PDA

View Full Version : Dit kun je toch niet menen?!?



Sinner
24 juni 2009, 17:10
Ik snap dat sommige pedalen duurder zijn omdat ze zeldzaam/uit productie zijn /mojo hebben of gebruikt worden door bewonderde gitaristen, maar dit slaat wel alles qua prijs:

'k zag net de Ibanez WH-1 vorr 400(!!!) euro op marktplaats :stop:

Erikt
24 juni 2009, 19:19
Linkje? 1234567890

mario88
24 juni 2009, 19:34
http://link.marktplaats.nl/260905886

zal die wel nooit gekost hebbe in de winkel...

Comfortably Daniel
24 juni 2009, 19:44
uhm...tjah...hij kan het proberen :seriousf:

Thiez
24 juni 2009, 19:59
ik wens hem veel succes.

Ik vond zo een molloon wah al duur. Die ziet er nog een beetje naar waarde uit haha. Maar dit gaat hij nooit verkocht krijgen voor dat geld.

humbucker
24 juni 2009, 20:23
misschien een typfoutje? :)

zoon van Piet
24 juni 2009, 20:34
kun je niet menen? Ik heb wel dollere prijzen gezien.. en gekregen!
De WH-1 brengt hoge bedragen op, vanwege de frusciantefactor. Weliswaar is de pedalcraze voorbij en is het crisis op de effectenmarkt ( jaja, die is scherp! ).Bovendien ga je nooit de hoofdprijs vangen op MP. Dus dit is inderdaad onhaalbaar. maar een paar jaar terug zag je ze echt gaan voor deze bedragen...

vincedepooh
24 juni 2009, 21:28
heej wat grappig ik heb deze wah ook! 12 jaar geleden uit de 2de hands bak van de muziekwinkel gegrist paar tientjes (gulden). Ik gebruik hem dus al jaren niet meer. Ik vondt hem altijd iets te schel en hij kraakte ook nog. Nou misschien maar ff oppoetsen en voor 300,- weg doen? :seriousf:

dodeboboeror
24 juni 2009, 21:44
400 Euro...........???:seriousf:

Ik zag ze driekwart jaar geleden nog wel voor 100 á 125 euro op Ebay verkocht worden.

Een tijdje geleden bij Tonika op de 2de hands afdeling gescoord:

http://img222.imageshack.us/img222/9392/pa110209cq9.jpg (http://img222.imageshack.us/i/pa110209cq9.jpg/)

Thiez
24 juni 2009, 21:46
400 Euro...........???:seriousf:

Ik zag ze driekwart jaar geleden nog wel voor 100 á 125 euro op Ebay verkocht worden.

Een tijdje geleden bij Tonika op de 2de hands afdeling gescoord:

http://img222.imageshack.us/img222/9392/pa110209cq9.jpg (http://img222.imageshack.us/i/pa110209cq9.jpg/)

die zijn vast een nulletje vergeten :P

Mitch
24 juni 2009, 22:28
Het enige nulletje dat vergeten wordt is die bij de WH-1 :soinnocent:

Farether
24 juni 2009, 23:00
400 Euro...........???:seriousf:

Ik zag ze driekwart jaar geleden nog wel voor 100 á 125 euro op Ebay verkocht worden.

Een tijdje geleden bij Tonika op de 2de hands afdeling gescoord:

http://img222.imageshack.us/img222/9392/pa110209cq9.jpg (http://img222.imageshack.us/i/pa110209cq9.jpg/)

Damn ik ben jaloers!

Wat is dat voor soort winkel?
(laat maar, heb het al gegoogled;))
Verbaast me eigenlijk wel dat een muziekwinkel dat voor zo'n prijs verkoopt.

dodeboboeror
24 juni 2009, 23:12
Damn ik ben jaloers!

Wat is dat voor soort winkel?
(laat maar, heb het al gegoogled;))
Verbaast me eigenlijk wel dat een muziekwinkel dat voor zo'n prijs verkoopt.

