PDA

View Full Version : Iemand die deze 2 gitaren kan identificeren?



doorgedacht
24 juni 2009, 22:44
Dus

Ik heb deze twee gitaren, waar ik graag wat meer uitleg over zou willen;

De eerste is een "Sakai" Telecaster model; met toploader; three-way toggle en de jack is opde control plate

http://i499.photobucket.com/albums/rr353/doorgedacht/DSC_0002.jpg

http://i499.photobucket.com/albums/rr353/doorgedacht/DSC_0003.jpg

De twee is een Sg-model, merkloos; met single coils; en een grote whammy bar

http://i499.photobucket.com/albums/rr353/doorgedacht/DSC_0004.jpg

http://i499.photobucket.com/albums/rr353/doorgedacht/DSC_0005.jpg


Mocht het zo zijn dat iemand met hier wat meer kan over vertellen zou zeer leuk zijn, merk model jaar land...

cheers;;

Ibanez666
24 juni 2009, 22:57
Over diverse bekende en vage merken kun je hier wat meer vinden:

Sakai: http://www.jedistar.com/jedistar_vintage_guitar_dating_s.htm

pannekoek
24 juni 2009, 23:03
die sg lijkt me een kawai, chinese prut gitaren :seriousf:.
heb hier nog een strat ervan liggen, pickups icm met een redelijke amp zijn niet heel erg verkeerd maar voor de rest is het niet veel soeps.

aan de hals, tuners, body, knoppen te zien
jaren 70/80

geert1976
24 juni 2009, 23:27
tijd voor history,

De SG is een Kinor SG uit de cheapo klasse, waarschijnlijk een plywood body, je hebt dezelfde brug, mechanieken en trem als mijn kinor (aka ugly motherfocker), afkomstig uit Japan/Korea omstreeks 73-75

de tele is als het een full solid body is een product van onze geliefde uncle Mat (Matsumoku) en blaast elke chinese Squier tele en London City naar Kingdom Come, is een kwaliteitsgitaartje, gisteren bij Wietse ook nog een exemplaar in handen gehad en ze zijn echt goed, gebouwd in Japan, naar ik schat 73-79

kijk eens op de backplate (chromen plaatje waar de halsschroeven doorheen gaan of er iets op staat.

Ik vind het een lekkertje en indien je hem wegdoet, mail mij even

doorgedacht
24 juni 2009, 23:52
tijd voor history,

De SG is een Kinor SG uit de cheapo klasse, waarschijnlijk een plywood body, je hebt dezelfde brug, mechanieken en trem als mijn kinor (aka ugly motherfocker), afkomstig uit Japan/Korea omstreeks 73-75

de tele is als het een full solid body is een product van onze geliefde uncle Mat (Matsumoku) en blaast elke chinese Squier tele en London City naar Kingdom Come, is een kwaliteitsgitaartje, gisteren bij Wietse ook nog een exemplaar in handen gehad en ze zijn echt goed, gebouwd in Japan, naar ik schat 73-79

kijk eens op de backplate (chromen plaatje waar de halsschroeven doorheen gaan of er iets op staat.

Ik vind het een lekkertje en indien je hem wegdoet, mail mij even

Op de backplate staat niks vermeld; maar het is inderdaad een full solid body; en aande afwerking te zien van de gitaar alg zeer deftig en netjes, in tegenstelling tot de Kinor?

De sg vindt ik anders ook wel iets leuk zijn en speciaal,

Die tele, wat is die zo waard ongeveer? je mag pm sturen?

wietse
25 juni 2009, 00:02
die sg lijkt me een kawai, chinese prut gitaren :seriousf:.
heb hier nog een strat ervan liggen, pickups icm met een redelijke amp zijn niet heel erg verkeerd maar voor de rest is het niet veel soeps.

aan de hals, tuners, body, knoppen te zien
jaren 70/80

kawai is japans en nog steeds een hele grote op piano en keyboardgebied trouwens.
maar dit is inderdaad een cheapo van de bovenste plank, heb ze ook wel als hondo gezien..
trouwens kawai heeft ook erg goede gitaren gebouwd, alleen zijn die hier zeldzaam waren meestal voor de japanse markt bedoeld.

die tele is gewoon het broertje van die van mij, inclusief de ongewone plaats van het hals element.(te laag)
zoals geert1976 al zei kan matsumoku zijn, maar sakai staat niet als een matsumoku merk bekend, sakai wordt meer in verband gebracht met fuji gen.
beetje een raadsel dat merk.

Blend
25 juni 2009, 00:08
Massieve body die Sakai? Mijn Sakai is heel raar gebouwd, verschillende lagen mahoney, met een flinke uitsparing onder de elementen. Soort nieuw idee van hollowbody dus :cheerup:

Maar Geert1976 is wel heel positief over de Sakai's. Het zijn fijne gitaartjes, zeker. Ik heb een Sakai van hetzelfde logo, en dit zijn zeker wel de betere uit die series.
Je hebt nog andere Sakai modellen, denk een beetje aan hondo achtige strat copyen, die komen naar wat ik ervan hoorde uit Taiwan??

geert1976
25 juni 2009, 00:21
Massieve body die Sakai? Mijn Sakai is heel raar gebouwd, verschillende lagen mahoney, met een flinke uitsparing onder de elementen. Soort nieuw idee van hollowbody dus :cheerup:

Maar Geert1976 is wel heel positief over de Sakai's. Het zijn fijne gitaartjes, zeker. Ik heb een Sakai van hetzelfde logo, en dit zijn zeker wel de betere uit die series.
Je hebt nog andere Sakai modellen, denk een beetje aan hondo achtige strat copyen, die komen naar wat ik ervan hoorde uit Taiwan??

Wietse heeft solid body Sakai´s en geloof mij puike gitaren, wellicht heb jij een iets goedkopere serie, Sakai´s zijn er in redelijk tot zeer goed, zoals Wietse al aangeeft beetje Fuji werkwijze, van totally crap tot zeer goed bouwen

Jouw Sakai heeft zo te lezen een plywood body gemaakt van dunne laagjes hout, wellicht met mahonielagen daarin

Ik heb al vaker Sakai´s gehad en die speelde en klonken zeer goed, de in deze besproken topic heeft een hele mooie maple hals, halspenstelling aan de bovenzijde en behoort tot de duurdere klasse, hebben een de typische Tele twang.

Voor wat de SG betreft denk ik het sterkste aan een Kinor en niet een Kawai

BamBuFan1
25 juni 2009, 00:46
Massieve body die Sakai? Mijn Sakai is heel raar gebouwd, verschillende lagen mahoney, met een flinke uitsparing onder de elementen. Soort nieuw idee van hollowbody dus :cheerup:

Dat deden ze wel vaker, bodies van verschillende blokjes hout op en naast elkaar gestapeld maken. Ik heb bv een Kasuga Jazz Bass die zo'n body heeft.

wietse
25 juni 2009, 06:44
sakai was het huismerk van woolworth, warenhuis in engeland, dus kunnen overal vandaan komen net wie het goedkoopste kon leveren.
vroeger ook een multiplex sg van ze gehad, voor onderdelen want die hals was net een wokkel.
maar de tele's zijn over het algemeen goed te pruimen, ik heb zelf ook een thinline tele van ze, duidelijk multiplex maar man wat een fijne gitaar!
die heeft 1 heel wonderlijke eigenschap namelijk een gelamineerd fretboard, terwijl mijn blonde tele een gelamineerde hals heeft en een gelamineerd fretboard.
je vraagt je af waarom dit zo is want dit maakt de gitaar een stuk duurder in productie dan normaal.

j3r03n
25 juni 2009, 08:20
Wiew, die SG-achtige ziet er wel lekker uit ;)

Hoe kom je daar aan als ik vragen mag?

doorgedacht
25 juni 2009, 19:21
Wiew, die SG-achtige ziet er wel lekker uit ;)

Hoe kom je daar aan als ik vragen mag?

gekocht van een vriend voor 80 euro;;

geert1976
25 juni 2009, 20:06
gekocht van een vriend voor 80 euro;;

marktconforme prijs, die tele is meer waard, maar is wel een beetje het verhaal "wat de gek er voor geeft" (zoals ik), ik krijg er wel een stramme van moet ik bekennen:punk:

doorgedacht
25 juni 2009, 22:02
marktconforme prijs, die tele is meer waard, maar is wel een beetje het verhaal "wat de gek er voor geeft" (zoals ik), ik krijg er wel een stramme van moet ik bekennen:punk:

tele ook gekocht voor 80 euro trouwens;

geert1976
25 juni 2009, 22:15
tele ook gekocht voor 80 euro trouwens;

das niet duur:punk:

Saf
25 juni 2009, 22:23
das niet duur voor een kenner, maar wel een prijs waar je nog eens voor tegenkomt. Doe nu al een jaar of 2 niets meer met gitaren alleen nog bassen maar heb veel van dit soort gitaartje in mijn bezit gehad.

Vind dit soort topics vaak het leukst.

wietse
25 juni 2009, 22:34
das niet duur:punk:

die van mij was goedkoper:D, 50 euro op een rommelmarkt.

geert1976
25 juni 2009, 22:43
ik ga even naar buiten een sigaretje roken en in mijzelf vloeken:mad:

doorgedacht
25 juni 2009, 23:00
mensen, bedankt allemaal voor dit even op te heldere en nog succes verder !

RS-Rik
27 juni 2009, 12:25
http://www.matsumoku.org/guitars.html

m,eestal ook een aardige bron voor vage gitaren

wietse
27 juni 2009, 14:42
http://www.matsumoku.org/

meestal ook een aardige bron voor vage gitaren

de teletubbies hebben inderdaad wel vage gitaren :D.