gitaar kopen alleen omdat hij door een bepaalde artiest wordt bespeeld vind ik ook :stop:, maar als die plank gewoon lekker speelt, maar toevallig een signature is dan is het jammer dat je alleen om het feit dat het een sig is hem niet zou overwegen.

Matsvansanten
26 juni 2009, 11:13
Ik ben het inderdaad met Hole eens. Ik geef toe dat ik een enorme John Petrucci fanboy ben, maar het is ook zo dat deze gitaar voor mij helemaal perfect is. De ergonomie van de gitaar is zo top dat ik hier super comfortabel op speel en ook heel lang comfortabel op kan spelen. Daarnaast vind ik de sound helemaal geweldig. Uiteraard is dat per persoon verschillend, to each his own.

Bram+
26 juni 2009, 11:18
Erg mooie gitaar! Ik ben persoonlijk meer fan van de JP's met zo'n solid flipflop finish, maar dit is ook erg fraai!

Aangezien jij wel als 'ervaringsdeskundige mag worden aangeduid als het om JP's gaat: wat ik me afvraag: op wat voor een manier gebruik jij die piezo? Zijn daar deugdelijke 'akoestische' geluiden uit te toveren of dik je je geluid er mee aan o.i.d.? En wat vind jij van de tremolo?

Matsvansanten
26 juni 2009, 12:42
Erg mooie gitaar! Ik ben persoonlijk meer fan van de JP's met zo'n solid flipflop finish, maar dit is ook erg fraai!

Aangezien jij wel als 'ervaringsdeskundige mag worden aangeduid als het om JP's gaat: wat ik me afvraag: op wat voor een manier gebruik jij die piezo? Zijn daar deugdelijke 'akoestische' geluiden uit te toveren of dik je je geluid er mee aan o.i.d.? En wat vind jij van de tremolo?

Ik moet zeggen dat ik de Piezo bijzonder weinig gebruik in de praktijk. Het is heel verschillend per versterker hoe het geluid is wat er uit komt, maar vaak is het wel een enorm mooi geluid wat het geluid van een semi-acoutische gitaar erg sterk benaderd. Over de tremolo ben ik ook super tevreden. Hij is zeer stemvast en makkelijk in gebruik, ook snaren vervangen is een eitje. Geen gezeur a floyd rose maar wel de mogelijkheden er van, ook bij wat veelvuldiger gebruik blijft hij stemvast. Absoluut een aanrader!

Volgende op mn lijstje is een mooie Mesa Boogie.