PDA

View Full Version : Fender Fat Strat



Mr.Moustache
26 maart 2003, 19:01
Ik denk erover na om een mexicaanse fender fat strat te kopen... In welke prijsklasse zou ik ongeveer zitten als ik een beetje de goeie mexicaanse heb?? En wat is jullie mening over de Fender Fat Strat???

BLOK182
26 maart 2003, 19:14
Ehm, in Duitsland heb je de basismex voor rond de 400 pleuro, en verder heb je nog een paar reissue-dingen, 60s, 70s, je weet wel, en die zijn wat duurder, maar ik geloof dat sommige mensen ze ook beter vonden.

Mr.Moustache
26 maart 2003, 19:17
Jah ik was al van plan om in de meivakantie met MettaliCat naar Musik-Produktiv te gaan over de grens bij Enschede.. Gaan we wel ff wat fat strat's uitproberen

green_day
26 maart 2003, 19:58
je topic heet Fender Fat Strat, dus ik neem aan dat je dan ook naar zo één op zoek bent :wink:
De mexican's worden volgens mij alleen nog gemaakt met floyd rose (heb ik ook)
Het een erruggg fijn ding! zeker voor het geld dat je er voor geeft
wat ik zelf nog wel van plan ben is de humbucker vervangen voor een mooie SD waarschijnlijk, maar das nog even wachten. De hardware is primaa, alleen die jack-input zat bij mij wel erg snel los, maar das gewoon even aandraaien. De floyd blijft lang goed gestemd, maar snaren vervangen vind ik wel een nadeel, ook verlies je met de floyd wat sustain..
de single coil elementen zijn ook verrassend goed (beter dan ik zelf gedacht had) clean erg mooie sound, tja de scheur (voor mij dan) wat minder heh

conclusie: een zeeerr fijne gitaar, en aanpassingen zijn zeker de moeite waard


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-03-26 20:02 ]</font>

Mr.Moustache
26 maart 2003, 20:06
Fijn omdat te horen van een Fat Strat speler. Op wat voor'n amp speel je green_day? ik zoek namelijk ook nog een goede versterker... bedankt voor je hulp

green_day
26 maart 2003, 20:15
Op 2003-03-26 20:06, schreef Mr.Moustache:
Fijn omdat te horen van een Fat Strat speler. Op wat voor'n amp speel je green_day? ik zoek namelijk ook nog een goede versterker... bedankt voor je hulp

nou ik speel zelf op een tweedehands yamaha VR5000 combo. Hij klinkt clean verrotte goed, ook erg veel mogelijkheden enzo. Echt een scheurbeest is ie niet, maar daarvoor heb ik een boss ds-2. Het is volgens mij wel een oudje en ook vrij zeldzaam geloof ik. Het is een 100 watter en heb em thuis staan haha :smile: maar ik kan em prima onder controle houden. Nieuw was hij een tijd geleden 1800 euro, en lucky me heeft em kunnen meenemen voor 275 euro :smile:

Alsk met band oefen speel ik op een marshall MG (of hoe die dingen ook mogen heten)
over deze amp weet ik niet zoo veel..

en op beide amps komt die gitaar toch primaa uit de verf

Mr.Moustache
26 maart 2003, 20:19
WAT!! Dik cheap you lucky bastard.. Ik denk erover om een Pevey of Marshall te kopen rond de 300 400 pleuro.. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik wil gaan spelen als ik later een beetje verder ontwikkeld ben..

green_day
26 maart 2003, 20:25
Op 2003-03-26 20:19, schreef Mr.Moustache:
WAT!! Dik cheap you lucky bastard.. Ik denk erover om een Pevey of Marshall te kopen rond de 300 400 pleuro.. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik wil gaan spelen als ik later een beetje verder ontwikkeld ben..

ik voel mij ook best lucky :grin:
maar goed even over de amp:
ik heb niet zo veel verstand van marshalls maar ik zag zonet op gitaarnet.nl een Marshall 8080 valvestate 80 watt voor 300 piek ofzo.. tweede hands, lijkt mij wel tof ding voor et geld!

http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Marshall&amp;modelkeuze=Valves tate+8080+comb&amp;pagina=1

Mr.Moustache
26 maart 2003, 20:32
ik voel mij ook best lucky
maar goed even over de amp:
ik heb niet zo veel verstand van marshalls maar ik zag zonet op gitaarnet.nl een Marshall 8080 valvestate 80 watt voor 300 piek ofzo.. tweede hands, lijkt mij wel tof ding voor et geld!