Ik ook, vandaar de foto met prijskaart

;)

Erikt
25 juni 2009, 00:27
Arnold heeft al 40 euro geboden. Heerlijke advertenties altijd :seriousf:

jaywalker
25 juni 2009, 00:29
"en dan nog snap ik niet hoe frusciante zijn sound er uit haald. Volgens mij heeft "guy of john" er het nodige aan gesleuteld. 3 jaar terug heb ik er 50 euro voor betaald. Weer verkocht voor 100 euro aan een johnfan.
Maar wat een ruk pedaal... Don't get me wrong, destijds john frusciante fan in hart en nieren. Maar het bereik van de wh-10 is echt kort. Te kort voor een funkwah."


........... vind ik.


Heb vandaag met psychologie geleerd dat je alles mag zeggen, zolang je vermeld dat het je mening is. "Meneer de politie agent, ik vind u een klootzak" Schijnt dus te mogen :)

zoon van Piet
25 juni 2009, 00:35
"en dan nog snap ik niet hoe frusciante zijn sound er uit haald. Volgens mij heeft "guy of john" er het nodige aan gesleuteld. 3 jaar terug heb ik er 50 euro voor betaald. Weer verkocht voor 100 euro aan een johnfan.
Maar wat een ruk pedaal... Don't get me wrong, destijds john frusciante fan in hart en nieren. Maar het bereik van de wh-10 is echt kort. Te kort voor een funkwah."


........... vind ik.


Heb vandaag met psychologie geleerd dat je alles mag zeggen, zolang je vermeld dat het je mening is. "Meneer de politie agent, ik vind u een klootzak" Schijnt dus te mogen :)

Nee, je voeten zijn te lang!

en dat vind ik niet, maar je sokken wel! ;)

FruscianteFan
25 juni 2009, 00:39
"en dan nog snap ik niet hoe frusciante zijn sound er uit haald. Volgens mij heeft "guy of john" er het nodige aan gesleuteld. 3 jaar terug heb ik er 50 euro voor betaald. Weer verkocht voor 100 euro aan een johnfan.
Maar wat een ruk pedaal... Don't get me wrong, destijds john frusciante fan in hart en nieren. Maar het bereik van de wh-10 is echt kort. Te kort voor een funkwah."


........... vind ik.


Heb vandaag met psychologie geleerd dat je alles mag zeggen, zolang je vermeld dat het je mening is. "Meneer de politie agent, ik vind u een klootzak" Schijnt dus te mogen :)
Heb zelf geen ervaring met de WH-10 (13 in een dozijn Crybaby is goed genoeg voor mij), maar ik lees vaak zat dat je niets hebt aan een WH-10 als je de debt/boost ofzo niet goed instelt, en dat de boost onbruikbaar is als de versterker niet al op een randje staat.

jaywalker
25 juni 2009, 01:19
Nee, je voeten zijn te lang!

en dat vind ik niet, maar je sokken wel! ;)


Maatje 44, valt mee toch?

Anywayz, ben heel gelukkig met me vox wah, moge hij bij ons zijn tot de dood ons scheid.

Frustastic
25 juni 2009, 06:56
"en dan nog snap ik niet hoe frusciante zijn sound er uit haald. Volgens mij heeft "guy of john" er het nodige aan gesleuteld. 3 jaar terug heb ik er 50 euro voor betaald. Weer verkocht voor 100 euro aan een johnfan.
Maar wat een ruk pedaal... Don't get me wrong, destijds john frusciante fan in hart en nieren. Maar het bereik van de wh-10 is echt kort. Te kort voor een funkwah."


........... vind ik.


Heb vandaag met psychologie geleerd dat je alles mag zeggen, zolang je vermeld dat het je mening is. "Meneer de politie agent, ik vind u een klootzak" Schijnt dus te mogen :)

Fuzz ervoor Overdrive erna. Die stapel je dan en dan :mmmm:

zoon van Piet
25 juni 2009, 09:53
Maatje 44, valt mee toch?

