PDA

View Full Version : Asturias: 5de maand



Danieldg
25 juni 2009, 14:13
Hallo iedereen,

Hierbij Asturias van Albéniz, nu alreeds de 5de maand dat ik klassieke gitaar speel. Ik heb mij gefocust op m'n rechterhand, die is nu goed qua houding (de bekende X-vorm van duim en wijsvinger etc.)
Geen videofilmpje deze keer, maar alleen een soundfile. Ik heb het opgenomen met een SM 57, die op m'n bureau lag, ter hoogte van de twaalfde fret van de gitaar.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=731989&songID=7753499

En dan op 'Play Hi-Fi' klikken (downloaden kan ook).

Commentaar is zeer welkom, dan weet ik of ik al op de goede weg ben. Ik kan pas terug antwoorden vanaf maandag 29 juni, omwille van graspop ( :blast: )

- Daniel

Don Capo
25 juni 2009, 14:31
Netjes! Veel strakker dan de vorige keer. Je speelt zekerder en dit een prima voorbeeld dat veel oefenen de enige goede manier is. Rond de 1 minuut maak je nog wat slordigheidsfoutjes maar daar merk je als niet kenner van dit stuk weinig van. Erg goed vooruit gegaan!! Dikke thumbs up!

VHsologitarist
26 juni 2009, 07:14
Klinkt idd een stuk beter als de vorige keer. Je sound is alleen wel erg 'plat'. Probeer daar wat meer aan te werken.
gr
Fer

Danieldg
29 juni 2009, 10:46
Bedankt! :D

Het geluid is inderdaad vlak. Dat ligt (denk ik) voornamelijk aan mijn opname techniek en de Shure SM57. In de toekomst schaf ik me een wel eens een micro aan die geschikt is voor akoestische gitaar op te nemen.

VHsologitarist
29 juni 2009, 21:45
Bedankt! :D

Het geluid is inderdaad vlak. Dat ligt (denk ik) voornamelijk aan mijn opname techniek en de Shure SM57. In de toekomst schaf ik me een wel eens een micro aan die geschikt is voor akoestische gitaar op te nemen.

Nee dat ligt voornamelijk aan de aanslag en je houding, dat kan ik horen aan de rondheid van de toon. De opname versterkt dit ook.

Danieldg
2 juli 2009, 11:12
Hey,
Ik heb inmiddels een nieuwe gitaar gekocht (een Alhambra P5), en daar zit al een zeer groot verschil... De Framus was oorspronkelijk een middenklas studiegitaartje, en dat hoor je ook wel (nogal 'boxerig' en ietwat nasaal). De Alhambra is van een klasse hoger, en er zit qua klank een zeer groot verschil tussen de gitaren. De Alhambra klinkt dankzij het ceder bovenblad en de (gelamineerde) palissander zij-en achterkanten veel opener, luider, helderder, directer en vooral veel meer gebalanceerd. De Framus klinkt dan weer veel meer zoals de iets goedkopere gitaren die ik heb vast gehad: minder gebalanceerd en veel minder aanwezig.
Ik zal binnenkort een nieuwe soundclip posten (lang leve de vakantie om te oefenen :D) om dat verschil te laten horen.