Jah het is idd een mooi ding voor dat geld.. ik zal binnekort es kijken naar amps.. en als 1e naar die! bedankt he

green_day
26 maart 2003, 20:35
no problemo :smile:
en veel succes verder

savecracker85
26 maart 2003, 20:44
ik zag vandaag n foldertje van n duitse zaak..en daar kon je al een nieuwe AMERICAN fat strat kopen voor 899 euro

green_day
26 maart 2003, 20:48
Op 2003-03-26 20:48, schreef Mr.Moustache:
Jah American is wel vet maar ik ben nog maar 15 dus ik verdien nog niet zoveel dus als ik dan ook nog een amp erbij moet kopen zal ik iets van 1.5 jaar sparen en ik speel nu op een squier strat die al helemaal naar de *piewp* is..


ik ben ook 15 hoor :smile:

Mr.Moustache
26 maart 2003, 20:48
Jah American is wel vet maar ik ben nog maar 15 dus ik verdien nog niet zoveel dus als ik dan ook nog een amp erbij moet kopen zal ik iets van 1.5 jaar sparen en ik speel nu op een squier strat die al helemaal naar de *piewp* is..

BLOK182
26 maart 2003, 21:28
Ik ben 16, enne, in een jaar kan je heeeeel veel sparen, geloof me :wink:

Electrical Storm
26 maart 2003, 22:46
Ik speel ook op een fatstrat, ik heb deze vorig jaar voor rond de 600 euro gekocht maar dat was voordat de Highway-serie op de markt kwam. Het schijnt dat ze nu al een heel eind in prijs gezakt zijn. Mijn mening erover: prima gitaar, humbucker maakt de gitaar heel erg veelzijdig. Ik denk dat de prijs-kwaliteit verhouding errug goed is, in tegenstelling tot merken als Gibson. Maar het is eigenlijk maar net waar je van houdt: als je snoeiharde metal of scheurende leads wilt spelen schiet de humbucker nog echt wel tekort, dus dan moet je het in andere richtingen zoeken. Probeer eerst gewoon een Fat Strat en een SG, LP en een paar Ibanezzen uit dezelfde prijscategorie uit en bepaal zelf welk geluid het beste past bij de sound waar je naar op zoek bent...

Edit: Of wordt het niet je eerste gitaar? :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Electrical Storm op 2003-03-26 22:48 ]</font>

Mr.Moustache
27 maart 2003, 07:39
(quote)
Edit: Of wordt het niet je eerste gitaar?
(/quote)

Nee het word idd niet mijn eerste gitaar en ik was eigenlijk ook niet van plan om richtingen het echte scheurwerk te gaan.. Voor de muziek die ik wil spelen is het een prima gitaartje

MetalliCat
27 maart 2003, 10:04
Ik denk dat als je eerst ipv een versterker gewoon een leuk pedaaltje tussen je (nieuwe) gitaar en je oude amp gooit, dat je er ook nog best een redelijk geluid uit kunt halen, wat voor versterker had je ook weer ?

Mr.Moustache
27 maart 2003, 14:00
een 10 watt transistor versterker.. dik klote ding doet et voor geen reet en ik wil sowieso ook nog een versterker erbij

Mr.Moustache
27 maart 2003, 14:01
van Yamaha

Nifter
27 maart 2003, 14:25
Er zijn Fender Highway Fat Strats (made in USA dus)in aantocht (en trouwens ook jazz- en precison basjes). Voor E799 heb je er een. Ik geloof dat de meningen nogal verdeeld zijn over die Highway serie, maar ik vind ze heerlijk...geluid is lekker vintage, lak is zeker minder degelijk, wel mooi...(Misschien maak ik de mijne ook nog eens fat: little '59 in de brug...mjum). Ik vind ze zeker qua geluid beter dan mexicanen.

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Mr.Moustache
27 maart 2003, 14:29
JAh idd dat verschild alleen keb nog nooit op een mexicaanse fat strat gespeeld.. Dus ik ga ze gewoon ff uitproberen en dan zie ik wel welke gitaar ik neem