PDA

View Full Version : Warmoth hals, stainless steel frets?



DBF
24 juni 2009, 16:21
Beste forumlezers/leden,

Ben van plan een Warmoth hals voor m'n Strat te bestellen ( Vintage, Fat, maple/rosewood.... zeer traditioneel dus eigenlijk ;-)..... kort vraagje: ik zie veel Forumleden (die ook "aan de Warmoth zijn") kiezen voor stainless steel frets..... waarom?.... slijten ze echt minder snel of is het gewoon een kwestie van smaak/toon???

Alvast bedankt voor de antwoorden/suggesties!

MvG

Orpheo
24 juni 2009, 16:35
ze slijten echt minder, en het speelt zoveel soepeler en smoother dan normale frets.

Orgasmocaster
24 juni 2009, 16:38
Correct! very smooth bends!!
ook zegt men dan de toon ietsje meer helder is.. maar dat is moeilijk te vergelijken uiteraard.

jplm
24 juni 2009, 19:19
Hallo.

Ik heb destijds ook een hals bij Warmoth besteld, voor m'n Variax 500, en toen ook voor rvs-frets gekozen, zou soepeler spelen e.d. Toen ik de hals kreeg was het bij het benden qua gevoel net alsof je met een nagel over een schoolbord ging, al kon je geen strepen of braampjes aan de frets zien. Ik heb toen de snaren er weer afgehaald, de hals afgeplakt en de fretten glad gemaakt met fijn schuurpapier en scotts-brite. Toen waren ze wél glad en was het inderdaad fijner om op te spelen in vergelijking met standaard fretten.

Groet, Jan.

DBF
24 juni 2009, 20:52
Ok, dank voor de reacties...... ik denk dat ik het maar eens ga proberen die roestvrij stalen frets..... kan altijd de "oude" hals er weer opzetten als het me niet bevalt (maar dat betwijfel ik als ik dat hier zo lees ;-)