PDA

View Full Version : the Mule valt enigszins tegen



Murdock
24 juni 2009, 14:08
Had er hoge verwachtingen van , maar valt toch enigszins tegen, hij klinkt
in vergelijking met de eerdere Seymour Duncan Custom ,een tikkeltje warmer
en iets gebalanceerder. Maar om nou te zeggen van wat een kwaliteitsverschil.
Maar de Seymour duncan klinkt weer iets vetter, mede door de hogere output.

Zit er daarom aan te denken om de Mule weerte vervangen tegen een Bill Lawrence
L-500 humbucker , die had ik vroeger in charvel model 5 zitten, wat ik me ervan
kan herhinneren klonken die pas echt goed.

Je kunt ze overal kopen op internet, maar zijn ze van dezelfde kwaliteit als weleer???

de Groetn

Bernardduur
24 juni 2009, 14:20
Bare Knuckle Mule?

Ik heb ze in mn Epi zitten en damn, dat is zo'n lekkere pickup. Vol, rond en met een eigen en apart karakter. Anders dan de rest op de markt iig (mijns inziens)

TimmU
24 juni 2009, 14:31
muwhahah, een mule variation.

Kakihara
24 juni 2009, 18:57
Had er hoge verwachtingen van , maar valt toch enigszins tegen, hij klinkt
in vergelijking met de eerdere Seymour Duncan Custom ,een tikkeltje warmer
en iets gebalanceerder. Maar om nou te zeggen van wat een kwaliteitsverschil.
Maar de Seymour duncan klinkt weer iets vetter, mede door de hogere output.

Zit er daarom aan te denken om de Mule weerte vervangen tegen een Bill Lawrence
L-500 humbucker , die had ik vroeger in charvel model 5 zitten, wat ik me ervan
kan herhinneren klonken die pas echt goed.

Je kunt ze overal kopen op internet, maar zijn ze van dezelfde kwaliteit als weleer???

de Groetn


Als je per sé een Bill Lawrence L-500 (C, R, L of XL - in grootte van output) wil kopen, kan je ze hier (http://wildepickups.com/) vinden.

MarkV
24 juni 2009, 20:40
Kan je niet helpen met de nieuwe keuze, maar bedankt voor je feedback op de Mule. Zat er net aan te denken om deze te kopen namelijk!

crapton
24 juni 2009, 23:44
Heb zo'n 25 jaar geleden een L500 gehad, en een jaar of 5 geleden nog eens.

Die oude vond ik toen (mager referentiekader ---> prima). Die van 5 jaar geleden (de R versie) vond ik erg klinisch en nogal iel. Hebben een beetje hifi karakter, moet je van houden. Terwijl de L280 Strat PU juist in verhouding vol en warm klinkt. Vreemd...

Ik vind zelf de vast hits zoals de JB en Jazz, Air Norton enz (allemaal gehad) toch het meest bevredigend, zijn pu's waar je naar blijft luisteren en niet gaan vervelen of irriteren. Niet perfect, misschien juist daarom...

Rinze
25 juni 2009, 09:50
Ik had hier gisteren al een heel verhaal getypt maar dat werd door de site ingeslikt bij het opslaan :(

Ik denk dat die L500 inderdaad een heel ander beestje is dan we tegenwoordig gewend zijn. Hifi is denk ik wel een goeie term.

Heb jaren een OBL L500XL in een Fender Lead gehad. Toen ideaal, je kon uit de versterkers in die tijd met dat element toch een overtuigende metalcrunch a la SOD en Anthrax krijgen. Heb hem verkocht (het element) omdat het me te klinisch was. Zit nu toch wel weer te kijken naar zoiets. Ergens toch spijt dat het ding verkocht heb, dus. Weet alleen niet of dat nou puur nostalgie is of iets anders..

Je moet inderdaad bij het boven vermelde linkje zijn, niet bij de "officiële" Lawrence, die meneer heeft wel het recht op de naam maar niet de knowhow.

Ik verwacht dat een L500 beter tot zijn recht komt in een mahonie gitaar dan in een Fender-achtige. Forumlid Gerrekat had volgens mij een batterij van die dingen in zijn Deans, weet niet of dat nog zo is.

Als ik het goed begrijp zijn er trouwens erg veel verschillende uitvoeringen, met ieder een andere Q-waarde of zo. Schijnen allemaal weer anders te klinken. En dan heb je nog de gewone L500 en de XL...

HaroldA
25 juni 2009, 10:09
Had er hoge verwachtingen van , maar valt toch enigszins tegen, hij klinkt
in vergelijking met de eerdere Seymour Duncan Custom ,een tikkeltje warmer
en iets gebalanceerder. Maar om nou te zeggen van wat een kwaliteitsverschil.
Maar de Seymour duncan klinkt weer iets vetter, mede door de hogere output.

Mail Tim ff en leg uit wat je niet goed aan de Mule vind. Dikke kans dat je 'm mag omruilen voor een andere! (mits je 'm bij Bare Knuckles zelf hebt gekocht)

Ik ga deze week waarschijnlijk een setje Black Dogs bestellen voor in m'n LP.

Kakihara
25 juni 2009, 11:28
Ik had hier gisteren al een heel verhaal getypt maar dat werd door de site ingeslikt bij het opslaan :(

Ik denk dat die L500 inderdaad een heel ander beestje is dan we tegenwoordig gewend zijn. Hifi is denk ik wel een goeie term.

Heb jaren een OBL L500XL in een Fender Lead gehad. Toen ideaal, je kon uit de versterkers in die tijd met dat element toch een overtuigende metalcrunch a la SOD en Anthrax krijgen. Heb hem verkocht (het element) omdat het me te klinisch was. Zit nu toch wel weer te kijken naar zoiets. Ergens toch spijt dat het ding verkocht heb, dus. Weet alleen niet of dat nou puur nostalgie is of iets anders..

Je moet inderdaad bij het boven vermelde linkje zijn, niet bij de "officiële" Lawrence, die meneer heeft wel het recht op de naam maar niet de knowhow.

Ik verwacht dat een L500 beter tot zijn recht komt in een mahonie gitaar dan in een Fender-achtige. Forumlid Gerrekat had volgens mij een batterij van die dingen in zijn Deans, weet niet of dat nog zo is.

Als ik het goed begrijp zijn er trouwens erg veel verschillende uitvoeringen, met ieder een andere Q-waarde of zo. Schijnen allemaal weer anders te klinken. En dan heb je nog de gewone L500 en de XL...

't Is een ingewikkelde materie, dat Lawrence-geval :D Je moet dus juist wél bij de 'echte' meneer Lawrence zijn - Wildepickups is van hem, omdat hij een tijd niet onder zijn eigen naam mocht produceren, heeft hij die naam gekozen. Inmiddels mag hij zijn naam weer wel gebruiken (na het aantonen dat de gebruikte patenten op zijn naam staan), maar Bill Lawrence USA (de 'valse') heeft alweer een rechtzaak aangespannen, dus het zal nog wel een tijdje verwarrend blijven. Anyhow, Bill Lawrence - pickups (Wildepickups dus) vereisen wel het nodige getweak: experimenteren met potmeters en capacitators is de boodschap. Doorgaans worden er voor humbuckers 500k-ohm pots gebruikt, redelijk wat Wilde-fanatici gebruiken echter 250k of 300k. In mijn oren hoeft een goed gebruikte L500 niet klinisch te zijn. (klik (http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/3027/t/L-500s-options-and-characteristics.html) voor meer info over de L500's)
Gekke ome Bill heeft een hekel aan het gebruik van d.c. weerstand om de pickups te promoten, hij gebruikt liever henries, waarbij geldt dat hoe hoger de henries, hoe meer hoog er doorgelaten wordt.
Ik zou je ook aanraden eens een kijkje te nemen bij de L90 (meer mids dan de L500).

Rinze
25 juni 2009, 11:39
Ik bedoelde ook dat je niet bij het merk Lawrence moet zijn, maar wel bij meneer (en mevrouw) Lawrence. Nu hij het merk blijkbaar weer mag voeren wordt het er nog onduidelijker op :seriousf:

Bill en Becky zijn ook wel een beetje apart, heb ze een keer gemaild met vragen over mijn OBL (ook door Bill geproduceerd in de jaren 80) en daar gaven ze mooi geen antwoord op. Becky schijnt ook een keer op de NAMM in bijzijn van verbijsterde Japanners de lui van Lawrence USA tamelijk agressief behandeld te hebben.

Kakihara
25 juni 2009, 12:13
Ik bedoelde ook dat je niet bij het merk Lawrence moet zijn, maar wel bij meneer (en mevrouw) Lawrence. Nu hij het merk blijkbaar weer mag voeren wordt het er nog onduidelijker op :seriousf:

Bill en Becky zijn ook wel een beetje apart, heb ze een keer gemaild met vragen over mijn OBL (ook door Bill geproduceerd in de jaren 80) en daar gaven ze mooi geen antwoord op. Becky schijnt ook een keer op de NAMM in bijzijn van verbijsterde Japanners de lui van Lawrence USA tamelijk agressief behandeld te hebben.

Da's beetje hun grootste probleem : e-mails beantwoorden schijnen ze niet zo graag te doen/hebben ze nauwelijks tijd voor - meermaals dezelfde e-mail doorsturen wordt aangeraden, maar aan de telefoon zouden ze dan weer bijzonder aimabel te zijn.

Murdock
25 juni 2009, 18:33
Als je per sé een Bill Lawrence L-500 (C, R, L of XL - in grootte van output) wil kopen, kan je ze hier (http://wildepickups.com/) vinden.

Heb ik gechecked , maar ze verkopen alleen maar Keystone elementen online.

Denk wel dat de wilde pickups dezelfde zijn als de OBL van toen, en dat
de rest fake is.Moet maar ff afwachten.

Overigens andere suggesties zijn ook welkom, als het maar vet klinkt

no 1 hops
25 juni 2009, 19:29
ik heb zelf meerder bill & becky lawrence pups.

wat betreft email, dat is niet hun sterkste kant, niet dat ze niet willen maar het blijft een familie bedrijfje waar bill zijn hoogste prioriteit is nieuwe dingen ontwikkelen.
(er word met smart gewacht op de nieuwe single coil serie)

de l500 is net zo door ontwikkeld in de jaren zoals de geherintroduceerde l90.
steeds weer verbeterd, soms op details.

deze heeft het formaat van een normale humbucker (dit in tegenstelling tot de l500 die iets smaller is)

en zoals eerder gemeld heeft de l90 wat meer mid.

klinisch, een mooi woord, maar is het zo?
ik noem het dat een lawrence geen dominant karakter heeft.
je kan er alle kanten mee op mits je tijd investeert om een tijd met je hele setup te gaan experimenteren.
en sommige pups hebben gewoon een bepaalde 'stem' waar je soms maar weinig anders van kan maken.

als je paypal hebt is bestellen heel gemakkelijk buiten de webshop om