Anywayz, ben heel gelukkig met me vox wah, moge hij bij ons zijn tot de dood ons scheid.

44 moet kunnen voor een wahrachtig wahbewijs.. en Vox ook, natuurlijk! Effe zere neus: de Vox is een prachtig simpel ding met potmeter, en dus totaal anders dan het wat mer hightech design van de WH.
Als ouwe crybabybezitter heb ik dezelfde problemen met morley's en mutron, mn late 70's Fender en zelfs de Colorsounds - het is allemaal zo anders en mijn voet heeft niet genoeg hersenen om zich aan te passen..

EuroCinema
25 juni 2009, 10:52
"en dan nog snap ik niet hoe frusciante zijn sound er uit haald. Volgens mij heeft "guy of john" er het nodige aan gesleuteld. 3 jaar terug heb ik er 50 euro voor betaald. Weer verkocht voor 100 euro aan een johnfan.
Maar wat een ruk pedaal... Don't get me wrong, destijds john frusciante fan in hart en nieren. Maar het bereik van de wh-10 is echt kort. Te kort voor een funkwah."
........... vind ik.


Vind ik ook. Ik ga dat verhaal niet elke keer oprakelen maar ik heb drie van deze ondingen versleten in de jaren 80 en oh oh wat een nasaal, dun, butgeluid hadden ze. Maar goed, ik geloof graag dat Frusciante er in een bepaalde combi een karakteristiek soundje mee kan bakken. Maar voor 400 euro koop je gvd 2 crybaby classics en een Vox nieuw!

Sinner
25 juni 2009, 10:58
Het enige nulletje dat vergeten wordt is die bij de WH-1 :soinnocent:

klopt!:ok:

Ik was ook zo overdonderd:seriousf:

zoon van Piet
25 juni 2009, 11:29
Maar voor 400 euro koop je gvd 2 crybaby classics en een Vox nieuw!

Voor 400 Euro koop je zelfs een Vox oud! Misschien zelfs met Clyde erop! en Crybaby eh..klassiekers! met wit randje! en Fasel!
Veel vetter kan het niet...

Von Trippenhof
30 juni 2009, 23:59
Mijn band gitaar persoon heeft erg veel bas in zijn marshall 800 en daar klinkt die wh10 echt opvallend uuuh.... mooi. kan niet anders zeggen. Vooral in het hoog.
(Hoewel ik zelf meer met Zoon van Piet ben in de oude Jen voorkeur.)
Zal toch uiteindelijk wel liggen aan de combi met versterkers e.d. welke wah goed klinkt.
mvg

zoon van Piet
1 juli 2009, 11:38
Mijn band gitaar persoon heeft erg veel bas in zijn marshall 800 en daar klinkt die wh10 echt opvallend uuuh.... mooi. kan niet anders zeggen. Vooral in het hoog.
(Hoewel ik zelf meer met Zoon van Piet ben in de oude Jen voorkeur.)
Zal toch uiteindelijk wel liggen aan de combi met versterkers e.d. welke wah goed klinkt.
mvg

Ha! een kenner! want ik had the magic J-word nog niet laten vallen..
Natuurlijk ligt het aan de totale keten, beginnend met de gitarist.. Maar persoonlijk denk ik dat gewenning een heel grote rol speelt. Ik heb vaak gitaristen op bezoek die speciaal komen om wahs te testen (ik heb r. eh. veel). vaak gebruiken ze hun wah als referentie - en uiteindelijk blijken ze daar het meest tevreden mee.. dat zal ook bij d'n Frus het geval zijn..

Kaïn
1 juli 2009, 11:47
Heb vandaag met psychologie geleerd dat je alles mag zeggen, zolang je vermeld dat het je mening is. "Meneer de politie agent, ik vind u een klootzak" Schijnt dus te mogen :)

Als ze dat zo hebben gezegd is dat feitelijk fout. Artikel 261 en verder wetboek van strafrecht geven de regels voor respectievelijk Smaad(schrift) en laster.
Ook artikelen 137c en 137d van het zelfde wetboek kunnen van toepassing zijn.

