PDA

View Full Version : W/D met een 2e amp alleen voor reverb/chorus



Nitefly7
24 juni 2009, 15:00
Alhoewel ik mijn Jazzmaster Ultralight te gek vind, mis ik toch wat aanstellerige stereo-sounds..

wat zou een mooie combo zijn om wat ruimtelijker (of in ieder geval wet/dry) te klinken on-stage? zelf zat ik gewoon te denken aan een Roland Cube60, of Vox Valvetronix, welke ik stereo aanstuur (clean preset/JC-120 model met wat chorus/reverb..)

of eventueel een Lexicon Reverb met een actieve monitor...

optie 1: XLR-out van Jazzmaster naar een (Lexicon) reverb + poweramp + 1 of 2 speakers
voordeel: geweldig geluid; klinkt als 'Jazzmaster clean + Jazzmaster met reverbs/delays'
nadeel: gesleep met 2 of 3 extra 'dozen'

optie 2: true stereo: Jazzmaster via Ernie Ball Stereo/Pan pedaal mengen met een 2e amp
voordeel: draagbaarheid
/nadeel: ander principe, nl. het combineren van 2 Verschillende amps..
misschien toch minder ruimtelijk dan optie 1, zelfs met 1 speaker..

optie 1:
ik zou nu graag de Line-out (XLR) van de Ultralight op een andere amp aansluiten, die vervolgens chorus/reverb kan toevoegen; de Ultralight zal in de basis een tikje reverb of delay hebben, maar met de andere amp moet het geluid dus breder worden/lijken voor mezelf op het podium..

het makkelijkste is natuurlijk met de Line-out, naar een mixer, effecten erbij en dan naar 1 of 2 speakers (w/d of w/d/w)..
dit zal waarschijnlijk ooit wel kunnen, maar voorlopig dacht ik gewoon met 2 combo's te werken..

ideetjes:
- XLR-out naar een Akoestische versterker (zoals Roland AC-60 of AC-90), deze heeft een XLR-input en een mooie chorus/reverb..

optie 2:
- simpelweg een Cube60 of Valvetronix gebruiken, deze op het JC-120/jazz kanaal zetten, en deze sound gebruiken als 'wet' geluid..
-

roept u maar !