PDA

View Full Version : w/d setup in een kleiner formaat?



Nitefly7
24 juni 2009, 15:14
is het mogelijk om in een kleiner formaat een W/D aanvulling te krijgen?

de Crate Powerblock (kleine draagbare 150w FET amp), i.c.m. een Lexicon LPX-5 o.i.d. zou met 2x 1x10 cabs een eenvoudige W/(D)/W oplossing bieden.. maar dan zit je weer met een lompe adapter (Lexicon) die je ergens kwijt moet..

weet iemand anders een kleinere, non 19" (9,5 bijvoorbeeld) mogelijkheid om dit te verwezenlijken?

als het niet anders kan, zal ik een klein doosje (laten) maken, met afgeschuinde bovenkant voor een mixer, met daaronder plek voor één of twee 9,5" kastjes (Lexicon LXP en/of Boss SE-70)..

zoals altijd wil Nitefly wel wat lusten, maar geen lasten:
mijn Jazzmaster Ultralight (250w, 1x12: 11kg gewicht) klinkt te gek, maar ik zou wel wat ruimtelijkers willen..

het snelste zou uiteraard de XLR-out naar een mixer/mic pre of direct naar een Lexicon met XLR-input leiden zijn en deze vervolgens op een 1u poweramp (marshall 8008 of Velocity o.i.d) aansluiten..

probleem is dat ik ooit een 3u rack heb gehad, met daarin power conditioner en MPX-G2... en dat vond ik dus eigenlijk te lomp en zwaar..
ik kan nu in 1x van de 3e verdieping door het trappenhuis naar onder met:
- gitaarkoffer m/ hollowbody in 1 hand
- 1x12 cabinet in 1 hand
- partituren (dikke map) met pedalboard in tas op rug
- Fender amp-head in tas bovenop pedalboard-tas, op rug

apart nog eens een 3u (2u shallow zou MISSCHIEN een optie zijn) rack + 2 cabinets meeslepen lijkt me niks..
vandaar dat ik even wil kijken naar iets dat kleiner zou zijn..

wie helpt?

(en geen flauwe bodybuild-geintjes hè :) )