Artikel 7 van de grondwet geeft niet voor niets het voorbehoud "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet" bij de vrijheid van meningsuiting.

[/wijsneus]

Thijssie
1 juli 2009, 11:53
Dat is mijn advertentie en ik heb nog 3 wh10's liggen.

Overigens de eerste die 250 biedt, heeft hem.....

RobertoL
1 juli 2009, 12:17
Wat moet je met zoveel wahs? Geld eraan verdienen?

Thijssie
1 juli 2009, 12:43
Wat moet je met zoveel wahs? Geld eraan verdienen?
Yep! En het liefst van arme studentjes die toch al niets hebben, wahahaha :sneaky:

Henri H
1 juli 2009, 12:49
Hier de mijne, stamt uit de begin jaren '90. (edit ;))
Destijds gebruikte ik hem o.a. om m'n JMP combo mee te boosten.
Ergens in het midden had ie een stand waarbij de JMP erg vet ging klinken.

Nu gebruik ik 'm puur als wah pedaal.
De sweep is inderdaad niet groot maar wel genoeg om een lekkere sound te krijgen met alle 3 m'n Marshalls (JCM, JVM, 6100).

Hij is True Bypass gemaakt door D_H, en heeft dus de nodige verstevigingen gekregen.
De mijne kraakte ook heel erg, bleek aan de potmeter te liggen.
Op advies van D_H heb ik een busje contact-spray gekocht en na een paar keer flink spuiten is ie nu weer kraakvrij.

http://img92.imageshack.us/img92/1483/p1020522cb4.jpg

marc_o
1 juli 2009, 13:12
Ik heb 'm ook al ontzettend lang, 80-er jaren inderdaad, en bevalt me nog steeds het best hoor, maar het is maar wat je horen wil...van mij hoeft ie niet weg in ieder geval, maar voor € 400,- kom ik 'm brengen, geen probleem.

peter_heijnen
1 juli 2009, 13:14
maar voor € 400,- kom ik 'm brengen, geen probleem.
LOL, hij is weer goed! :)

marc_o
1 juli 2009, 13:18
Hebben we een koper????????????


;)

peter_heijnen
1 juli 2009, 13:24
Sorry Marc, eerst maar vakantie en dan nieuwe schoenen voor mijn vriendin. :)

Henri H
1 juli 2009, 13:34
Wel vreemd dat je €400,- vraagt en 'm wegdoet voor €250,- :dontgeti:

Maar ja, wie niet (vr/w)aagt wie niet wint natuurlijk. :ok:

Dirk_Hendrik
1 juli 2009, 14:27
Hier de mijne, stamt uit de begin jaren '80.


Jmmer maar da gaat nie. De VL10 liet z'n neus pas in 86 zien. De WH10 pas in '87. Da's wel jaren 80 maar geen begin ;)

Henri H
1 juli 2009, 14:30
Jmmer maar da gaat nie. De VL10 liet z'n neus pas in 86 zien. De WH10 pas in '87. Da's wel jaren 80 maar geen begin ;)Oeps, typo, ik bedoel begin jaren '90.

Dirk_Hendrik
1 juli 2009, 14:41
Hij is True Bypass gemaakt door D_H, en heeft dus de nodige verstevigingen gekregen



Maar voor de duidelijkheid voor de andere lezers hier,
De roestige beplating is dus niet van mijn hand ;)

Henri H
1 juli 2009, 14:44
Mooi hè? :cheerup:

robert-gitarist
1 juli 2009, 18:41
Mooi hè? :cheerup:

het geeft de wah wel een hoog metal-gehalte :blast:






;)

Nitefly7
1 juli 2009, 23:22
Het enige nulletje dat vergeten wordt is die bij de WH-1 :soinnocent:

misschien vandaar ook de verwarring, de wh-10 wah voor de prijs van de Whammy wh-1 proberen te slijten... :sssh: