PDA

View Full Version : Welke lace-sensors in Strat?



Gerth
24 juni 2009, 22:24
Als linkshandige herbeginnende gitarist heb ik nogal gas voor een Standard Stratocaster (Mexicaantje dus... ) in prachtig Lake Placid Blue, met maple neck.

Om er op termijn een veelzijdige plank van te maken dacht ik van er Lace-sensors in te laten plaatsen, maar gezien ik totop heden nog niets van Lace mogen horen heb kan ik enkel afgaan op de omschrijving op hun site, en had ik graag jullie commentaar over mijn voorlopige configuratie:

brug: Red, om de lekker échte ruigere dingen aan te kunnen.

mid: Silver, een 70ies strat-klank met redelijk veel mids voor "typische" single-coil-sounds (of hier toch een Gold?).

hals: Purple, een overwonden single-coil die in deze positie in de buurt van een P90 zou moeten komen - solo-heaven dus!

Afgaande op enkel de site twijfel ik voorlopig enkel nog voor de mid-positie, maar misschien brengen jullie bijdragen hier wel verandering in...

Verder ook nog even zeggen dat ik de commentaren op de Lace-pups op dit forum al gelezen heb en dat de zogenaamde "steriele" klank mij waarschijnlijk wel zal bevallen, zolang de typische "tone" maar doorkomt.

Alvast bedankt!...

Nielsje
24 juni 2009, 22:28
Tja, als je écht goed advies wil voor je pups, moet je even vermelden wat voor amp je gebruikt, wat voor pedalen, en wat voor muziek je wil spelen.
Lace sensors zijn vast hele fijne pups, maar zonder kader heb je niet zo veel aan ons advies.

Zelf gebruik ik overigens Custom '54s

...aaaaah....:cheerup:

Gerth
24 juni 2009, 22:36
Euh... ben niet echt een pedaaltjesman en de amp moet ik nog kiezen... en ik wil nu eigenlijk vooral het zwaartepunt bij de gitaar leggen omdat daar alles toch begint, en ik ben niet zo graag volledig afhankelijk van mijn volledige rig (in de toekomst dan) voor mijn sound. Gewoon een veelzijdige plank die door een beetje amp al zijn troeven kan uitspelen...

Nielsje
24 juni 2009, 23:24
Dan zou ik me niet meteen vastleggen met Lace-sensors...
Koop gewoon een 'reguliere' plank, en probeer dan eerst een set bij elkaar te kopen. En dan van daaruit je sound opbouwen.

snaarplukker
24 juni 2009, 23:54
Lace Sensors klinken door een baggeramp ook als bagger.;)

harrie-beton
25 juni 2009, 09:50
Je kunt beter je budget omhoog schroeven en direct een goede gitaar te kopen dan een matige strat met gepimpte elementen. Het klinkt onlogisch maar met goede pickups in een gitaar vallen juist de slechte gitaren qua hout door de mand. Het resultaat van je verbouwing kan dus tegenvallen en dan kun je niet meer terug. Ik zou op gehoor een complete stratocaster kopen, er zijn er genoeg te koop.

Ik ben ook links: Zelf heb ik fat50's op mijn strat en deze hebben erg veel "twang". 200 euro waren deze elementen in een set.

http://www.besidesdata.nl//besidesthat_foto/bedum-2-nov-2007/images/besides-that-bedum-2-nov-2007021.jpg

zoon van Piet
25 juni 2009, 10:03
Euh... ben niet echt een pedaaltjesman en de amp moet ik nog kiezen... en ik wil nu eigenlijk vooral het zwaartepunt bij de gitaar leggen omdat daar alles toch begint, en ik ben niet zo graag volledig afhankelijk van mijn volledige rig (in de toekomst dan) voor mijn sound. Gewoon een veelzijdige plank die door een beetje amp al zijn troeven kan uitspelen...

Je komt met een vraag, laat zien dat je je al enigszins verdiept heb i de materie en krijgt toch nog malse kritiek dat het beter anders kan. ;)
Maar daar zit wel een kern van waarheid in. Als je nog geen amp hebt, zou ik me geen zorgen maken over de pickups. 'Een goeie gitaar kopen' vind ik een hooghartig en overdreven advies. Als beginnend gitarist kun je het veel slechter dan dan met mexicaanse strat, die ook nog eens heel mooi is.. en waarvan de pickups gewoon redelijk zijn.

Ik zou mn geld eerder spenderen aan pedalen en versterking. Als je op geleende amps speelt, zou ik zeker een goed pedaal kopen - lees: een tubescreamer.
En Lace sensors.. zijn verslavende pickups, ik krijg ze maar niet uit mn gitaar! Maar ze zijn - in mijn oren- het meest geschikt voor de echte rockers en de zwaardere geluiden..

Gerth
25 juni 2009, 12:27
Idd, een mexicaanse Strat is misschien wel al jaren het discussiepunt nummer één wat Fender-kwaliteit betreft, maar het kan toch alleszins een gemiddelde gitaar genoemd worden... bedankt voor de steun alleszins ;)

Gezien ik in feite op een soort linkshandige Fat-strat uitkom had ik ook al eens gekeken naar de Ibanez SA 260.... misschien een goed alternatief?

Tupelo
25 juni 2009, 13:02
Ik zeg Blade met VSC aan boord. Kan je er zelf mee maken wat je wil. Of gewoon een Variax, als je dan toch van steriel houdt.. :)

levi
25 juni 2009, 17:41
@ zoon van piet: Lace sensors voor rock?? ik dacht meer (als je die gold en silvers heb dan) aan blues jazz en pop...
Marja dat kan ook aan mij liggen :P.
Wat ik zou doen is gewoon een Mexicaanse plank kopen en een redelijke amp ( marshall masterlead??) Want als beginnend gitarist weet je nog niet echt wat je wil. En je moet ook nog je gehoor trainen. En je eigen sound en smaak ontwikkelen. Conclusie: koop gewoon midrange gear en als je oren je sound en je smaak wat beter ontwikkeld zijn, ga dan voor wat duurder en experimenteren met pu's

sjaak1990
25 juni 2009, 19:32
Ik zeg Blade met VSC aan boord. Kan je er zelf mee maken wat je wil. Of gewoon een Variax, als je dan toch van steriel houdt.. :)

Blade met VSC werkt goed maar het klinkt door een slechte amp alsnog slecht.